Show simple item record

Necrophilia as a love to the future: (De-)construction of the history in selected dramas of Heiner Müller
Nekrofilie jako láska k budoucnosti: (De-)konstrukce dějin ve vybraný dramatech Heinera Müllera
dc.contributor.advisorWeinberg, Manfred
dc.creatorŠemberová, Daria
dc.date.accessioned2017-05-26T12:52:28Z
dc.date.available2017-05-26T12:52:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62940
dc.description.abstractKlíčová slova: literatura NDR, historické drama, postdramatické divadlo, dějiny, paměť, Heiner Müller, Walter Benjamin, Bertolt Brecht, Lehrstück Abstrakt: Tato diplomová práce je věnována analýze zobrazení německých dějin a jejich vztahů k socialistické realitě NDR ve vybraných divadelních hrách Heinera Müllera (1929- 1995). Východiskem rozboru je autorův vztah k různým literárně-divadelním žánrům jako: historické drama, Lehrstück a postdramatické divadlo. Filozofické pozadí analýzy tvoří IX. teze díla Waltera Benjamina O pojetí dějin, věnována kresbě Paula Klee Angelus Novus. Jádro práce tvoří rozbor a interpretace šesti dramatických fragmentů z různých období autorovy tvorby: Berlín: smrt Germánie, Germania 3 Gespenster am Toten Mann, Leben Gundlings Friedrich von Preussen Lessings Schlaf Traum Schrei, Die Schlacht, Der Horatier a Hamlet- stroj. Vedlejším předmětem zkoumání je otázka, jakými dramatickými prostředky Heiner Müller odráží německé dějiny ve vztahu k NDR.cs_CZ
dc.description.abstractKeywords: GDR literature, historical drama, postdramatic theatre, history, memory, Heiner Müller, Walter Benjamin, Bertolt Brecht, Lehrstück Abstract: The aim of this thesis is to analyse the representation of the German history and its relation with the reality of the GDR in selected dramas by Heiner Müller (1929-1995): Germania Death in Berlin, Germania 3 Ghosts at Dead Man, Life of Gundling Frederick of Prussia Lessing's Dream Sleep Scream, The Battle, The Horatian and The Hamletmachine. The main focus of interest is also the approach of the playwright to selected literary and theatrical genres as historical drama, Lehrstück and postdramatic theatre. The philosophical background of the analysis is based mainly on Walter Benjamin's essay On the Concept of History and his description of the painting Angelus Novus by Paul Klee. Furthermore, the thesis examines the methods of dramatization in Heiner Müller's plays.en_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectliteratura NDRcs_CZ
dc.subjecthistorické dramacs_CZ
dc.subjectpostdramatické divadlocs_CZ
dc.subjectdějinycs_CZ
dc.subjectpaměťcs_CZ
dc.subjectHeiner Müllercs_CZ
dc.subjectWalter Benjamincs_CZ
dc.subjectBertolt Brechtcs_CZ
dc.subjectLehrstückcs_CZ
dc.subjectGDR literatureen_US
dc.subjecthistorical dramaen_US
dc.subjectpostdramatic theatreen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectHeiner Mülleren_US
dc.subjectWalter Benjaminen_US
dc.subjectBertolt Brechten_US
dc.subjectLehrstücken_US
dc.titleNekrophilie als Liebe zur Zukunft: (De-)Konstruktionen der Geschichte in ausgewählten Dramen von Heiner Müllerde_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136195
dc.title.translatedNecrophilia as a love to the future: (De-)construction of the history in selected dramas of Heiner Mülleren_US
dc.title.translatedNekrofilie jako láska k budoucnosti: (De-)konstrukce dějin ve vybraný dramatech Heinera Mülleracs_CZ
dc.contributor.refereeZbytovský, Štěpán
dc.identifier.aleph001851275
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmecký jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecký jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKlíčová slova: literatura NDR, historické drama, postdramatické divadlo, dějiny, paměť, Heiner Müller, Walter Benjamin, Bertolt Brecht, Lehrstück Abstrakt: Tato diplomová práce je věnována analýze zobrazení německých dějin a jejich vztahů k socialistické realitě NDR ve vybraných divadelních hrách Heinera Müllera (1929- 1995). Východiskem rozboru je autorův vztah k různým literárně-divadelním žánrům jako: historické drama, Lehrstück a postdramatické divadlo. Filozofické pozadí analýzy tvoří IX. teze díla Waltera Benjamina O pojetí dějin, věnována kresbě Paula Klee Angelus Novus. Jádro práce tvoří rozbor a interpretace šesti dramatických fragmentů z různých období autorovy tvorby: Berlín: smrt Germánie, Germania 3 Gespenster am Toten Mann, Leben Gundlings Friedrich von Preussen Lessings Schlaf Traum Schrei, Die Schlacht, Der Horatier a Hamlet- stroj. Vedlejším předmětem zkoumání je otázka, jakými dramatickými prostředky Heiner Müller odráží německé dějiny ve vztahu k NDR.cs_CZ
uk.abstract.enKeywords: GDR literature, historical drama, postdramatic theatre, history, memory, Heiner Müller, Walter Benjamin, Bertolt Brecht, Lehrstück Abstract: The aim of this thesis is to analyse the representation of the German history and its relation with the reality of the GDR in selected dramas by Heiner Müller (1929-1995): Germania Death in Berlin, Germania 3 Ghosts at Dead Man, Life of Gundling Frederick of Prussia Lessing's Dream Sleep Scream, The Battle, The Horatian and The Hamletmachine. The main focus of interest is also the approach of the playwright to selected literary and theatrical genres as historical drama, Lehrstück and postdramatic theatre. The philosophical background of the analysis is based mainly on Walter Benjamin's essay On the Concept of History and his description of the painting Angelus Novus by Paul Klee. Furthermore, the thesis examines the methods of dramatization in Heiner Müller's plays.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018512750106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV