Zobrazit minimální záznam

Effect of music therapy for neurorehabilitation and educational rehabilitation of persons after brain injury in the context of quality of life
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorGerlichová, Markéta
dc.date.accessioned2020-11-26T17:54:24Z
dc.date.available2020-11-26T17:54:24Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63125
dc.description.abstractThe thesis focuses on examining the effect of music therapy on the perception of quality of life in patients after acquired brain damage and strokes within the complex neurorehabilitation process. The results of combined research are presented. The quantitative part of the study is based on a group of 100 people who attended a day care centre at the Department of Rehabilitation Medicine of the 1st Faculty of Medicine at Charles University and the General Teaching Hospital in Prague from 2006 to 2012. Input and output measu- rements according to the FIM methodology were carried out with these persons and the data were statistically analyzed in relation to other evaluated parameters. The qualitative part of the study processes the results of semitemplated interviews with 15 people (who also participated in the quantitative study) while the perception of music therapy is evaluated by a procedure inspired by grounded theory. The results of the combined research show that music therapy plays an important role in the rehabilitation process for persons with acquired brain injury (ABI). The results of the quantitative part prove the positive effects of music therapy in im- proving movement, communication and self-sufficiency - especially depending on the number of the music therapy sessions attended. A major...en_US
dc.description.abstractDisertační práce se věnuje zkoumání působení muzikoterapie na vnímání kvality ži- vota u osob po získaném poškození mozku v rámci komplexního neurorehabilitačního procesu. Jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumu. Kvantitativní část studie vychází ze souboru 100 osob, které navštěvovaly denní stacionář KRL 1. LF UK a VFN v Praze v letech 2006-2012. U těchto osob bylo provedeno vstupní a výstupní měření dle metodiky FIM a tyto údaje byly statisticky vyhodnoceny v závislosti na dalších sledovaných parametrech. Kvalitativní část studie zpracovává výsledky provedených polostrukturovaných rozhovorů s 15 osobami, které se také účastnily kvantitativní studie. Vnímání muzikoterapie se vyhodnocuje postupem inspirovaným metodou zakotvené teorie. Z výsledků smíšeného výzkumu vyplývá, že muzikoterapie je důležitou součástí re- habilitačního procesu osob po získaném poškození mozku. Jsou potvrzeny účinky vyšší četnosti muzikoterapie na zlepšení ve sledovaných kategoriích (motorika, ko- munikace, samostatnost). Významným příspěvkem muzikoterapie v oblasti vnímání kvality života je pozitivní ovlivnění vnímání pohybu, dynamiky a vnímání samo- statnosti, dále získávání emoční stability, posílení schopnosti relaxace a uvolnění. Práce přináší potvrzení účinnosti muzikoterapie v procesu rehabilitace osob po zís-...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýznam muzikoterapie pro neurorehabilitaci a pedagogickou rehabilitaci osob po poškození mozku v kontextu kvality jejich životacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-26
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId100121
dc.title.translatedEffect of music therapy for neurorehabilitation and educational rehabilitation of persons after brain injury in the context of quality of lifeen_US
dc.contributor.refereeŠiška, Jan
dc.contributor.refereeMastnak, Wolfgang
dc.identifier.aleph001786563
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se věnuje zkoumání působení muzikoterapie na vnímání kvality ži- vota u osob po získaném poškození mozku v rámci komplexního neurorehabilitačního procesu. Jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumu. Kvantitativní část studie vychází ze souboru 100 osob, které navštěvovaly denní stacionář KRL 1. LF UK a VFN v Praze v letech 2006-2012. U těchto osob bylo provedeno vstupní a výstupní měření dle metodiky FIM a tyto údaje byly statisticky vyhodnoceny v závislosti na dalších sledovaných parametrech. Kvalitativní část studie zpracovává výsledky provedených polostrukturovaných rozhovorů s 15 osobami, které se také účastnily kvantitativní studie. Vnímání muzikoterapie se vyhodnocuje postupem inspirovaným metodou zakotvené teorie. Z výsledků smíšeného výzkumu vyplývá, že muzikoterapie je důležitou součástí re- habilitačního procesu osob po získaném poškození mozku. Jsou potvrzeny účinky vyšší četnosti muzikoterapie na zlepšení ve sledovaných kategoriích (motorika, ko- munikace, samostatnost). Významným příspěvkem muzikoterapie v oblasti vnímání kvality života je pozitivní ovlivnění vnímání pohybu, dynamiky a vnímání samo- statnosti, dále získávání emoční stability, posílení schopnosti relaxace a uvolnění. Práce přináší potvrzení účinnosti muzikoterapie v procesu rehabilitace osob po zís-...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on examining the effect of music therapy on the perception of quality of life in patients after acquired brain damage and strokes within the complex neurorehabilitation process. The results of combined research are presented. The quantitative part of the study is based on a group of 100 people who attended a day care centre at the Department of Rehabilitation Medicine of the 1st Faculty of Medicine at Charles University and the General Teaching Hospital in Prague from 2006 to 2012. Input and output measu- rements according to the FIM methodology were carried out with these persons and the data were statistically analyzed in relation to other evaluated parameters. The qualitative part of the study processes the results of semitemplated interviews with 15 people (who also participated in the quantitative study) while the perception of music therapy is evaluated by a procedure inspired by grounded theory. The results of the combined research show that music therapy plays an important role in the rehabilitation process for persons with acquired brain injury (ABI). The results of the quantitative part prove the positive effects of music therapy in im- proving movement, communication and self-sufficiency - especially depending on the number of the music therapy sessions attended. A major...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017865630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV