dc.contributor.advisor | Novotná, Viléma | |
dc.creator | Vorálková, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-09-06T17:51:52Z | |
dc.date.available | 2021-09-06T17:51:52Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/63150 | |
dc.description.abstract | Title: The Gymnastics objects analysis in preparation of physical education teachers with focus on Artistic gymnastics. Thesis objective This thesis was aimed to determine the content of Artistic gymnastics as a part of physical education teaching study programme. To achieve the primary objective two other sub-objectives were established. These were examined in two research phases: 1. the school documentation analysis in respect of: a) objectives, results and contents of Artistic gymnastics study plans b) distribution of individual Gymnastics objects (Artistic gymnastics in particular) and their frequency in a lesson plan 2. to learn and define requirements posed upon the personality of a high school physical education teacher. Methods The research continued in two phases. The first phase was to analyse the school documentation and explore the focus on contents of Artistic gymnastics study plans, its range and required results. To find the answer on relevance and necessity of particular competences of Artistic gymnastics graduates the repertory grid method was used in the second phase of research. The repertory grid provided large quantity of information questioning a group of 15 experts divided in three sub-groups based on their experience with gymnastics teaching. Results With respect to... | en_US |
dc.description.abstract | Souhrn Název: Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku. Cíle práce Cílem práce bylo vymezit obsah předmětu Sportovní gymnastika studijního programu učitelství tělesné výchovy. Pro dosažení základního cíle byly stanoveny další dva dílčí cíle, které byly řešeny ve dvou etapách výzkumu: 1. analýza školské dokumentace z hlediska: a) cílů, výstupů a obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika b) zastoupení jednotlivých předmětů oboru Gymnastika, zejména předmětu Sportovní gymnastika, a jejich hodinové dotace 2. zjistit a formulovat požadavky, které jsou kladeny na osobnost učitele tělesné výchovy na středních školách. Metody Výzkum probíhal ve dvou etapách. V první etapě byla analýzou školské dokumentace provedena explorace zaměření obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika, jeho rozsahu a požadovaných výstupů. Pro nalezení odpovědí na otázku důležitosti a potřebnosti jednotlivých kompetencí absolventa předmětu Sportovní gymnastika byla v druhé etapě výzkumu použita metoda repertoárové mřížky. Jejím prostřednictvím bylo získáno velké množství informací od skupiny patnácti expertů, kteří byli rozděleni na základě svých zkušeností s výukou gymnastiky do tří skupin. Výsledky Z hlediska jednotlivých cílů práce byly dosaženy... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | teacher's competence | en_US |
dc.subject | repertory grid | en_US |
dc.subject | school documentation analysis | en_US |
dc.subject | study plans | en_US |
dc.subject | didactical requirements | en_US |
dc.subject | kompetence učitele | cs_CZ |
dc.subject | repertoárová mřížka | cs_CZ |
dc.subject | analýza školské dokumentace | cs_CZ |
dc.subject | studijní plány | cs_CZ |
dc.subject | didaktické požadavky | cs_CZ |
dc.title | Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-17 | |
dc.description.department | Gymnastika | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 150680 | |
dc.title.translated | The Gymnastics objects analysis in preparation of physical education teachers with Artistic gymnastics | en_US |
dc.contributor.referee | Jansa, Petr | |
dc.contributor.referee | Blahutková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001798135 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Kinanthropology | en_US |
thesis.degree.discipline | Kinantropologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Kinanthropology | en_US |
thesis.degree.program | Kinantropologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Gymnastika | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Kinantropologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Kinanthropology | en_US |
uk.degree-program.cs | Kinantropologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Kinanthropology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Souhrn Název: Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku. Cíle práce Cílem práce bylo vymezit obsah předmětu Sportovní gymnastika studijního programu učitelství tělesné výchovy. Pro dosažení základního cíle byly stanoveny další dva dílčí cíle, které byly řešeny ve dvou etapách výzkumu: 1. analýza školské dokumentace z hlediska: a) cílů, výstupů a obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika b) zastoupení jednotlivých předmětů oboru Gymnastika, zejména předmětu Sportovní gymnastika, a jejich hodinové dotace 2. zjistit a formulovat požadavky, které jsou kladeny na osobnost učitele tělesné výchovy na středních školách. Metody Výzkum probíhal ve dvou etapách. V první etapě byla analýzou školské dokumentace provedena explorace zaměření obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika, jeho rozsahu a požadovaných výstupů. Pro nalezení odpovědí na otázku důležitosti a potřebnosti jednotlivých kompetencí absolventa předmětu Sportovní gymnastika byla v druhé etapě výzkumu použita metoda repertoárové mřížky. Jejím prostřednictvím bylo získáno velké množství informací od skupiny patnácti expertů, kteří byli rozděleni na základě svých zkušeností s výukou gymnastiky do tří skupin. Výsledky Z hlediska jednotlivých cílů práce byly dosaženy... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: The Gymnastics objects analysis in preparation of physical education teachers with focus on Artistic gymnastics. Thesis objective This thesis was aimed to determine the content of Artistic gymnastics as a part of physical education teaching study programme. To achieve the primary objective two other sub-objectives were established. These were examined in two research phases: 1. the school documentation analysis in respect of: a) objectives, results and contents of Artistic gymnastics study plans b) distribution of individual Gymnastics objects (Artistic gymnastics in particular) and their frequency in a lesson plan 2. to learn and define requirements posed upon the personality of a high school physical education teacher. Methods The research continued in two phases. The first phase was to analyse the school documentation and explore the focus on contents of Artistic gymnastics study plans, its range and required results. To find the answer on relevance and necessity of particular competences of Artistic gymnastics graduates the repertory grid method was used in the second phase of research. The repertory grid provided large quantity of information questioning a group of 15 experts divided in three sub-groups based on their experience with gymnastics teaching. Results With respect to... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Gymnastika | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990017981350106986 | |