Zobrazit minimální záznam

Electronic surveillance in the area of consumption and media
dc.contributor.advisorSlavíček, Daniel
dc.creatorŠpačková, Andrea
dc.date.accessioned2020-08-25T09:27:05Z
dc.date.available2020-08-25T09:27:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62969
dc.description.abstract4 Abstrakt Diplomová práce se věnuje tématu elektronického dohledu v oblasti konzumu, marketingu a médií. Elektronický dohled je forma sběru a vyhodnocování dat tvořených činností elektronických přístrojů v současnosti tolik používaných pro práci i zábavu. Užitím moderní techniky a internetu dochází ke sledování jednotlivců a ukládání informací o jejich činnostech do státních a komerčních databází. Následné využití dat slouží např. ve sféře obchodu nebo v prevenci kriminality. Tyto praktiky přinášejí riziko spojené s narušením soukromí, ovlivňováním a směrováním osob. Diplomová práce se skládá ze tří hlavních kapitol. První kapitola obsahuje historii dohledu a jeho vývoj. Druhá kapitola je zaměřena na vznik elektronického dohledu a popisuje různé oblasti působení dohledových praktik. Ve třetí kapitole je představena konkrétní oblast dohledu - spotřeba a marketing. Kapitola obsahuje i praktické ukázky. Klíčová slova Dohled, interaktivita, customizace, reality show, Panoptikon, médiacs_CZ
dc.description.abstract5 Abstract My diploma thesis is focused on electronic surveillance in the area of consumption, marketing and media. Electronic surveillance is a form of collecting and evaluating data, which were created as a secondary product of electronic devices. The use of new technologies and internet allows spying their users and saving the received data to both state and commercial databases. Subsequent data use is common in the business or crime prevention area. This practice brings the risk of privacy disruption, influencing and directing people. The diploma thesis consists of three main chapters. The first chapter follows up the history of surveillance and its development. The second part is focused on formation of the electronic surveillance and describes different areas of surveillance. The third chapter relates to one concrete area - consumption and marketing. This chapter includes also practical examples. Key words Surveillance, interactivity, customization, reality show, Panopticon, mediaen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectDohledcs_CZ
dc.subjectinteraktivitacs_CZ
dc.subjectcustomizacecs_CZ
dc.subjectreality showcs_CZ
dc.subjectPanoptikoncs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectSurveillanceen_US
dc.subjectinteractivityen_US
dc.subjectcustomizationen_US
dc.subjectreality showen_US
dc.subjectPanopticonen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.titleElektronický dohled v oblasti spotřeby a médiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-20
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId131548
dc.title.translatedElectronic surveillance in the area of consumption and mediaen_US
dc.contributor.refereeMarcelli, Miroslav
dc.identifier.aleph001785376
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs4 Abstrakt Diplomová práce se věnuje tématu elektronického dohledu v oblasti konzumu, marketingu a médií. Elektronický dohled je forma sběru a vyhodnocování dat tvořených činností elektronických přístrojů v současnosti tolik používaných pro práci i zábavu. Užitím moderní techniky a internetu dochází ke sledování jednotlivců a ukládání informací o jejich činnostech do státních a komerčních databází. Následné využití dat slouží např. ve sféře obchodu nebo v prevenci kriminality. Tyto praktiky přinášejí riziko spojené s narušením soukromí, ovlivňováním a směrováním osob. Diplomová práce se skládá ze tří hlavních kapitol. První kapitola obsahuje historii dohledu a jeho vývoj. Druhá kapitola je zaměřena na vznik elektronického dohledu a popisuje různé oblasti působení dohledových praktik. Ve třetí kapitole je představena konkrétní oblast dohledu - spotřeba a marketing. Kapitola obsahuje i praktické ukázky. Klíčová slova Dohled, interaktivita, customizace, reality show, Panoptikon, médiacs_CZ
uk.abstract.en5 Abstract My diploma thesis is focused on electronic surveillance in the area of consumption, marketing and media. Electronic surveillance is a form of collecting and evaluating data, which were created as a secondary product of electronic devices. The use of new technologies and internet allows spying their users and saving the received data to both state and commercial databases. Subsequent data use is common in the business or crime prevention area. This practice brings the risk of privacy disruption, influencing and directing people. The diploma thesis consists of three main chapters. The first chapter follows up the history of surveillance and its development. The second part is focused on formation of the electronic surveillance and describes different areas of surveillance. The third chapter relates to one concrete area - consumption and marketing. This chapter includes also practical examples. Key words Surveillance, interactivity, customization, reality show, Panopticon, mediaen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017853760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV