Show simple item record

The growth of Nollywood against the backdrop of globalization processes in the media world
dc.contributor.advisorŠtětka, Václav
dc.creatorČerná, Jana
dc.date.accessioned2017-05-26T14:26:33Z
dc.date.available2017-05-26T14:26:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63446
dc.description.abstractNigerijský zábavní průmysl Nollywood se objemem své audiovizuální produkce již několik let řadí celosvětově na jedno z prvních míst. Jeho trh je však do značné míry izolovaný od dominantních mediálních toků, což podněcuje zájem o podrobnější studium jeho postavení na globální kulturní scéně. Práce je teoretickým pojednáním o historii a současném stavu Nollywoodu, jehož rozvoj autorka zasazuje do kontextu dvou zdánlivě antagonistických paradigmat v rámci globalizačního diskurzu - kulturního imperialismu a kulturní globalizace. K zachycení co nejaktuálnějších a nejkomplexnějších údajů využívá práce obecně teoretických metod, zejména analýzy, syntézy a komparace informací získaných studiem odborných článků a literatury na dané téma. Text se skládá ze tří hlavních částí. Po uvedení do nigerijských reálií a stručném seznámení s historií jejích audiovizuálních médií je ve druhé kapitole vůbec poprvé na české akademické půdě popsán vznik Nollywoodu a jsou charakterizovány jeho aktuální produkční a distribuční principy. V této části práce je kladen důraz i na zachycení rozsahu působnosti Nollywoodu ve světě včetně České republiky, a to jak z hlediska šíře a typu publika, tak způsobů produkce a distribuce nigerijských snímků za hranicemi domovské země jejich tvůrců. Třetí, závěrečná, kapitola práce...cs_CZ
dc.description.abstractThe Nigerian entertainment industry called Nollywood has for several years been one of the top audiovisual producers worldwide in regards to the volume of media produced. However, its market is to a large extent isolated from the dominant media flows, which has inspired interest for a detailed study of its role in the global cultural scene. The thesis is a theoretical treatise about the history and the present situation of Nollywood, which the author discusses in the context of the two seemingly oppositional paradigms of the globalization discourse: cultural imperialism and cultural globalization. To gather the most up-to-date and the most complex information, the thesis uses theoretical methods, such as the analysis, synthesis and comparison of the articles found in science journals and literature. The text is comprised of three main parts. After a brief introduction into the current situation in Nigeria and the historical development of its audiovisual media, the second chapter discusses the birth of Nollywood for the first time in the Czech academia, as well as its current production and distribution principles. In this part of the thesis, the focus is given to the description of the extent of Nollywood's influence in the world, including the Czech Republic, talking both about the audience size...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNollywoodcs_CZ
dc.subjectfilmový průmyslcs_CZ
dc.subjectvideocs_CZ
dc.subjectglobální komunikační tokycs_CZ
dc.subjectkulturní imperialismuscs_CZ
dc.subjectkulturní globalizacecs_CZ
dc.subjectNigériecs_CZ
dc.subjectNollywooden_US
dc.subjectfilm industryen_US
dc.subjectvideoen_US
dc.subjectglobal communication flowsen_US
dc.subjectcultural imperialismen_US
dc.subjectcultural globalizationen_US
dc.subjectNigeriaen_US
dc.titleRozvoj Nollywoodu na pozadí globalizačních procesů v mediálním světěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId147663
dc.title.translatedThe growth of Nollywood against the backdrop of globalization processes in the media worlden_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
dc.identifier.aleph002011459
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNigerijský zábavní průmysl Nollywood se objemem své audiovizuální produkce již několik let řadí celosvětově na jedno z prvních míst. Jeho trh je však do značné míry izolovaný od dominantních mediálních toků, což podněcuje zájem o podrobnější studium jeho postavení na globální kulturní scéně. Práce je teoretickým pojednáním o historii a současném stavu Nollywoodu, jehož rozvoj autorka zasazuje do kontextu dvou zdánlivě antagonistických paradigmat v rámci globalizačního diskurzu - kulturního imperialismu a kulturní globalizace. K zachycení co nejaktuálnějších a nejkomplexnějších údajů využívá práce obecně teoretických metod, zejména analýzy, syntézy a komparace informací získaných studiem odborných článků a literatury na dané téma. Text se skládá ze tří hlavních částí. Po uvedení do nigerijských reálií a stručném seznámení s historií jejích audiovizuálních médií je ve druhé kapitole vůbec poprvé na české akademické půdě popsán vznik Nollywoodu a jsou charakterizovány jeho aktuální produkční a distribuční principy. V této části práce je kladen důraz i na zachycení rozsahu působnosti Nollywoodu ve světě včetně České republiky, a to jak z hlediska šíře a typu publika, tak způsobů produkce a distribuce nigerijských snímků za hranicemi domovské země jejich tvůrců. Třetí, závěrečná, kapitola práce...cs_CZ
uk.abstract.enThe Nigerian entertainment industry called Nollywood has for several years been one of the top audiovisual producers worldwide in regards to the volume of media produced. However, its market is to a large extent isolated from the dominant media flows, which has inspired interest for a detailed study of its role in the global cultural scene. The thesis is a theoretical treatise about the history and the present situation of Nollywood, which the author discusses in the context of the two seemingly oppositional paradigms of the globalization discourse: cultural imperialism and cultural globalization. To gather the most up-to-date and the most complex information, the thesis uses theoretical methods, such as the analysis, synthesis and comparison of the articles found in science journals and literature. The text is comprised of three main parts. After a brief introduction into the current situation in Nigeria and the historical development of its audiovisual media, the second chapter discusses the birth of Nollywood for the first time in the Czech academia, as well as its current production and distribution principles. In this part of the thesis, the focus is given to the description of the extent of Nollywood's influence in the world, including the Czech Republic, talking both about the audience size...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV