Show simple item record

Comparison of contemporary French and Czech kindergarden in some significant aspects
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorObdržálková, Marie
dc.date.accessioned2017-05-26T14:58:12Z
dc.date.available2017-05-26T14:58:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63617
dc.description.abstractNázev práce: Komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech Autor: Marie Obržálková Katedra: Katedra primární pedagogiky Vedoucí bakalářské práce: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. Abstrakt: Cílem této práce je komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech. Těmi jsou cíle a pojetí předškolního vzdělávání a režim běžného dne jedné třídy mateřské školy. Práce má dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část pojednává o zakotvení mateřských škol ve vzdělávacím systému, pojetí dítěte, podmínkách péče o předškolní děti a důkladně analyzuje a srovnává legislativní dokumenty vzdělávání Francie a České republiky. Obsahuje i překlad vybraných částí kurikula z francouzského originálu. Empirická část je založena na pozorování a srovnání průběhu dne a podmínek, v nichž probíhá předškolní vzdělávání. Komparace sledovaných aspektů ukazuje rozdíly v pohledu na dítě a v aplikování teoretických dokumentů do praxe jak ve Francii, tak v České republice. Klíčová slova: komparace, systém předškolní výchovy ve Francii, mateřská škola, vzdělávací cíle, kurikulum, režim dne, pojetí dítětecs_CZ
dc.description.abstractTitle: The comparison of contemporary French and Czech kindergarden in some significant aspects Author: Marie Obdžálková Department: Department of primary pedagogy Supervisor: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. Abstract: The aim of this work is a comparison of contemporary French and Czech kindergarden in some significant aspects. These are (i) educational goals in the kindergardens and (ii) conception of the preschool education and daily schedule of a kindergarten class. This work consists of two major parts, the theoretical part and the empirical part. The theoretical part discusses an embedding of a kindergarden in the educational system, conception of a child, conditions of child care in a preschool age and, finally, it precisely analyzes legislative documents of the educational programs in France and the Czech republic. The analysis also includes a translation of selected parts of French curriculum. The empirical part of this work is based on observation of a daily schedule and conditions in which the preschool education takes place. The comparison of both above mentioned aspects highlights the differences between a conception of a child and the application of the theoretical document in practice in both countries, the Czech republic and France. Keywords: comparison, preschool system in France,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomparacecs_CZ
dc.subjectsystém předškolní výchovy ve Franciics_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectvzdělávací cílecs_CZ
dc.subjectkurikulumcs_CZ
dc.subjectrežim dněcs_CZ
dc.subjectpojetí dítětecs_CZ
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectpreschool system in Franceen_US
dc.subjectkindergardenen_US
dc.subjecteducational aimsen_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.subjectdaily scheduleen_US
dc.subjectconception of a childen_US
dc.titleKomparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektechcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-13
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId125844
dc.title.translatedComparison of contemporary French and Czech kindergarden in some significant aspectsen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001912066
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech Autor: Marie Obržálková Katedra: Katedra primární pedagogiky Vedoucí bakalářské práce: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. Abstrakt: Cílem této práce je komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech. Těmi jsou cíle a pojetí předškolního vzdělávání a režim běžného dne jedné třídy mateřské školy. Práce má dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část pojednává o zakotvení mateřských škol ve vzdělávacím systému, pojetí dítěte, podmínkách péče o předškolní děti a důkladně analyzuje a srovnává legislativní dokumenty vzdělávání Francie a České republiky. Obsahuje i překlad vybraných částí kurikula z francouzského originálu. Empirická část je založena na pozorování a srovnání průběhu dne a podmínek, v nichž probíhá předškolní vzdělávání. Komparace sledovaných aspektů ukazuje rozdíly v pohledu na dítě a v aplikování teoretických dokumentů do praxe jak ve Francii, tak v České republice. Klíčová slova: komparace, systém předškolní výchovy ve Francii, mateřská škola, vzdělávací cíle, kurikulum, režim dne, pojetí dítětecs_CZ
uk.abstract.enTitle: The comparison of contemporary French and Czech kindergarden in some significant aspects Author: Marie Obdžálková Department: Department of primary pedagogy Supervisor: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. Abstract: The aim of this work is a comparison of contemporary French and Czech kindergarden in some significant aspects. These are (i) educational goals in the kindergardens and (ii) conception of the preschool education and daily schedule of a kindergarten class. This work consists of two major parts, the theoretical part and the empirical part. The theoretical part discusses an embedding of a kindergarden in the educational system, conception of a child, conditions of child care in a preschool age and, finally, it precisely analyzes legislative documents of the educational programs in France and the Czech republic. The analysis also includes a translation of selected parts of French curriculum. The empirical part of this work is based on observation of a daily schedule and conditions in which the preschool education takes place. The comparison of both above mentioned aspects highlights the differences between a conception of a child and the application of the theoretical document in practice in both countries, the Czech republic and France. Keywords: comparison, preschool system in France,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV