Show simple item record

Specifikace týmového chování pro CTF pomocí yaPOSHe
dc.contributor.advisorBída, Michal
dc.creatorZelinka, Mikuláš
dc.date.accessioned2017-05-26T15:59:45Z
dc.date.available2017-05-26T15:59:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63949
dc.description.abstractNázev práce: Specifikace týmového chování pro CTF pomocí yaPOSHe Autor: Mikuláš Zelinka Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Michal Bída Abstrakt: Vyhodnotili jsme vhodnost použití yaPOSHe (nástroje pro plánování virtuálních agentů) pro specifikaci složitého týmového chování v módu Capture the Flag (CTF) hry Unreal Tournament 2004. Pomocí yaPOSHe jsme vytvořili tým botů do CTF a porovnali jej s týmem napsaným V. Tumou v jazyce Java a rovněž s boty od autorů hry. Ukázalo se, že yaPOSH má oproti samotné Javě řadu výhod (zejména co se týče čitelnosti kódu), nicméně není možné vytvořit kvalitní boty pouze s jeho výhradním použitím. Důvodem je zejména absence podpory paralelního vyhod- nocování yaPOSH plánů. Proto musely být části chování (např. řešení soubojů) naprogramovány v Javě. Výsledný CTF tým je ale i tak znatelně lepší než původní boti autorů hry a ve většině případů lepší než bot V. Tumy. Na základě těchto poznatků jsme navrhli několik vylepšení jak vyhodocovacího enginu yaPOSHe, tak i editoru jeho plánů. Výrazně by pomohlo umožnit paralelní vyhodnocování plánu nebo povolit vyhodnocování několika různých plánů jed- noho agenta najednou....cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Using yaPOSH for CTF team behaviour Author: Mikuláš Zelinka Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Michal Bída Abstract: We evaluated the suitability of yaPOSH (an action-selection system for virtual agents) for complex team behaviour development, specifically for the Capture the Flag (CTF) mode in Unreal Tournament 2004. We created a CTF team using yaPOSH and Java and compared them with a CTF team written by V. Tuma in plain Java as well as with the native UT2004 bots. We found out that although yaPOSH does have some advantages over plain Java (mainly in code readability), one cannot create a competitive bot using yaPOSH only. That is a direct consequence of the limitations the yaPOSH planner has, with the most significant one being lack of parallelism support. Thus, some as- pects of the behaviour (such as combat) were programmed in Java. Nevertheless, the resulting team is better than the native bots by a margin and slightly better than Tuma's CTF team. As a result, we have made several suggestions for improvements of the yaPOSH engine as well as its editor, such as to add the possibility to execute multiple ya- POSH plans at once, or to enable their parallel evaluation. These suggestions and our other findings are not limited to the chosen domain of...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectteam behaviourcs_CZ
dc.subjectcoordinationcs_CZ
dc.subjectartificial intelligencecs_CZ
dc.subjectyaPOSHcs_CZ
dc.subjectCTFcs_CZ
dc.subjectUnreal Tournament 2004cs_CZ
dc.subjectteam behaviouren_US
dc.subjectcoordinationen_US
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.subjectyaPOSHen_US
dc.subjectCTFen_US
dc.subjectUnreal Tournament 2004en_US
dc.titleUsing yaPOSH for CTF team behaviouren_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-04
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId145098
dc.title.translatedSpecifikace týmového chování pro CTF pomocí yaPOSHecs_CZ
dc.contributor.refereeBošanský, Branislav
dc.identifier.aleph001847897
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramovánícs_CZ
thesis.degree.disciplineProgrammingen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramovánícs_CZ
uk.degree-discipline.enProgrammingen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Specifikace týmového chování pro CTF pomocí yaPOSHe Autor: Mikuláš Zelinka Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Michal Bída Abstrakt: Vyhodnotili jsme vhodnost použití yaPOSHe (nástroje pro plánování virtuálních agentů) pro specifikaci složitého týmového chování v módu Capture the Flag (CTF) hry Unreal Tournament 2004. Pomocí yaPOSHe jsme vytvořili tým botů do CTF a porovnali jej s týmem napsaným V. Tumou v jazyce Java a rovněž s boty od autorů hry. Ukázalo se, že yaPOSH má oproti samotné Javě řadu výhod (zejména co se týče čitelnosti kódu), nicméně není možné vytvořit kvalitní boty pouze s jeho výhradním použitím. Důvodem je zejména absence podpory paralelního vyhod- nocování yaPOSH plánů. Proto musely být části chování (např. řešení soubojů) naprogramovány v Javě. Výsledný CTF tým je ale i tak znatelně lepší než původní boti autorů hry a ve většině případů lepší než bot V. Tumy. Na základě těchto poznatků jsme navrhli několik vylepšení jak vyhodocovacího enginu yaPOSHe, tak i editoru jeho plánů. Výrazně by pomohlo umožnit paralelní vyhodnocování plánu nebo povolit vyhodnocování několika různých plánů jed- noho agenta najednou....cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Using yaPOSH for CTF team behaviour Author: Mikuláš Zelinka Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Michal Bída Abstract: We evaluated the suitability of yaPOSH (an action-selection system for virtual agents) for complex team behaviour development, specifically for the Capture the Flag (CTF) mode in Unreal Tournament 2004. We created a CTF team using yaPOSH and Java and compared them with a CTF team written by V. Tuma in plain Java as well as with the native UT2004 bots. We found out that although yaPOSH does have some advantages over plain Java (mainly in code readability), one cannot create a competitive bot using yaPOSH only. That is a direct consequence of the limitations the yaPOSH planner has, with the most significant one being lack of parallelism support. Thus, some as- pects of the behaviour (such as combat) were programmed in Java. Nevertheless, the resulting team is better than the native bots by a margin and slightly better than Tuma's CTF team. As a result, we have made several suggestions for improvements of the yaPOSH engine as well as its editor, such as to add the possibility to execute multiple ya- POSH plans at once, or to enable their parallel evaluation. These suggestions and our other findings are not limited to the chosen domain of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018478970106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV