Show simple item record

Misconceptions in Physics at Elementary School - Suggestions on Procedure During Their Elimination.
dc.contributor.advisorDrozd, Zdeněk
dc.creatorRusínová, Anita
dc.date.accessioned2021-03-26T07:49:54Z
dc.date.available2021-03-26T07:49:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63584
dc.description.abstractVe své bakalářské práci jsem zmapovala představy žáků naší školy o některých fyzikálních jevech. Během své praxe se pravidelně u svých žáků setkávám s představami, které jsou mezi lidmi běžně rozšířené, ale neodpovídají vědecky podloženým skutečnostem. Vyvrácení těchto představ je velmi obtížné a jak výsledky předešlých průzkumů ukazují téměř nemožné, protože většina žáků se k nim po proběhlé výuce vrací. Tyto představy nazýváme miskoncepce. Pokusím se tedy navrhnout takové výukové postupy, které by alespoň u některých žáků mohly zanechat dlouhodobější informaci a zamezit návratu k původním představám. Zároveň jsem se pokusila nalézt modely, se kterými se žáci ve výuce fyziky na základní škole setkávají a přitom chybně popisují realitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractIn my bachelor thesis I outlined the ideas of our school's students about certain physical phenomena. From my practical experience I regularly come across misleading ideas that my students hold, and which are common general public, yet do not correspond to reality and have no scientific base. They are called misconceptions. It is very difficult to disprove such ideas and, as previous research results have shown, almost impossible because most students turn back to their misconceptions when the classes are over. I try to suggest such teaching methods that would leave long-term information in some students at least and prevent them from returning to the original misleading ideas. I have also tried to find physical models which students come across during Physics lessons at an elementary school and through which they describe the reality incorrectly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectStudents' misconceptionsen_US
dc.subjectElementary schoolen_US
dc.subjectTeaching of Physicsen_US
dc.subjectSchool experimentsen_US
dc.subjectMiskoncepce žákůcs_CZ
dc.subjectZákladní školacs_CZ
dc.subjectVýuka fyzikycs_CZ
dc.subjectŠkolní experimentcs_CZ
dc.titleMiskoncepce ve výuce fyziky na ZŠ - náměty na postup při jejich odstraňovánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-03
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId117221
dc.title.translatedMisconceptions in Physics at Elementary School - Suggestions on Procedure During Their Elimination.en_US
dc.contributor.refereeKolářová, Růžena
dc.identifier.aleph001936107
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics Directed Towards Educationen_US
thesis.degree.disciplineFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics Directed Towards Educationen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své bakalářské práci jsem zmapovala představy žáků naší školy o některých fyzikálních jevech. Během své praxe se pravidelně u svých žáků setkávám s představami, které jsou mezi lidmi běžně rozšířené, ale neodpovídají vědecky podloženým skutečnostem. Vyvrácení těchto představ je velmi obtížné a jak výsledky předešlých průzkumů ukazují téměř nemožné, protože většina žáků se k nim po proběhlé výuce vrací. Tyto představy nazýváme miskoncepce. Pokusím se tedy navrhnout takové výukové postupy, které by alespoň u některých žáků mohly zanechat dlouhodobější informaci a zamezit návratu k původním představám. Zároveň jsem se pokusila nalézt modely, se kterými se žáci ve výuce fyziky na základní škole setkávají a přitom chybně popisují realitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn my bachelor thesis I outlined the ideas of our school's students about certain physical phenomena. From my practical experience I regularly come across misleading ideas that my students hold, and which are common general public, yet do not correspond to reality and have no scientific base. They are called misconceptions. It is very difficult to disprove such ideas and, as previous research results have shown, almost impossible because most students turn back to their misconceptions when the classes are over. I try to suggest such teaching methods that would leave long-term information in some students at least and prevent them from returning to the original misleading ideas. I have also tried to find physical models which students come across during Physics lessons at an elementary school and through which they describe the reality incorrectly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantMandíková, Dana
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990019361070106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV