Motiv psychické distance v koncepci dramatického umění Otakara Zicha
Theme of Psychical Distance in Otakar Zich's Concept of Dramatic Art
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63323Identifikátory
SIS: 144697
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zuska, Vlastimil
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Estetika
Katedra / ústav / klinika
Katedra estetiky
Datum obhajoby
16. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
psychická distance, estetický postoj, dramatické umění, divadlo, významová představaKlíčová slova (anglicky)
psychical distance, aesthetic attitude, dramatic art, theatre, semantic ideaTato bakalářská práce se zaměřuje na komparaci koncepce psychické distance Edwarda Bullougha s koncepcí dramatického umění Otakara Zicha. Bullough na klíčových místech své eseje o psychické distanci odkazuje k dramatickému umění, ale jednotnou koncepci tohoto umění nepředkládá. Zich ve své práci, která se snaží jednotnou koncepci dramatického umění představit, k Bulloughovu pojmu distance přímo neodkazuje, ale přesto je možné nalézt v dílech obou autorů analogické momenty. Cílem této bakalářské práce je tyto momenty najít a systematizovat je. První část této práce se zabývá představením Bulloughovy koncepce psychické distance, druhá část se zabývá představením Zichovy koncepce dramatického umění a třetí část je věnována komparaci Bulloughových názorů s vybranými motivy Zichovy estetiky dramatického umění. Klíčová slova psychická distance * estetický postoj * dramatické umění * divadlo * významová představa
This bachelor's thesis focuses on the comparison of the concept of psychical distance of Edward Bullough with the concept of dramatic art of Otakar Zich. Bullough at the key points of his essay on psychical distance refers to the dramatic art, but unified concept of this art he does not present. Zich in his work, which tries to present unified concept of dramatic art, does not refer directly to Bullough's concept of distance, but it is still possible to find in the works of both authors analogical moments. The aim of this bachelor's thesis is to find these moments and systematize them. The first part of this work deals with the presentation of Bullough's concept of psychical distance, the second part deals with the presentation of Zich's concept of dramatic art and the third part is devoted to the comparison of Bullough's views with selected themes of Zich's aesthetics of dramatic art. Keywords psychical distance * aesthetic attitude * dramatic art * theatre * semantic idea