Zobrazit minimální záznam

The political economy of czech public service radio broadcasting channel one music
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorŠpina, Adam
dc.date.accessioned2017-05-26T16:29:53Z
dc.date.available2017-05-26T16:29:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64115
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o hudební dramaturgii nejposlouchanější veřejnoprávní stanice Českého rozhlasu - Radiožurnálu a zasazuje ji do kontextu politicko-ekonomických vztahů, které na ni působí. Podoba hudby na Radiožurnálu byla předmětem dlouhodobé kritiky ze strany odborné i široké veřejnosti, jež vyústila v prosinci 2011 ve veřejný seminář pořádaný regulátorem - Radou Českého rozhlasu. Práce mapuje tradiční požadavky na média veřejné služby a jejich proměnu spojenou s liberalizací trhu, digitalizací a nástupem nových médií. Z hlediska hudby je diskutována její společenská funkce, její vztah k veřejnoprávním médiím a normativní požadavky, které jsou na média v souvislosti s kulturou a hudbou kladeny. Pro srovnání je hudební složka porovnávána s vysíláním komerčních celoplošných rozhlasových stanic (Impuls a Evropa 2), pro něž platí jen marginální zákonné požadavky. Práce rovněž popisuje veřejnou diskuzi o podobě vysílání a abstrahuje argumenty kritiky. Často zmiňovanými problémy bylo mimo jiné například časté opakování jednotlivých skladeb i interpretů, příliš úzký záběr v repertoáru umělců obsažených v databázi či celková zastaralost hudebního fondu, která nepřispívá k povznášení veřejného vkusu a podpoře české kulturní identity. Pravdivost těchto domněnek pak spolu s proměnou hudební dramaturgie v...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis researches music dramaturgy of Czech public service radio Channel One (Radiožurnál) and pursues the goal of exploring hidden relations of political economy influencing its shape. The dramaturgy itself had been long criticised from both the public and experts and finally led to a public workshop held by the institution governing the broadcaster at arm's distance - The Council of Czech Radio in December 2011. The diploma thesis investigates the field of traditional requirements imposed on public service broadcasters as well as the redefinition of public service broadcasting due to market liberalisation and rise of new media in digital environment. For further context, the structural function of music in different types of societies is discussed; attention is also paid to relation of music and public service radio and normative demands for broadcasted music. Music dramaturgy of Czech Radio Channel One is then compared to two commercial broadcasters (Impuls and Evropa 2) on which only limited legal regulations are imposed. The final research describes public discussion over the channel's music and verifies legitimacy of complaints (which included too frequent repetition of songs and artists, few songs of one artist in database only or obscolencence of broadcasted music not giving a lead to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpolitická ekonomie hudbycs_CZ
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjectČeský rozhlascs_CZ
dc.subjectveřejná službacs_CZ
dc.subjectveřejnoprávní médiacs_CZ
dc.subjectRada Českého rozhlasucs_CZ
dc.subjectpolitical economy of musicen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectCzech Radioen_US
dc.subjectpublic serviceen_US
dc.subjectpublic service broadcastingen_US
dc.subjectThe Council of Czech Radioen_US
dc.titleRozhlas na rozcestí trhu a veřejného zájmu - politická ekonomie hudby na stanici Český rozhlas Radiožurnálcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125973
dc.title.translatedThe political economy of czech public service radio broadcasting channel one musicen_US
dc.contributor.refereeBaslarová, Iva
dc.identifier.aleph001855521
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o hudební dramaturgii nejposlouchanější veřejnoprávní stanice Českého rozhlasu - Radiožurnálu a zasazuje ji do kontextu politicko-ekonomických vztahů, které na ni působí. Podoba hudby na Radiožurnálu byla předmětem dlouhodobé kritiky ze strany odborné i široké veřejnosti, jež vyústila v prosinci 2011 ve veřejný seminář pořádaný regulátorem - Radou Českého rozhlasu. Práce mapuje tradiční požadavky na média veřejné služby a jejich proměnu spojenou s liberalizací trhu, digitalizací a nástupem nových médií. Z hlediska hudby je diskutována její společenská funkce, její vztah k veřejnoprávním médiím a normativní požadavky, které jsou na média v souvislosti s kulturou a hudbou kladeny. Pro srovnání je hudební složka porovnávána s vysíláním komerčních celoplošných rozhlasových stanic (Impuls a Evropa 2), pro něž platí jen marginální zákonné požadavky. Práce rovněž popisuje veřejnou diskuzi o podobě vysílání a abstrahuje argumenty kritiky. Často zmiňovanými problémy bylo mimo jiné například časté opakování jednotlivých skladeb i interpretů, příliš úzký záběr v repertoáru umělců obsažených v databázi či celková zastaralost hudebního fondu, která nepřispívá k povznášení veřejného vkusu a podpoře české kulturní identity. Pravdivost těchto domněnek pak spolu s proměnou hudební dramaturgie v...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis researches music dramaturgy of Czech public service radio Channel One (Radiožurnál) and pursues the goal of exploring hidden relations of political economy influencing its shape. The dramaturgy itself had been long criticised from both the public and experts and finally led to a public workshop held by the institution governing the broadcaster at arm's distance - The Council of Czech Radio in December 2011. The diploma thesis investigates the field of traditional requirements imposed on public service broadcasters as well as the redefinition of public service broadcasting due to market liberalisation and rise of new media in digital environment. For further context, the structural function of music in different types of societies is discussed; attention is also paid to relation of music and public service radio and normative demands for broadcasted music. Music dramaturgy of Czech Radio Channel One is then compared to two commercial broadcasters (Impuls and Evropa 2) on which only limited legal regulations are imposed. The final research describes public discussion over the channel's music and verifies legitimacy of complaints (which included too frequent repetition of songs and artists, few songs of one artist in database only or obscolencence of broadcasted music not giving a lead to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018555210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV