Zobrazit minimální záznam

Conjoint analysis: beyond the border of marketing
dc.contributor.advisorSoukup, Petr
dc.creatorSklenařík, Pavel
dc.date.accessioned2020-08-26T11:24:04Z
dc.date.available2020-08-26T11:24:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63499
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje conjoint analýze v kontextu možností jejího užití v sociálně vědním výzkumu, kde je v současné době prozatím spíše přehlížena. Metoda je v textu zevrubně představena po stránce historických okolností svého vzniku, následného vývoje i statistického pozadí jednotlivých typů této analýzy. Navazující praktická část ověřuje možnosti conjointu v souvislosti s redukcí vybraných problémů validity dat, se kterými se akademický výzkum běžně potýká. Hypotézy, formulované na základě literatury a testované pomocí dat získaných ze split ballot experimentu, pomocí kterého se porovnávají výstupy z conjoint analýzy s těmi získanými běžnými hodnotícími škálami, se týkají sociální desirability a order effectu. Výzkum z prostředí výběru ideální pracovní pozice očima mladých absolventů VŠ ukazuje kromě očekávané neotřesitelné pozice platového ohodnocení v rámci preference jednotlivých aspektů výběru zaměstnání rovněž možnost redukce vlivu order effectu právě za pomoci použití conjoint analýzy.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the conjoint analysis in the context of the possibilities for its use in social science research. The mentioned method is introduced in detail and the text covers both the historical development and statistical background of each type of this analysis. Following practical part of thesis deals with the ability to overcome some typical data validity issues such as social desirability and order effect. Hypotheses, formulated on the basis of literature, are being tested using data obtained from split ballot experiment by comparing outcomes of conjoint analysis with those obtained with conventional rating scales. As the main topic of the conducted study is measuring preferences within individual aspects of ideal job, analysis no surprisingly identifies the salary as the most important attribute, but besides this, conjoint analysis shows potential for being more resistant to the order effect than the standard rating scales.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectConjointcs_CZ
dc.subjectsociální desirabilitacs_CZ
dc.subjectpreferenční analýzacs_CZ
dc.subjectconjointen_US
dc.subjectsocial desirabilityen_US
dc.subjectpreferential analysisen_US
dc.titleConjoint analýza: za hranice marketingucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-22
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId138187
dc.title.translatedConjoint analysis: beyond the border of marketingen_US
dc.contributor.refereeJeřábek, Hynek
dc.identifier.aleph002011465
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje conjoint analýze v kontextu možností jejího užití v sociálně vědním výzkumu, kde je v současné době prozatím spíše přehlížena. Metoda je v textu zevrubně představena po stránce historických okolností svého vzniku, následného vývoje i statistického pozadí jednotlivých typů této analýzy. Navazující praktická část ověřuje možnosti conjointu v souvislosti s redukcí vybraných problémů validity dat, se kterými se akademický výzkum běžně potýká. Hypotézy, formulované na základě literatury a testované pomocí dat získaných ze split ballot experimentu, pomocí kterého se porovnávají výstupy z conjoint analýzy s těmi získanými běžnými hodnotícími škálami, se týkají sociální desirability a order effectu. Výzkum z prostředí výběru ideální pracovní pozice očima mladých absolventů VŠ ukazuje kromě očekávané neotřesitelné pozice platového ohodnocení v rámci preference jednotlivých aspektů výběru zaměstnání rovněž možnost redukce vlivu order effectu právě za pomoci použití conjoint analýzy.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the conjoint analysis in the context of the possibilities for its use in social science research. The mentioned method is introduced in detail and the text covers both the historical development and statistical background of each type of this analysis. Following practical part of thesis deals with the ability to overcome some typical data validity issues such as social desirability and order effect. Hypotheses, formulated on the basis of literature, are being tested using data obtained from split ballot experiment by comparing outcomes of conjoint analysis with those obtained with conventional rating scales. As the main topic of the conducted study is measuring preferences within individual aspects of ideal job, analysis no surprisingly identifies the salary as the most important attribute, but besides this, conjoint analysis shows potential for being more resistant to the order effect than the standard rating scales.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020114650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV