Show simple item record

Time and Space in Written Production of Children
dc.contributor.advisorSaicová Římalová, Lucie
dc.creatorŠvarcová, Hana
dc.date.accessioned2017-05-26T15:07:38Z
dc.date.available2017-05-26T15:07:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63666
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tím, jak žáci pátých a devátých tříd ztvárňují v psaném vyprávění čas a prostor. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první z nich jsou shrnuty poznatky z oblasti naratologie, vývojové psychologie a výzkumu osvojování jazyka s ohledem na věkovou skupinu žáků druhého stupně ZŠ. V praktické části jsou analyzovány psané projevy žáků pátých a devátých tříd. Postupně jsou charakterizovány oblasti jako koherence projevu, čas, prostor a postava. V závěru této části práce jsou obě věkové skupiny srovnány. Diplomovou práci uzavírají náměty pro školní výuku formulované na základě poznatků získaných z analýzy žákovských vyprávění.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with time and space expresion in written composition of 5th and 9th grade students. The thesis is dividend in two parts. First on eis focused on teoretici knowledge of naratology, development psychology and research of language acqusition regarding upper primary school students. Written compositions of 5th and 9th grade students are analyzed in sekond (practical) part according to knowledge described in first part of this thesis. Areas of interest are koherence of expresion, time, space and charakter describing. In closing of this part is comparison between both age Gross. In conclusion you can find proposals for school edication improvng according to results of students works analysis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdětská řečcs_CZ
dc.subjectpsaný projevcs_CZ
dc.subjectčascs_CZ
dc.subjectprostorcs_CZ
dc.subjectvyprávěnícs_CZ
dc.subjectchild speechen_US
dc.subjectwritten texten_US
dc.subjecttimeen_US
dc.subjectspaceen_US
dc.subjectnarationen_US
dc.titleČas a prostor v psaných dětských projevechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-22
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId147594
dc.title.translatedTime and Space in Written Production of Childrenen_US
dc.contributor.refereeSynková, Pavlína
dc.identifier.aleph002014606
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá tím, jak žáci pátých a devátých tříd ztvárňují v psaném vyprávění čas a prostor. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první z nich jsou shrnuty poznatky z oblasti naratologie, vývojové psychologie a výzkumu osvojování jazyka s ohledem na věkovou skupinu žáků druhého stupně ZŠ. V praktické části jsou analyzovány psané projevy žáků pátých a devátých tříd. Postupně jsou charakterizovány oblasti jako koherence projevu, čas, prostor a postava. V závěru této části práce jsou obě věkové skupiny srovnány. Diplomovou práci uzavírají náměty pro školní výuku formulované na základě poznatků získaných z analýzy žákovských vyprávění.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with time and space expresion in written composition of 5th and 9th grade students. The thesis is dividend in two parts. First on eis focused on teoretici knowledge of naratology, development psychology and research of language acqusition regarding upper primary school students. Written compositions of 5th and 9th grade students are analyzed in sekond (practical) part according to knowledge described in first part of this thesis. Areas of interest are koherence of expresion, time, space and charakter describing. In closing of this part is comparison between both age Gross. In conclusion you can find proposals for school edication improvng according to results of students works analysis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990020146060106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV