Show simple item record

Psychopathological characteristics of MMORPG players and the occurrence of addictive behavior: a correlation study
dc.contributor.advisorVacek, Jaroslav
dc.creatorHetzerová, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-26T13:22:56Z
dc.date.available2017-05-26T13:22:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63105
dc.description.abstractV klinické praxi je látkovým závislostem věnována v mnoha ohledech dostatečná pozornost. V postranní, avšak v mnoha ohledech obdobným těmto závislostem, je problematika "činností, chování, procesů". Tato práce se zabývá online počítačovými hrami, převážně hrou World of Warcraft (WoW) proto, že existují hráči, kteří mohou mít problém a to nejen ve spojitosti se závislostním chováním. Cílem práce bylo popsat psychopatologické charakteristiky hráčů MMORPG a zjistit souvislosti mezi jejich výskytem a mírou vykazovaného závislostního chování. Výzkumný soubor tvořili aktivní hráči MMORPG rekrutovaní samovýběrem na základě oslovení prostřednictvím online diskusních fór, facebookových stránek a e-mailovým snowballem. Minimální rozsah výzkumného souboru byl stanoven na 100 hráčů. Nástrojem tvorby dat byl online dotazník, který měl 4 části: socio- demografické údaje; diagnostická kritéria závislostního chování - Griffiths; SCL-90 a styl hry. Výsledky byly zjištěny pomocí popisné a matematicko-analytické statistiky s využitím softwaru SPSS. Konečný soubor tvoří celkem 243 respondentů, z toho 216 mužů (89 %) a 27 žen (11 %). Věkové rozpětí daných respondentů je v rozmezí 10-56 let, přičemž průměrný věk je 22 let. 185 respondentů (76 %) považuje hru WoW jako svou hlavní. Z 243 respondentů jich 23, tj. cca 10 %,...cs_CZ
dc.description.abstractIn clinical practice, sufficient attention is paid to the substance dependencies in many respects. Despite being similar to these dependencies, the issue of "activities, behavior, processes" is often left aside. This work deals with online computer games, mostly with the World of Warcraft (WoW), because there are players who may have a problem not only in relation to addictive behavior. The aim of the research was to describe the psychopathological characteristics of MMORPG players and describe the connection between their occurrence and the rate of reported addictive behavior. Participants were MMORPG active players recruited by self-selection based on addressing through online discussion forums, facebook pages and e-mail snowball. The minimum range of subjects was set at 100 players. Tool for gathering data was online questionnaire. The results were determined using descriptive- analytical and mathematical statistics with the help of SPSS software. The final group consists of 243 respondents, of which 216 are men (89%) and 27 women (11%). The age range of the respondents is between 10-56 years, the average age is 22 years. 185 respondents (76%) considered WoW as being their first choice game. Of 243 respondents 23 (it is about 10%) have shown addictive behavior (including 22 men and 1 woman)....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectpsychopatologiecs_CZ
dc.subjectzávislostní chovánícs_CZ
dc.subjectzávislost na online hráchcs_CZ
dc.subjectMMORPGcs_CZ
dc.subjectWorld of Warcraftcs_CZ
dc.subjectpsychopathologyen_US
dc.subjectaddictive behavioren_US
dc.subjectonline gaming addictionen_US
dc.subjectMMORPGen_US
dc.subjectWorld of Warcraften_US
dc.titlePsychopatologické charakteristiky hráčů MMORPG a jejich souvislost s výskytem závislostního chování: korelační studiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-11
dc.description.departmentDepartment of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId141836
dc.title.translatedPsychopathological characteristics of MMORPG players and the occurrence of addictive behavior: a correlation studyen_US
dc.contributor.refereeVondráčková, Petra
dc.identifier.aleph001852596
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV klinické praxi je látkovým závislostem věnována v mnoha ohledech dostatečná pozornost. V postranní, avšak v mnoha ohledech obdobným těmto závislostem, je problematika "činností, chování, procesů". Tato práce se zabývá online počítačovými hrami, převážně hrou World of Warcraft (WoW) proto, že existují hráči, kteří mohou mít problém a to nejen ve spojitosti se závislostním chováním. Cílem práce bylo popsat psychopatologické charakteristiky hráčů MMORPG a zjistit souvislosti mezi jejich výskytem a mírou vykazovaného závislostního chování. Výzkumný soubor tvořili aktivní hráči MMORPG rekrutovaní samovýběrem na základě oslovení prostřednictvím online diskusních fór, facebookových stránek a e-mailovým snowballem. Minimální rozsah výzkumného souboru byl stanoven na 100 hráčů. Nástrojem tvorby dat byl online dotazník, který měl 4 části: socio- demografické údaje; diagnostická kritéria závislostního chování - Griffiths; SCL-90 a styl hry. Výsledky byly zjištěny pomocí popisné a matematicko-analytické statistiky s využitím softwaru SPSS. Konečný soubor tvoří celkem 243 respondentů, z toho 216 mužů (89 %) a 27 žen (11 %). Věkové rozpětí daných respondentů je v rozmezí 10-56 let, přičemž průměrný věk je 22 let. 185 respondentů (76 %) považuje hru WoW jako svou hlavní. Z 243 respondentů jich 23, tj. cca 10 %,...cs_CZ
uk.abstract.enIn clinical practice, sufficient attention is paid to the substance dependencies in many respects. Despite being similar to these dependencies, the issue of "activities, behavior, processes" is often left aside. This work deals with online computer games, mostly with the World of Warcraft (WoW), because there are players who may have a problem not only in relation to addictive behavior. The aim of the research was to describe the psychopathological characteristics of MMORPG players and describe the connection between their occurrence and the rate of reported addictive behavior. Participants were MMORPG active players recruited by self-selection based on addressing through online discussion forums, facebook pages and e-mail snowball. The minimum range of subjects was set at 100 players. Tool for gathering data was online questionnaire. The results were determined using descriptive- analytical and mathematical statistics with the help of SPSS software. The final group consists of 243 respondents, of which 216 are men (89%) and 27 women (11%). The age range of the respondents is between 10-56 years, the average age is 22 years. 185 respondents (76%) considered WoW as being their first choice game. Of 243 respondents 23 (it is about 10%) have shown addictive behavior (including 22 men and 1 woman)....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990018525960106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV