Show simple item record

Early Childhood Education as Means of Parental and Professional Roles in Region Ústí
dc.contributor.advisorAngelovská, Olga
dc.creatorSluková, Kristýna
dc.date.accessioned2020-08-25T09:14:34Z
dc.date.available2020-08-25T09:14:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63550
dc.description.abstractBakalářská práce "Zařízení předškolního vzdělávání jako prostředek harmonizace rodičovských a pracovních rolí v Ústeckém kraji" se zabývá různými typy mateřských škol, které mohou být jedním z nástrojů harmonizace rodičovských a pracovních rolí. S touto problematikou je také spojen problém nedostatku míst v mateřských školách, který není zcela nový, ale také nebyla nalezena vhodná řešení, která by pomohla tento problém odstranit. Jednotlivé typy mateřských škol nabízí rodičům možnost volby zařízení, které bude vhodné pro jejich dítě, a zároveň se jednotlivá zařízení mohou přizpůsobit požadavkům rodičů tak, aby jim bylo umožněno vrátit se zpět do zaměstnání. Tato práce se zabývá tím, do jaké míry mohou ředitelé mateřských škol (jako pracovníci první linie) a obce (zástupci byrokracie) ovlivnit stanovené indikátory (časová dostupnost, prostorová dostupnost, finanční dostupnost a služby) a přizpůsobit chod zařízení v rámci harmonizace rodičovských a pracovních rolí. Na základě polostrukturovaných rozhovorů s řediteli MŠ a se zástupci jednotlivých obcí bylo zjištěno, že stanovené indikátory jsou více ovlivnitelné v mateřských školách zřizovaných soukromým sektorem, jelikož ředitelé těchto MŠ jsou zároveň jejich zřizovateli. Na druhou stranu obce podporují pouze zařízení, kterými jsou samy zřizovateli....cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis "Pre-school education as a means of harmonization of parental and working roles in the region Ústí", focuses on different types of kindergartens, which can be one of the tools for harmonization of parental and professional roles. This issue is also linked with the problem of lack of places in kindergartens, which isn't entirely new, but there has not be found yet any suitable solutions that would help eliminate this problem. Because of wide range of different types of kindergartens parents have the option to choose suitable kindergarten for their children as well as kindergarten can adapt to demands of parent so that they were allowed to return to work. This work is concerned with the extent to which directors of kindergartens (as frontline employees) and municipality (representatives bureaucracy) affect the determined indicators (time availability, space availability, affordability and services), and adaptation of the kindergartens with respect to harmonization of parental and working roles. Based on interviews with the director of kindergarten and with representatives of community, it was found that the established indicators are more suggestible in kindergarten established by the private sector, as the directors of these kindergartens are also the founders. On the other side the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpředškolní zařízení péče o děti - konkrétněji: Montessori školkacs_CZ
dc.subjectlesní školkacs_CZ
dc.subjectsoukromá školkacs_CZ
dc.subjectveřejná školkacs_CZ
dc.subjectfiremní školkacs_CZ
dc.subjectwork-life balancecs_CZ
dc.subjectpre-school careen_US
dc.subjectMontessori schoolen_US
dc.subjectforest nursery schoolen_US
dc.subjectprivate nursery schoolen_US
dc.subjectpublic nursery schoolen_US
dc.subjectwork-life balanceen_US
dc.titleZařízení předškolního vzdělávání jako prostředek harmonizace rodičovských a pracovních rolí v Ústeckém krajics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId151761
dc.title.translatedEarly Childhood Education as Means of Parental and Professional Roles in Region Ústíen_US
dc.contributor.refereeHejzlarová, Eva
dc.identifier.aleph002014143
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Zařízení předškolního vzdělávání jako prostředek harmonizace rodičovských a pracovních rolí v Ústeckém kraji" se zabývá různými typy mateřských škol, které mohou být jedním z nástrojů harmonizace rodičovských a pracovních rolí. S touto problematikou je také spojen problém nedostatku míst v mateřských školách, který není zcela nový, ale také nebyla nalezena vhodná řešení, která by pomohla tento problém odstranit. Jednotlivé typy mateřských škol nabízí rodičům možnost volby zařízení, které bude vhodné pro jejich dítě, a zároveň se jednotlivá zařízení mohou přizpůsobit požadavkům rodičů tak, aby jim bylo umožněno vrátit se zpět do zaměstnání. Tato práce se zabývá tím, do jaké míry mohou ředitelé mateřských škol (jako pracovníci první linie) a obce (zástupci byrokracie) ovlivnit stanovené indikátory (časová dostupnost, prostorová dostupnost, finanční dostupnost a služby) a přizpůsobit chod zařízení v rámci harmonizace rodičovských a pracovních rolí. Na základě polostrukturovaných rozhovorů s řediteli MŠ a se zástupci jednotlivých obcí bylo zjištěno, že stanovené indikátory jsou více ovlivnitelné v mateřských školách zřizovaných soukromým sektorem, jelikož ředitelé těchto MŠ jsou zároveň jejich zřizovateli. Na druhou stranu obce podporují pouze zařízení, kterými jsou samy zřizovateli....cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis "Pre-school education as a means of harmonization of parental and working roles in the region Ústí", focuses on different types of kindergartens, which can be one of the tools for harmonization of parental and professional roles. This issue is also linked with the problem of lack of places in kindergartens, which isn't entirely new, but there has not be found yet any suitable solutions that would help eliminate this problem. Because of wide range of different types of kindergartens parents have the option to choose suitable kindergarten for their children as well as kindergarten can adapt to demands of parent so that they were allowed to return to work. This work is concerned with the extent to which directors of kindergartens (as frontline employees) and municipality (representatives bureaucracy) affect the determined indicators (time availability, space availability, affordability and services), and adaptation of the kindergartens with respect to harmonization of parental and working roles. Based on interviews with the director of kindergarten and with representatives of community, it was found that the established indicators are more suggestible in kindergarten established by the private sector, as the directors of these kindergartens are also the founders. On the other side the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020141430106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV