Show simple item record

The Prestige of Specialized Teacher
dc.contributor.advisorHlaváčová, Marie
dc.creatorPohlová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-03-29T15:17:24Z
dc.date.available2017-03-29T15:17:24Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/6385
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the prestige of specialized teacher at general nurses' group (SI), patients' group (S2), students' group (S3). The thesis is divided into theoretical and analytical part. The theoretical part is concerned with historical and contemporary position of teacher in our society to social prestige of his job. The analytical part is concentrated on the personality of practical teacher, her character, behavior, bargaining, exterior adjustment and on the identification of social position of specialized teacher in comparison to other medical professions and other selected occupations. The research was done by the questionnaire method. Three versions of questionnaire for each analyzed group were used. 150 respondents participated in the research. 7 hypotheses were elaborated. 5 hypotheses were confirmed and 2 not confirmed. Higher social position of the professional teacher was confirmed. According to the result of research, the position of professional teacher is in 8th place among 30 other occupations.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce porovnává prestiž odborné učitelky u skupiny všeobecných sester (S 1), skupiny nemocných (S 2) a skupiny studentů (S 3). Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je věnována postavení učitele ve společnosti z hlediska historického i současného, společenské prestiži povolání, vlastní osobnosti učitele, profesionalitě a vzdělávání odborných učitelů. Výzkumná část je zaměřena jednak na osobnost odborné učitelky, její vlastnosti, chování, jednání, úpravu zevnějšku a ke zjišťování společenského postavení odborné učitelky vzhledem dalším zdravotnickým profesím a vybraným povoláním. Výzkum byl proveden dotazníkovou metodou, byly použity tři verze dotazníku vlastní konstrukce určené pro každou zkoumanou skupinu. Výzkumu se zúčastnilo 150 respondentů, kteří tvořili tři výše uvedené skupiny po 50 dotázaných. Bylo stanoveno 7 hypotéz, ze kterých se 2 nepotvrdily a 5 hypotéz se potvrdilo. Cílem diplomové práce bylo porovnání prestiže odborné učitelky u všeobecných sester, nemocných a studentů. U skupiny studentů se odborná učitelka umístila na celkově sedmém místě a u skupin sester a nemocných na místě devátém mezi vybranými profesemi.Výzkumem se potvrdilo vyšší společenské postavení profese odborné učitelky mezi dalšími námi vybranými povoláními, v celkovém hodnocení se...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titlePrestiž odborné učitelkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-13
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId22932
dc.title.translatedThe Prestige of Specialized Teacheren_US
dc.contributor.refereePavlíková, Pavla
dc.identifier.aleph000605700
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce porovnává prestiž odborné učitelky u skupiny všeobecných sester (S 1), skupiny nemocných (S 2) a skupiny studentů (S 3). Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je věnována postavení učitele ve společnosti z hlediska historického i současného, společenské prestiži povolání, vlastní osobnosti učitele, profesionalitě a vzdělávání odborných učitelů. Výzkumná část je zaměřena jednak na osobnost odborné učitelky, její vlastnosti, chování, jednání, úpravu zevnějšku a ke zjišťování společenského postavení odborné učitelky vzhledem dalším zdravotnickým profesím a vybraným povoláním. Výzkum byl proveden dotazníkovou metodou, byly použity tři verze dotazníku vlastní konstrukce určené pro každou zkoumanou skupinu. Výzkumu se zúčastnilo 150 respondentů, kteří tvořili tři výše uvedené skupiny po 50 dotázaných. Bylo stanoveno 7 hypotéz, ze kterých se 2 nepotvrdily a 5 hypotéz se potvrdilo. Cílem diplomové práce bylo porovnání prestiže odborné učitelky u všeobecných sester, nemocných a studentů. U skupiny studentů se odborná učitelka umístila na celkově sedmém místě a u skupin sester a nemocných na místě devátém mezi vybranými profesemi.Výzkumem se potvrdilo vyšší společenské postavení profese odborné učitelky mezi dalšími námi vybranými povoláními, v celkovém hodnocení se...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the prestige of specialized teacher at general nurses' group (SI), patients' group (S2), students' group (S3). The thesis is divided into theoretical and analytical part. The theoretical part is concerned with historical and contemporary position of teacher in our society to social prestige of his job. The analytical part is concentrated on the personality of practical teacher, her character, behavior, bargaining, exterior adjustment and on the identification of social position of specialized teacher in comparison to other medical professions and other selected occupations. The research was done by the questionnaire method. Three versions of questionnaire for each analyzed group were used. 150 respondents participated in the research. 7 hypotheses were elaborated. 5 hypotheses were confirmed and 2 not confirmed. Higher social position of the professional teacher was confirmed. According to the result of research, the position of professional teacher is in 8th place among 30 other occupations.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990006057000106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV