Zobrazit minimální záznam

Analysis of the photographs of czech presidential candidates in the media
dc.contributor.advisorTeplá, Jana
dc.creatorBaierl, Tomáš
dc.date.accessioned2017-05-26T15:56:16Z
dc.date.available2017-05-26T15:56:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63930
dc.description.abstractTato práce zkoumá prostřednictvím obsahové analýzy fotografií vybraná česká periodika (Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, Blesk, Právo) v období před přímou volbou prezidenta v roce 2013. První přímá volba prezidenta v dějinách země je téma, které doposud nebylo zpracováno z podobného hlediska, proto je tato práce svým způsobem unikátní. Výzkumné otázky v praktické části práce se zaměřují na velikost fotografie, na frekvenci zobrazování, umisťování fotografie na titulní stranu, na souvislost s politickou orientací periodika a souvislost s výzkumy veřejného mínění. Samotná obsahová analýza disponuje více jak jedním tisícem řádků dat a jejím výstupem je několik proměnných, například velikost fotografie, číslo strany, souvislost fotografie s povoláním kandidáta, téma fotografie nebo prostředí fotografie. Samotný důraz na vysoké množství vstupních dat zaručuje dostatečný vzorek ke zkoumání, který ve svém důsledku zvyšuje relevanci práce. Za jeden z nejvýznamnějších závěrů práce můžeme označit odpověď na výzkumnou otázku, zda některá z periodik preferovala jednoho nebo více prezidentských kandidátů. Závěrem anotace je třeba uvést, že teoretické ukotvení práce vychází z pojmu agenda-setting a významu fotografie v médiích, přičemž větší část práce je věnována samotnému výzkumu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines by using content analysis the selection of photos in some Czech newspaper (Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, Blesk, Právo) before the first direct presidential election in 2013. First direct presidential election in the country's history is a topic that has not been treated in a similar method, therefore this work is in its focus. Research questions in the empirical part are focused on photograph size, the frequency of posting the photographs, positioning photographs on the front page, the connection to political orientation and the connection to polls. Content analysis has more than one thousand rows of data. The output is several variables, such as photograph size, page number, connection to candidate's profession, theme of the picture or photo environment. The focus is placed on the high amount of input data, and this ensures a sufficient sample to study, which in effect increases the relevance of the work. Finally, the theoretical basis for the work is based on the concept of agenda-setting and the importance of photographs in the media.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectObsahová analýzacs_CZ
dc.subjectobsahová analýza fotografiícs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectfotografie prezidentských kandidátů prezidentská volbacs_CZ
dc.subjectagenda-settingcs_CZ
dc.subjectMladá frontacs_CZ
dc.subjectHospodářské novinycs_CZ
dc.subjectBleskcs_CZ
dc.subjectPrávocs_CZ
dc.subjectContent analysisen_US
dc.subjectcontent analysis of photographsen_US
dc.subjectphotographsen_US
dc.subjectphotographs of the presidential candidatesen_US
dc.subjectpresidential electionen_US
dc.subjectagenda-settingen_US
dc.subjectMladá frontaen_US
dc.subjectHospodářské novinyen_US
dc.subjectBlesken_US
dc.subjectPrávoen_US
dc.titleAnalýza fotografií českých prezidentských kandidátů v médiíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-09
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139524
dc.title.translatedAnalysis of the photographs of czech presidential candidates in the mediaen_US
dc.contributor.refereeŠoltys, Otakar
dc.identifier.aleph001851799
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá prostřednictvím obsahové analýzy fotografií vybraná česká periodika (Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, Blesk, Právo) v období před přímou volbou prezidenta v roce 2013. První přímá volba prezidenta v dějinách země je téma, které doposud nebylo zpracováno z podobného hlediska, proto je tato práce svým způsobem unikátní. Výzkumné otázky v praktické části práce se zaměřují na velikost fotografie, na frekvenci zobrazování, umisťování fotografie na titulní stranu, na souvislost s politickou orientací periodika a souvislost s výzkumy veřejného mínění. Samotná obsahová analýza disponuje více jak jedním tisícem řádků dat a jejím výstupem je několik proměnných, například velikost fotografie, číslo strany, souvislost fotografie s povoláním kandidáta, téma fotografie nebo prostředí fotografie. Samotný důraz na vysoké množství vstupních dat zaručuje dostatečný vzorek ke zkoumání, který ve svém důsledku zvyšuje relevanci práce. Za jeden z nejvýznamnějších závěrů práce můžeme označit odpověď na výzkumnou otázku, zda některá z periodik preferovala jednoho nebo více prezidentských kandidátů. Závěrem anotace je třeba uvést, že teoretické ukotvení práce vychází z pojmu agenda-setting a významu fotografie v médiích, přičemž větší část práce je věnována samotnému výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines by using content analysis the selection of photos in some Czech newspaper (Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, Blesk, Právo) before the first direct presidential election in 2013. First direct presidential election in the country's history is a topic that has not been treated in a similar method, therefore this work is in its focus. Research questions in the empirical part are focused on photograph size, the frequency of posting the photographs, positioning photographs on the front page, the connection to political orientation and the connection to polls. Content analysis has more than one thousand rows of data. The output is several variables, such as photograph size, page number, connection to candidate's profession, theme of the picture or photo environment. The focus is placed on the high amount of input data, and this ensures a sufficient sample to study, which in effect increases the relevance of the work. Finally, the theoretical basis for the work is based on the concept of agenda-setting and the importance of photographs in the media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018517990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV