Show simple item record

Glabalization of czech tv entertainment: comparison in using global tv formats in ČT and private tv channel (Nova, Prima)
dc.contributor.advisorBednařík, Petr
dc.creatorBroučková, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-26T16:25:51Z
dc.date.available2017-05-26T16:25:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64092
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vývojem využívání globálních televizních formátů na českých televizních stanicích v letech 2000 až 2013. Vývoj je sledován ve srovnání České televize jako veřejnoprávního média se soukromými stanicemi TV Nova a FTV Prima. Globální televizní formáty se staly v posledních letech základními stavebními kameny pro tvorbu vlastních pořadů prakticky všech velkých televizních stanic. Práce zachycuje přístup jednotlivých televizních stanic k využívání globálních formátů v televizní zábavě. Nastiňuje vývoj jednotlivých žánrů globálních formátů na českých obrazovkách a ukazuje, jak se české televize s výrobou těchto pořadů vypořádaly a jak jimi dokázaly oslovit televizní diváky. Práce vychází z teoretických konceptů globalizace médií, které předpokládají, že dnešní televizní zábava je výrazně ovlivňována trhem s globálními formáty. Televizní trh jich nabízí velké množství a televize kupují jednotlivé formáty i podle toho, jak byly úspěšné v jiných zemích. Ukazuje se, že v posledních letech je nabídka globálních formátů na českých televizních stanicích tak různorodá a široká, že sledovanost a úspěšnost jednotlivých formátů už není tak vysoká, jako byla na samotném počátku tohoto trendu v televizní zábavě. Souvisí s tím ale i to, že během sledovaného období ovlivnila český televizní...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the development of using global TV formats on Czech TV channels during 2000-2013. Development is studied in comparison between Czech Television as a public medium and private channels TV Nova and FTV Prima. Global TV formats recently became basic building blocks for production of their own programs in TV entertainment. Thesis focuses on the approach of the TV channels in using global TV formats. It outlines the development of TV genres of global TV formats on Czech TVs and shows how Czech TV stations have dealt with their production and how they have interested the Czech TV spectators. The thesis is based on theoretical background of media globalization supposing that business with global formats has a strong influence over current TV entertainment. TV market offers many various TV formats and TV stations buy them because they have information about success in other countries. It shows that in recent years the offer of global TV formats is so heterogeneous and wide that viewer rating and success of single formats is not so high as in the beginning of the trend in TV entertainment. In the followed period the Czech TV market has been changed by digitalization of Czech TV broadcasting and there is also a phenomenon of media convergence.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTelevizecs_CZ
dc.subjectČeská televizecs_CZ
dc.subjectNovacs_CZ
dc.subjectPrimacs_CZ
dc.subjectglobální televizní formátcs_CZ
dc.subjecttelevizní zábavacs_CZ
dc.subjectTVen_US
dc.subjectCzech Televisionen_US
dc.subjectNovaen_US
dc.subjectPrimaen_US
dc.subjectglobal TV formaten_US
dc.subjectTV entertainmenten_US
dc.titleGlobalizace české televizní zábavy: srovnání využívání globálních televizních formátů v České televizi a na soukromých televizních stanicíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139387
dc.title.translatedGlabalization of czech tv entertainment: comparison in using global tv formats in ČT and private tv channel (Nova, Prima)en_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
dc.identifier.aleph001786042
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vývojem využívání globálních televizních formátů na českých televizních stanicích v letech 2000 až 2013. Vývoj je sledován ve srovnání České televize jako veřejnoprávního média se soukromými stanicemi TV Nova a FTV Prima. Globální televizní formáty se staly v posledních letech základními stavebními kameny pro tvorbu vlastních pořadů prakticky všech velkých televizních stanic. Práce zachycuje přístup jednotlivých televizních stanic k využívání globálních formátů v televizní zábavě. Nastiňuje vývoj jednotlivých žánrů globálních formátů na českých obrazovkách a ukazuje, jak se české televize s výrobou těchto pořadů vypořádaly a jak jimi dokázaly oslovit televizní diváky. Práce vychází z teoretických konceptů globalizace médií, které předpokládají, že dnešní televizní zábava je výrazně ovlivňována trhem s globálními formáty. Televizní trh jich nabízí velké množství a televize kupují jednotlivé formáty i podle toho, jak byly úspěšné v jiných zemích. Ukazuje se, že v posledních letech je nabídka globálních formátů na českých televizních stanicích tak různorodá a široká, že sledovanost a úspěšnost jednotlivých formátů už není tak vysoká, jako byla na samotném počátku tohoto trendu v televizní zábavě. Souvisí s tím ale i to, že během sledovaného období ovlivnila český televizní...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the development of using global TV formats on Czech TV channels during 2000-2013. Development is studied in comparison between Czech Television as a public medium and private channels TV Nova and FTV Prima. Global TV formats recently became basic building blocks for production of their own programs in TV entertainment. Thesis focuses on the approach of the TV channels in using global TV formats. It outlines the development of TV genres of global TV formats on Czech TVs and shows how Czech TV stations have dealt with their production and how they have interested the Czech TV spectators. The thesis is based on theoretical background of media globalization supposing that business with global formats has a strong influence over current TV entertainment. TV market offers many various TV formats and TV stations buy them because they have information about success in other countries. It shows that in recent years the offer of global TV formats is so heterogeneous and wide that viewer rating and success of single formats is not so high as in the beginning of the trend in TV entertainment. In the followed period the Czech TV market has been changed by digitalization of Czech TV broadcasting and there is also a phenomenon of media convergence.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017860420106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV