Show simple item record

Czech Film Taste in Sociological Perspective
dc.contributor.advisorHoleček, Tomáš
dc.creatorSmoljaková, Natálie
dc.date.accessioned2017-05-26T17:13:50Z
dc.date.available2017-05-26T17:13:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64360
dc.description.abstractCílem práce je nalezení společných prvků mezi nejnavštěvovanějšími filmovými díly za poslední dvě dekády a na jejich základě určení specifických preferencí českých filmových diváků. Pomocí analýzy několika nejoblíbenějších filmových děl posledních dvou desetiletí v České republice se práce pokouší zjistit, zda mají tyto filmy nějaké společné prvky, případně které to jsou, a zda jsou typické výhradně pro Českou republiku (resp. českého diváka) a zda tedy existuje jakýsi specifický český filmový vkus. Tímto vkusem je pak myšlena zejména prefernce určitých typů příběhů, hrdinů nebo žánrů. Při definování těchto jednotlivých prvků je vycházeno z teorie Ervinga Goffmana, převážně pak z jeho analýzy rámců organizace zkušenosti. Ke zjištění této specifičnosti je použito srovnání s americkou produkcí, tedy s nejnavštěvovanějšími filmovými díly v USA v posledních dvou dekádách. Toto srovnání pak poukazuje jak na shodné prvky v obou zkoumaných oblastech, tak zároveň dává vyniknout tendencím, které jsou typické pro české diváky, potažmo pro vkus českého filmového diváka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to find specific preferences of Czech film consumers. By these specific preferences it is meant the type of stories, heroes or genres which does Czech film audience prefer. The analysis is made on the most popular films (i.e. with the biggest attendance) in last twenty years using the theory of Erving Goffman, especially his concept of frame analysis. By using the terms of frame analysis the content of the selected films is compared with the same amount of the most popular films in USA. This comparison is then used to find the differences or similarities among these two different areas, but in particular it is done to underline the specifics of Czech film audience. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectanalýza filmucs_CZ
dc.subjectGoffmancs_CZ
dc.subjectvkuscs_CZ
dc.subjectčeský filmcs_CZ
dc.subjectrámcová analýzacs_CZ
dc.subjectfilmový divákcs_CZ
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectfilm analysisen_US
dc.subjectGoffmanen_US
dc.subjecttasteen_US
dc.subjectCzech filmen_US
dc.subjectframe analysisen_US
dc.subjectfilm audienceen_US
dc.titleSpecifika českého filmového vkusu v sociologické perspektivěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-22
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125715
dc.title.translatedCzech Film Taste in Sociological Perspectiveen_US
dc.contributor.refereeBalon, Jan
dc.identifier.aleph002011420
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem práce je nalezení společných prvků mezi nejnavštěvovanějšími filmovými díly za poslední dvě dekády a na jejich základě určení specifických preferencí českých filmových diváků. Pomocí analýzy několika nejoblíbenějších filmových děl posledních dvou desetiletí v České republice se práce pokouší zjistit, zda mají tyto filmy nějaké společné prvky, případně které to jsou, a zda jsou typické výhradně pro Českou republiku (resp. českého diváka) a zda tedy existuje jakýsi specifický český filmový vkus. Tímto vkusem je pak myšlena zejména prefernce určitých typů příběhů, hrdinů nebo žánrů. Při definování těchto jednotlivých prvků je vycházeno z teorie Ervinga Goffmana, převážně pak z jeho analýzy rámců organizace zkušenosti. Ke zjištění této specifičnosti je použito srovnání s americkou produkcí, tedy s nejnavštěvovanějšími filmovými díly v USA v posledních dvou dekádách. Toto srovnání pak poukazuje jak na shodné prvky v obou zkoumaných oblastech, tak zároveň dává vyniknout tendencím, které jsou typické pro české diváky, potažmo pro vkus českého filmového diváka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to find specific preferences of Czech film consumers. By these specific preferences it is meant the type of stories, heroes or genres which does Czech film audience prefer. The analysis is made on the most popular films (i.e. with the biggest attendance) in last twenty years using the theory of Erving Goffman, especially his concept of frame analysis. By using the terms of frame analysis the content of the selected films is compared with the same amount of the most popular films in USA. This comparison is then used to find the differences or similarities among these two different areas, but in particular it is done to underline the specifics of Czech film audience. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV