Show simple item record

Media image of prague's private art galleries in prague in Mladá fronta or Mladá fronta Dnes in 1990-1992
dc.contributor.advisorSládková, Hana
dc.creatorLebedová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-26T15:41:34Z
dc.date.available2017-05-26T15:41:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63848
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce Mediální obraz pražských soukromých galerií v deníku Mladá fronta, resp. Mladá fronta Dnes v letech 1990-1992 se zabývá zobrazením pražské výtvarné scény v tomto celostátním deníku v období tzv. spontánní privatizace médií. Cílem práce je prostřednictvím kombinace kvantitativního a kvalitativního přístupu metodou obsahové analýzy posoudit, zda měli tehdejší čtenáři k dispozici dostatek informací o pražských (zejména soukromých) výtvarných galeriích. Práce je rozdělená na teoretickou a analytickou část. Teoretická část je přehledem mediálního i kulturního historického kontextu socialistického Československa v letech 1948- 1989, následuje popis transformace médií a kultury po sametové revoluci a pádu totalitního režimu v roce 1989. Popisované historické události byly vybrány tak, aby souvisely s dobovým vývojem tištěných médií a s proměnami kulturní (zejména výtvarné) scény. Analytická část práce je vlastním výzkumem deníku Mladá fronta, resp. Mladá fronta Dnes, který byl záhy po roce 1989 privatizován. V transformovaném kulturním prostředí vznikaly v Praze nové soukromé galerie a předmětem zájmu je zjistit, jak o těchto událostech deník v letech 1990-1992 informoval. Na kvantitativní metodu kódování vybraných obsahových kategorií navazuje kvalitativní přístup a...cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of this bachelor's thesis named Media Image of Prague's Private Art Galleries in Mladá fronta or Mladá fronta Dnes in 1990-1992 is the depiction of Prague's fine arts'scene in this selected national daily during the period of so called spontaneous media privatization. The thesis aims to find out - by means of a combination of quantitative and qualitative approach to content analysis - whether the readers had the use of enough information about Prague's (particularly private) art galleries. The thesis consists of a theoretic and an analytic part. The first one is an overview of the historical context of media and culture during the socialist period in Czechoslovakia (1948-1989) followed by the description of media transformation after the velvet revolution and the fall of the totalitarian regime in 1989. Described events were chosen so that they are related to the development of printed media and cultural changes mainly in the field of fine arts at that time. The analytic part is itself the analysis of the daily Mladá fronta or Mladá fronta Dnes, which was privatized right after 1989. In the transformated cultural field of Prague there were some new private art galleries established and the subject of interest here is to find out, how the daily reflected these events between 1990 and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsoukromé výtvarné galeriecs_CZ
dc.subjectspontánní privatizacecs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subject90. létacs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectMladá frontacs_CZ
dc.subjectMladá fronta Dnescs_CZ
dc.subjectprivate art galleriesen_US
dc.subjectspontaneous privatizationen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.subject1990sen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectMladá frontaen_US
dc.subjectMladá fronta Dnesen_US
dc.titleMediální obraz pražských soukromých galerií v deníku Mladá fronta, resp. Mladá fronta Dnes v letech 1990-1992cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId147653
dc.title.translatedMedia image of prague's private art galleries in prague in Mladá fronta or Mladá fronta Dnes in 1990-1992en_US
dc.contributor.refereeBatistová, Anna
dc.identifier.aleph001913612
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce Mediální obraz pražských soukromých galerií v deníku Mladá fronta, resp. Mladá fronta Dnes v letech 1990-1992 se zabývá zobrazením pražské výtvarné scény v tomto celostátním deníku v období tzv. spontánní privatizace médií. Cílem práce je prostřednictvím kombinace kvantitativního a kvalitativního přístupu metodou obsahové analýzy posoudit, zda měli tehdejší čtenáři k dispozici dostatek informací o pražských (zejména soukromých) výtvarných galeriích. Práce je rozdělená na teoretickou a analytickou část. Teoretická část je přehledem mediálního i kulturního historického kontextu socialistického Československa v letech 1948- 1989, následuje popis transformace médií a kultury po sametové revoluci a pádu totalitního režimu v roce 1989. Popisované historické události byly vybrány tak, aby souvisely s dobovým vývojem tištěných médií a s proměnami kulturní (zejména výtvarné) scény. Analytická část práce je vlastním výzkumem deníku Mladá fronta, resp. Mladá fronta Dnes, který byl záhy po roce 1989 privatizován. V transformovaném kulturním prostředí vznikaly v Praze nové soukromé galerie a předmětem zájmu je zjistit, jak o těchto událostech deník v letech 1990-1992 informoval. Na kvantitativní metodu kódování vybraných obsahových kategorií navazuje kvalitativní přístup a...cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of this bachelor's thesis named Media Image of Prague's Private Art Galleries in Mladá fronta or Mladá fronta Dnes in 1990-1992 is the depiction of Prague's fine arts'scene in this selected national daily during the period of so called spontaneous media privatization. The thesis aims to find out - by means of a combination of quantitative and qualitative approach to content analysis - whether the readers had the use of enough information about Prague's (particularly private) art galleries. The thesis consists of a theoretic and an analytic part. The first one is an overview of the historical context of media and culture during the socialist period in Czechoslovakia (1948-1989) followed by the description of media transformation after the velvet revolution and the fall of the totalitarian regime in 1989. Described events were chosen so that they are related to the development of printed media and cultural changes mainly in the field of fine arts at that time. The analytic part is itself the analysis of the daily Mladá fronta or Mladá fronta Dnes, which was privatized right after 1989. In the transformated cultural field of Prague there were some new private art galleries established and the subject of interest here is to find out, how the daily reflected these events between 1990 and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV