Zobrazit minimální záznam

The influence of media agenda on public agenda in the Czech Republic
dc.contributor.advisorLupač, Petr
dc.creatorObruča, Dominik
dc.date.accessioned2017-05-26T13:54:03Z
dc.date.available2017-05-26T13:54:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63272
dc.description.abstractTato práce vychází z teoretických základů teorie agenda-setting, konkrétně z její části popisující vliv médií na veřejné mínění. Hlavními cíli práce je ověřit hypotézu, že teoretické předpoklady vlivu médií na veřejné mínění formulované teorií agenda-setting jsou platné v mediálním a veřejném prostoru v České republice a ověření homogenity obsahu agend jednotlivých médií a jednotlivých agend v rámci různých časových úseků. V empirické části je použita metoda obsahové analýzy a výsledky z průzkumů veřejného mínění ve vymezeném časovém úseku. Obsahová analýza se týká zpráv, které vybraná média uvádějí jako nejdůležitější. K analýze jsme vybrali tato média: Česká televize, Český rozhlas Radiožurnál, MF DNES a Právo. Analýza byla provedena na třech časových úsecích v rozmezí od 16. 12. 2013 do 2. 3. 2014. Dále byly použity výsledky výzkumů veřejného mínění realizovaných vždy po skončení časového úseku zahrnutého při obsahové analýze. Analyzovány byly odpovědi na otázku na nejdůležitější celospolečenská témata. Následně bylo vytvořeno srovnání výsledků obsahové analýzy a analýzy veřejného mínění. Na bázi výsledků výzkumu je diskutováno zhodnocení a možnosti aplikace teorie agenda-setting a jejího empirického výzkumu na české prostředí a popis charakteru hlavních témat a tematických kategorií mediální a...cs_CZ
dc.description.abstractThis Bachelor thesis is based on the theoretical foundations of the agenda-setting theory, especifically the section describing the influence of media on public opinion. The main objective of this work is to verify the hypothesis that the theoretical assumptions of the impact of media on public opinion formulated by agenda-setting theory are valid in the media and public space in the Czech Republic and to verify the homogeneity of the contents of agendas of different media and individual agendas across different time periods. A content analysis method is employed in the empirical part along with the results of opinion polls within a limited timeframe. Content analysis aims at those articles, which are showed to be the most important in selected media. The following Czech media have been chosen for the analysis: Česká televize, Český rozhlas Radiožurnál, MF DNES and Právo. It was carried out on three time periods sectors between 12th December 2013 and 2nd March 2014. The results of opinion polls realized after the end of time involved in the content analysis were used for further analysis. The analysis involved data on responses to the "Most Important Problem" question. Then the comparation of the data from content analysis and analysis of public opinion pool have been done. Based on the results of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAgenda settingcs_CZ
dc.subjectMediální agendacs_CZ
dc.subjectVeřejná agendacs_CZ
dc.subjectVeřejné míněnícs_CZ
dc.subjectTémacs_CZ
dc.subjectTematická kategoriecs_CZ
dc.subjectAgenda settingen_US
dc.subjectMedia agendaen_US
dc.subjectPublic agendaen_US
dc.subjectPublic opinionen_US
dc.subjectIssueen_US
dc.subjectThematic categoryen_US
dc.titleVliv mediální agendy na veřejnou agendu v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-17
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150993
dc.title.translatedThe influence of media agenda on public agenda in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeVinopal, Jiří
dc.identifier.aleph002014381
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce vychází z teoretických základů teorie agenda-setting, konkrétně z její části popisující vliv médií na veřejné mínění. Hlavními cíli práce je ověřit hypotézu, že teoretické předpoklady vlivu médií na veřejné mínění formulované teorií agenda-setting jsou platné v mediálním a veřejném prostoru v České republice a ověření homogenity obsahu agend jednotlivých médií a jednotlivých agend v rámci různých časových úseků. V empirické části je použita metoda obsahové analýzy a výsledky z průzkumů veřejného mínění ve vymezeném časovém úseku. Obsahová analýza se týká zpráv, které vybraná média uvádějí jako nejdůležitější. K analýze jsme vybrali tato média: Česká televize, Český rozhlas Radiožurnál, MF DNES a Právo. Analýza byla provedena na třech časových úsecích v rozmezí od 16. 12. 2013 do 2. 3. 2014. Dále byly použity výsledky výzkumů veřejného mínění realizovaných vždy po skončení časového úseku zahrnutého při obsahové analýze. Analyzovány byly odpovědi na otázku na nejdůležitější celospolečenská témata. Následně bylo vytvořeno srovnání výsledků obsahové analýzy a analýzy veřejného mínění. Na bázi výsledků výzkumu je diskutováno zhodnocení a možnosti aplikace teorie agenda-setting a jejího empirického výzkumu na české prostředí a popis charakteru hlavních témat a tematických kategorií mediální a...cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor thesis is based on the theoretical foundations of the agenda-setting theory, especifically the section describing the influence of media on public opinion. The main objective of this work is to verify the hypothesis that the theoretical assumptions of the impact of media on public opinion formulated by agenda-setting theory are valid in the media and public space in the Czech Republic and to verify the homogeneity of the contents of agendas of different media and individual agendas across different time periods. A content analysis method is employed in the empirical part along with the results of opinion polls within a limited timeframe. Content analysis aims at those articles, which are showed to be the most important in selected media. The following Czech media have been chosen for the analysis: Česká televize, Český rozhlas Radiožurnál, MF DNES and Právo. It was carried out on three time periods sectors between 12th December 2013 and 2nd March 2014. The results of opinion polls realized after the end of time involved in the content analysis were used for further analysis. The analysis involved data on responses to the "Most Important Problem" question. Then the comparation of the data from content analysis and analysis of public opinion pool have been done. Based on the results of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020143810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV