Zobrazit minimální záznam

The Cobra Movement in the Context of Art of the 40s and early 50s.
dc.contributor.advisorKlimešová, Marie
dc.creatorStrasserová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-26T13:59:23Z
dc.date.available2017-05-26T13:59:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63302
dc.description.abstractPráce se zabývá experimentální uměleckou skupinou Cobra, ve které se po druhé světové válce sjednotili umělci tří zemí - Dánska, Belgie a Nizozemí. Toto hnutí trvalo pouhé tři roky, mezi léty 1948 až 1951, začátky skupiny však sahají již do předválečného období, kdy byli její budoucí členové ovlivňováni tehdy převažujícími směry. Stejně tak nelze říci, že by vliv tohoto mezinárodního uskupení rokem 1951 skončil. Cobra v sobě i přes své krátké trvání sjednotila širokou škálu umělců různých zemí, kteří ovlivnili řadu pozdějších umělců i uměleckých hnutí. Práce proto zmiňuje aktivitu členů skupiny ještě před jejím založením, snaží se podrobně popsat působení skupiny Cobra v letech jejího trvání a naznačit její pozdější směřování. Samostatná kapitola je věnována spojení skupiny Cobra s českým uměním. Hlavní inspiraci pro svoji tvorbu čerpali umělci Cobry z uměleckého projevu specifických skupin jako je tvorba dětí, duševně nemocných či umění přírodních národů, a také lidového umění. Zároveň si vytvořili vlastní, svébytný styl založený především na kolektivní práci, spontánní tvorbě a svobodném uměleckém projevu. Jedním z charakteristických znaků skupiny byla její mnohostrannost uměleckého projevu a vztah k jiným uměleckým odvětvím - poezii, hudbě a filmu. Klíčová slova: Cobra, Nizozemí, Dánsko, Belgie,...cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with the experimental art group Cobra which united artists of three countries - Denmark, Belgium and the Netherlands, after the World War II. Although this movement was active only between the years 1948 and 1951, the beginning of this group can be traced in the pre-war period when the future members of the group were influenced by the mainstream art movements. Similarly, we cannot see the year 1951 as the end of the importance of this international art formation. Despite the short duration, the group united number of artists from different countries who then influenced many of future artists and art movements. This work therefore mentions the activity of Cobra members before the actual establishment of the group, attempts to describe in detail its work during its existence, and lastly, it indicates its further heading. A special chapter is dedicated to the connection of the group Cobra to the Czech art. The artists of Cobra drew their main inspiration from the work of arts of specific groups, such as that of children, mentally ill, so called primitive nations, or from the folk art. Alongside that, the artists created their own unique style based on collective and spontaneous work and liberal art expression. The plurality of their art expression and their relationship to other art...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCobracs_CZ
dc.subjectNizozemícs_CZ
dc.subjectDánskocs_CZ
dc.subjectBelgiecs_CZ
dc.subjectLiniencs_CZ
dc.subjectHøstcs_CZ
dc.subjectExperimentální skupina Holandskocs_CZ
dc.subjectRevoluční surrealistécs_CZ
dc.subjectbarvacs_CZ
dc.subjectfiguracecs_CZ
dc.subjectabstrakcecs_CZ
dc.subjectsurrealismuscs_CZ
dc.subjectkolektivní tvorbacs_CZ
dc.subjectlevicové zaměřenícs_CZ
dc.subjectexperimentcs_CZ
dc.subjectCobraen_US
dc.subjectThe Netherlandsen_US
dc.subjectDenmarken_US
dc.subjectBelgiumen_US
dc.subjectLinienen_US
dc.subjectHosten_US
dc.subjectExperimental Group Hollanden_US
dc.subjectRevolutionary surrealistsen_US
dc.subjectcolouren_US
dc.subjectfigurationen_US
dc.subjectabstractionen_US
dc.subjectsurrealismen_US
dc.subjectcollective worken_US
dc.subjectleftist orientationen_US
dc.subjectexperimenten_US
dc.titleSkupina Cobra v kontextu umění 40. a počátku 50. let 20. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-16
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150028
dc.title.translatedThe Cobra Movement in the Context of Art of the 40s and early 50s.en_US
dc.contributor.refereeRakušanová, Marie
dc.identifier.aleph002014568
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá experimentální uměleckou skupinou Cobra, ve které se po druhé světové válce sjednotili umělci tří zemí - Dánska, Belgie a Nizozemí. Toto hnutí trvalo pouhé tři roky, mezi léty 1948 až 1951, začátky skupiny však sahají již do předválečného období, kdy byli její budoucí členové ovlivňováni tehdy převažujícími směry. Stejně tak nelze říci, že by vliv tohoto mezinárodního uskupení rokem 1951 skončil. Cobra v sobě i přes své krátké trvání sjednotila širokou škálu umělců různých zemí, kteří ovlivnili řadu pozdějších umělců i uměleckých hnutí. Práce proto zmiňuje aktivitu členů skupiny ještě před jejím založením, snaží se podrobně popsat působení skupiny Cobra v letech jejího trvání a naznačit její pozdější směřování. Samostatná kapitola je věnována spojení skupiny Cobra s českým uměním. Hlavní inspiraci pro svoji tvorbu čerpali umělci Cobry z uměleckého projevu specifických skupin jako je tvorba dětí, duševně nemocných či umění přírodních národů, a také lidového umění. Zároveň si vytvořili vlastní, svébytný styl založený především na kolektivní práci, spontánní tvorbě a svobodném uměleckém projevu. Jedním z charakteristických znaků skupiny byla její mnohostrannost uměleckého projevu a vztah k jiným uměleckým odvětvím - poezii, hudbě a filmu. Klíčová slova: Cobra, Nizozemí, Dánsko, Belgie,...cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with the experimental art group Cobra which united artists of three countries - Denmark, Belgium and the Netherlands, after the World War II. Although this movement was active only between the years 1948 and 1951, the beginning of this group can be traced in the pre-war period when the future members of the group were influenced by the mainstream art movements. Similarly, we cannot see the year 1951 as the end of the importance of this international art formation. Despite the short duration, the group united number of artists from different countries who then influenced many of future artists and art movements. This work therefore mentions the activity of Cobra members before the actual establishment of the group, attempts to describe in detail its work during its existence, and lastly, it indicates its further heading. A special chapter is dedicated to the connection of the group Cobra to the Czech art. The artists of Cobra drew their main inspiration from the work of arts of specific groups, such as that of children, mentally ill, so called primitive nations, or from the folk art. Alongside that, the artists created their own unique style based on collective and spontaneous work and liberal art expression. The plurality of their art expression and their relationship to other art...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990020145680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV