dc.contributor.advisor | Tumová, Anna | |
dc.creator | Herák, Robert | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T10:29:22Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T10:29:22Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/64047 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci jsem analyzoval úspěšnost implementace politiky prevence a řešení šikanování na základních školách v České republice. Vycházel jsem přitom z teorie implementace a street level byrokracie. Předpokladem úspěšnosti implementace této politiky je její přijetí školami, tedy pedagogy a řediteli škol. K analýze úspěšnosti implementace politiky prevence a řešení šikanování jsem využil dostupnou odbornou literaturu, analyzoval jsem aktuální dokumenty, které školám předkládá MŠMT (např. Metodický pokyn k prevenci a řešení šikanování), využil jsem poznatky z dotazníkových šetření, focus groups a Panelu ředitelů, které realizuje společnost SCIO. Absolvoval jsem pět strukturovaných rozhovorů s řediteli základních škol. V další části práce jsem se zaměřil na kvantitativní výzkum, dotazníkové šetření pro ředitele základních škol. Na ředitele škol jsem se zaměřil zejména z toho důvodu, že jsou klíčovými aktéry pro implementaci školských politik a mají dostatek informací o každodenní školské praxi. První blok dotazníku se věnuje oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků školy v problematice šikanování, druhý blok se věnuje realizaci preventivních programů ve škole, třetí blok je zaměřen na způsoby řešení šikanování ze strany škol a poslední část se věnuje dalším možným opatřením, spolupráci... | cs_CZ |
dc.description.abstract | In my diploma thesis I analysed the success of the implementation of the policy on the prevention and solution of bullying at primary schools in the Czech Republic. I was based on the theory of implementation and street level bureaucracy. The hypothesis for the success of the implementation of this policy is the acceptance of schools, teachers, and the Director of the schools. To analyze the success of the implementation of the policy on the prevention and solution of bullying, I took advantage of the available professional literature, I've analyzed the current documents, which shall submit to the Ministry of Education (for example Methodological guideline for the prevention and solution of bullying), I have used the knowledge from the survey, focus groups and regular meetings of Directors, which realizes the company SCIO. I graduated five structured interviews with Directors of elementary schools. In the next section, I focused on the quantitative research, survey for the Director of elementary schools. I focused on the Director of elementary schools, because they are the key actors for the implementation of educational policies and have enough information about the everyday school practice. The first section of the quantitative research deals with the education of teachers in schools the issue of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Bullying | en_US |
dc.subject | bullying prevention | en_US |
dc.subject | implementation of instruments against bullying | en_US |
dc.subject | evaluation of instruments against the bullying | en_US |
dc.subject | evaluation instruments against bullying by headmasters of elementary schools | en_US |
dc.subject | Šikana | cs_CZ |
dc.subject | prevence šikanování | cs_CZ |
dc.subject | implementace nástrojů proti šikanování | cs_CZ |
dc.subject | evaluace nástrojů proti šikanování | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení nástrojů proti šikanování řediteli základních škol | cs_CZ |
dc.title | Prevence šikany na základních školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-24 | |
dc.description.department | Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Public and Social Policy | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 110755 | |
dc.title.translated | Prevention of bullying in elementary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Kohoutek, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001786022 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Public and Social Policy | en_US |
thesis.degree.discipline | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policy | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Public and Social Policy | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci jsem analyzoval úspěšnost implementace politiky prevence a řešení šikanování na základních školách v České republice. Vycházel jsem přitom z teorie implementace a street level byrokracie. Předpokladem úspěšnosti implementace této politiky je její přijetí školami, tedy pedagogy a řediteli škol. K analýze úspěšnosti implementace politiky prevence a řešení šikanování jsem využil dostupnou odbornou literaturu, analyzoval jsem aktuální dokumenty, které školám předkládá MŠMT (např. Metodický pokyn k prevenci a řešení šikanování), využil jsem poznatky z dotazníkových šetření, focus groups a Panelu ředitelů, které realizuje společnost SCIO. Absolvoval jsem pět strukturovaných rozhovorů s řediteli základních škol. V další části práce jsem se zaměřil na kvantitativní výzkum, dotazníkové šetření pro ředitele základních škol. Na ředitele škol jsem se zaměřil zejména z toho důvodu, že jsou klíčovými aktéry pro implementaci školských politik a mají dostatek informací o každodenní školské praxi. První blok dotazníku se věnuje oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků školy v problematice šikanování, druhý blok se věnuje realizaci preventivních programů ve škole, třetí blok je zaměřen na způsoby řešení šikanování ze strany škol a poslední část se věnuje dalším možným opatřením, spolupráci... | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my diploma thesis I analysed the success of the implementation of the policy on the prevention and solution of bullying at primary schools in the Czech Republic. I was based on the theory of implementation and street level bureaucracy. The hypothesis for the success of the implementation of this policy is the acceptance of schools, teachers, and the Director of the schools. To analyze the success of the implementation of the policy on the prevention and solution of bullying, I took advantage of the available professional literature, I've analyzed the current documents, which shall submit to the Ministry of Education (for example Methodological guideline for the prevention and solution of bullying), I have used the knowledge from the survey, focus groups and regular meetings of Directors, which realizes the company SCIO. I graduated five structured interviews with Directors of elementary schools. In the next section, I focused on the quantitative research, survey for the Director of elementary schools. I focused on the Director of elementary schools, because they are the key actors for the implementation of educational policies and have enough information about the everyday school practice. The first section of the quantitative research deals with the education of teachers in schools the issue of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017860220106986 | |