Show simple item record

Advertising on complementary, alternative medicines and over the counter medicines (OTC) published in the printed journals for lay people from the view of Evidence Based Medicine
dc.contributor.advisorMatoulková, Petra
dc.creatorSchirlová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-26T16:33:57Z
dc.date.available2017-05-26T16:33:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64137
dc.description.abstractReklama na doplňky stravy a OTC (volně prodejné léčivé přípravky) v tištěných periodicích pro laickou veřejnost z pohledu medicíny založené na důkazu Student: Schirlová, Z. Vedoucí diplomové práce: Matoulková, P. Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze, Česká republika ÚVOD: Reklamy jsou důležitým sdělovacím prostředkem pro širokou veřejnost. Velmi často se v literatuře diskutuje obsahová kvalita farmaceutických reklamních sdělení. METODIKA: Cílem studie bylo zhodnotit dostupné vědecké doklady pro potenciální zdravotní tvrzení, která byla uvedená v reklamách na doplňky stravy a OTC (volně prodejné léčivé přípravky) publikované v období září 2012 do června 2013 v nejčtenějších časopisech životního stylu pro ženy. Opodstatněnost zdravotních tvrzení byla srovnávána s dostupnými vědeckými doklady, které byly vyhledávány zejména za využití databáze Pubmed (hlavně metaanalýzy, randomizované klinické studie). Další informace byly hledány v databázích Scholar Google, Natural Medicines Comprehensive Database (Consumer version) a Micromedex. Byla použita různá klíčová slova a jejich vhodné kombinace k získání relevantních informací. Následně byla zpracována frekvenční analýza k vyjádření počtu výskytů konkrétních reklam. VÝSLEDKY: Celkem bylo...cs_CZ
dc.description.abstractAdvertising on complementary, alternative medicines and over the counter medicines (OTC) published in the printed journals for lay people from the view of Evidence Based Medicine Student: Schirlová. Z Tutor: Matoulková, P. Department of Social and Clinical Pharmacy, Faculty of Pharmacy in Hradec Králové, Charles University in Prague, Czech Republic INTRODUCTION: Advertisements are important means of communicating information to public. The quality of the pharmaceutical advertising has been continuously discused. METHODS: The objective of the study was to assess availability of supporting scientific information for health claims stated in the food supplements and OTC (Over-the- Counter) medicines ads that were published during period September 2012 and June 2013 in the mostly read life style journals for women. For each advertisement, the emphasized claim/-s was compared to available scientific unbiased evidence. The literature search was conducted by using Pubmed database (mainly meta-analysis and randomized clinical trials). Further information was searched in the Scholar Google, Natural Medicines Comprehensive Database (Consumer version) and Micromedex. Different keywords and their appropriate combinations were used to identify relevant information. Frequency analysis was used to assess frequency...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Královécs_CZ
dc.subjectMedicína založená na důkazucs_CZ
dc.subjectpotravní doplňkycs_CZ
dc.subjectvolně prodejné léčivé přípravkycs_CZ
dc.subjectEvidence Based Medicineen_US
dc.subjectDietary Supplementsen_US
dc.subjectOver the counter Medicinesen_US
dc.titleReklama na doplňky stravy a OTC (volně prodejné léčivé přípravky) v tištěných periodicích pro laickou veřejnost z pohledu medicíny založené na důkazucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-04
dc.description.departmentDepartment of Social and Clinical Pharmacyen_US
dc.description.departmentKatedra sociální a klinické farmaciecs_CZ
dc.description.facultyFarmaceutická fakulta v Hradci Královécs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Pharmacy in Hradec Královéen_US
dc.identifier.repId115897
dc.title.translatedAdvertising on complementary, alternative medicines and over the counter medicines (OTC) published in the printed journals for lay people from the view of Evidence Based Medicineen_US
dc.contributor.refereeMalý, Josef
dc.identifier.aleph001780901
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFarmaciecs_CZ
thesis.degree.disciplinePharmacyen_US
thesis.degree.programFarmaciecs_CZ
thesis.degree.programPharmacyen_US
uk.faculty-name.csFarmaceutická fakulta v Hradci Královécs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Pharmacy in Hradec Královéen_US
uk.faculty-abbr.csFaFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFarmaciecs_CZ
uk.degree-discipline.enPharmacyen_US
uk.degree-program.csFarmaciecs_CZ
uk.degree-program.enPharmacyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csReklama na doplňky stravy a OTC (volně prodejné léčivé přípravky) v tištěných periodicích pro laickou veřejnost z pohledu medicíny založené na důkazu Student: Schirlová, Z. Vedoucí diplomové práce: Matoulková, P. Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze, Česká republika ÚVOD: Reklamy jsou důležitým sdělovacím prostředkem pro širokou veřejnost. Velmi často se v literatuře diskutuje obsahová kvalita farmaceutických reklamních sdělení. METODIKA: Cílem studie bylo zhodnotit dostupné vědecké doklady pro potenciální zdravotní tvrzení, která byla uvedená v reklamách na doplňky stravy a OTC (volně prodejné léčivé přípravky) publikované v období září 2012 do června 2013 v nejčtenějších časopisech životního stylu pro ženy. Opodstatněnost zdravotních tvrzení byla srovnávána s dostupnými vědeckými doklady, které byly vyhledávány zejména za využití databáze Pubmed (hlavně metaanalýzy, randomizované klinické studie). Další informace byly hledány v databázích Scholar Google, Natural Medicines Comprehensive Database (Consumer version) a Micromedex. Byla použita různá klíčová slova a jejich vhodné kombinace k získání relevantních informací. Následně byla zpracována frekvenční analýza k vyjádření počtu výskytů konkrétních reklam. VÝSLEDKY: Celkem bylo...cs_CZ
uk.abstract.enAdvertising on complementary, alternative medicines and over the counter medicines (OTC) published in the printed journals for lay people from the view of Evidence Based Medicine Student: Schirlová. Z Tutor: Matoulková, P. Department of Social and Clinical Pharmacy, Faculty of Pharmacy in Hradec Králové, Charles University in Prague, Czech Republic INTRODUCTION: Advertisements are important means of communicating information to public. The quality of the pharmaceutical advertising has been continuously discused. METHODS: The objective of the study was to assess availability of supporting scientific information for health claims stated in the food supplements and OTC (Over-the- Counter) medicines ads that were published during period September 2012 and June 2013 in the mostly read life style journals for women. For each advertisement, the emphasized claim/-s was compared to available scientific unbiased evidence. The literature search was conducted by using Pubmed database (mainly meta-analysis and randomized clinical trials). Further information was searched in the Scholar Google, Natural Medicines Comprehensive Database (Consumer version) and Micromedex. Different keywords and their appropriate combinations were used to identify relevant information. Frequency analysis was used to assess frequency...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placeHradec Královécs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Katedra sociální a klinické farmaciecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV