Show simple item record

Private sphere representation in czech media after 1989
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorBendlová, Eva
dc.date.accessioned2017-05-26T16:31:21Z
dc.date.available2017-05-26T16:31:21Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64123
dc.description.abstractTato práce pojednává o vývoji českého mediálního trhu po roce 1989 v kontextu kritické politické ekonomie komunikace a snaží se na základě teorie aplikované ve výzkumné části práce nalézt praktické dopady tlaku komerční sféry na mediální obsahy v českém seriózním denním tisku. Mezi ně patří zejména vlastníci médií a vlastnická koncentrace mediálního trhu, inzerenti, expertní názorová uskupení a public relations. V práci je využita metoda kvantitativní obsahové analýzy a byly provedeny rozhovory s novináři. Výsledky práce potvrzují existenci komerčních vlivů v českých denících, a to především ze strany inzerentů. Potvrzena byla významná převaha názorů podporujících pravicové myšlenky v českém denním tisku. Nashromážděné poznatky a výzkumná zjištění ponechávají a současně otevírají značný prostor pro budoucí výzkum v této oblasti.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is about development of Czech media market after 1989 in the context of political economy of the media. It tries to find practical impacts of the pressures of commercial sphere on media content in Czech serious daily press, on the basis of theories applied in the research part of the work. These pressures include media owners and media market ownership concentration, advertisers, expert opinions makers and think-tanks and public relations. A quantitative content analysis and journalists interviews are used for this purpose. The results confirm an existence of commercial influences in Czech dailies, especially from advertisers. A significant dominance of opinions supporting right-wing (conservative) thoughts has been also confirmed. Brought knowledge and research findings both leave and open substantial space for a future research of this topic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální transformace - Inzerenti - Vlastnictví médií - Public relations - Expertní názory - Obsahová analýza médií - Výzkum novinářůcs_CZ
dc.subjectMedia transformation - Advertisers - Media ownership - Public relations - Expert opinions - Media content analysis - Journalists surveyen_US
dc.titleZobrazování komerční sféry v českém denním tisku po roce 1989cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId150598
dc.title.translatedPrivate sphere representation in czech media after 1989en_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph001830991
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce pojednává o vývoji českého mediálního trhu po roce 1989 v kontextu kritické politické ekonomie komunikace a snaží se na základě teorie aplikované ve výzkumné části práce nalézt praktické dopady tlaku komerční sféry na mediální obsahy v českém seriózním denním tisku. Mezi ně patří zejména vlastníci médií a vlastnická koncentrace mediálního trhu, inzerenti, expertní názorová uskupení a public relations. V práci je využita metoda kvantitativní obsahové analýzy a byly provedeny rozhovory s novináři. Výsledky práce potvrzují existenci komerčních vlivů v českých denících, a to především ze strany inzerentů. Potvrzena byla významná převaha názorů podporujících pravicové myšlenky v českém denním tisku. Nashromážděné poznatky a výzkumná zjištění ponechávají a současně otevírají značný prostor pro budoucí výzkum v této oblasti.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is about development of Czech media market after 1989 in the context of political economy of the media. It tries to find practical impacts of the pressures of commercial sphere on media content in Czech serious daily press, on the basis of theories applied in the research part of the work. These pressures include media owners and media market ownership concentration, advertisers, expert opinions makers and think-tanks and public relations. A quantitative content analysis and journalists interviews are used for this purpose. The results confirm an existence of commercial influences in Czech dailies, especially from advertisers. A significant dominance of opinions supporting right-wing (conservative) thoughts has been also confirmed. Brought knowledge and research findings both leave and open substantial space for a future research of this topic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV