Show simple item record

Sustainability as a new way of media presentation of multinational companies in the Czech republic
dc.contributor.advisorDolanský, Pavel
dc.creatorKrajčík, Pavel
dc.date.accessioned2017-05-26T12:29:59Z
dc.date.available2017-05-26T12:29:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62819
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá téma udržitelného rozvoje a jeho mediální reprezentaci v případě soukromých firem v České republice, především nadnárodních společností. Teoretický úvod vytváří základ pro pochopení tématu udržitelného rozvoje a jeho vývoje ve vztahu k firmám a snaží se vysvětlit důvody, proč se společnosti tomuto tématu strategicky věnují. Zároveň shrnuje dosavadní mediální výzkumy oblasti udržitelného rozvoje, teorie nastolování agendy, marketingového chování firem, vztahu pracovníků oddělení public relations a novinářů a přináší různé ideologické výklady těchto jevů. Předmětem výzkumu jsou články v denících MF DNES, Právo, Hospodářské noviny, Lidové noviny a E15 v průběhu jednoho kalendářního roku. Praktická analýza nejdříve kvantifikuje základní rysy zkoumaných článků a odpovídá na otázky, jaký typ firem používá téma udržitelného rozvoje pro svou propagaci nebo jaké společnosti jsou s ním spojovány, jaký je hlavní předmět článků a kdo jsou hlavní aktéři. Pomocí kvalitativní analýzy metodou ukotvené teorie je pak vytvořen mediální obraz zkoumaného tématu.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis examines the topic of sustainable development and its media interpretation when talking about privately owned companies, especially multinationals. The theoretical part creates a framework to understand the topic of sustainability and its development related to companies and it aims to uncover the reasons why the companies incorporate sustainability into their strategies. At the same time, up to date media research in the field of sustainable development, theory of agenda setting, company marketing and a relationship of PR workers with journalists is examined. The research was conducted on the Czech newspapers MF DNES, Právo, Hospodářské noviny, Lidové noviny and E15 within one calendar year. The practical part uses quantitative analysis to describe the basic features of selected articles and answers questions of which companies use sustainability for promotion or which companies are connected to it, what the main subject of articles is or who the main actors are. Qualitative analysis using the method of grounded theory helps us to create the overall media image.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectUdržitelný rozvojcs_CZ
dc.subjectCSRcs_CZ
dc.subjectkvalitativní analýzacs_CZ
dc.subjectmetoda ukotvené teoriecs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectpublic relationscs_CZ
dc.subjectSustainable developmenten_US
dc.subjectCSRen_US
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.subjectgrounded theoryen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectpublic relationsen_US
dc.titleKoncept udržitelnosti jako nová mediální poloha marketingových aktivit nadnárodních společností v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId120816
dc.title.translatedSustainability as a new way of media presentation of multinational companies in the Czech republicen_US
dc.contributor.refereeKlimeš, David
dc.identifier.aleph002014222
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce zkoumá téma udržitelného rozvoje a jeho mediální reprezentaci v případě soukromých firem v České republice, především nadnárodních společností. Teoretický úvod vytváří základ pro pochopení tématu udržitelného rozvoje a jeho vývoje ve vztahu k firmám a snaží se vysvětlit důvody, proč se společnosti tomuto tématu strategicky věnují. Zároveň shrnuje dosavadní mediální výzkumy oblasti udržitelného rozvoje, teorie nastolování agendy, marketingového chování firem, vztahu pracovníků oddělení public relations a novinářů a přináší různé ideologické výklady těchto jevů. Předmětem výzkumu jsou články v denících MF DNES, Právo, Hospodářské noviny, Lidové noviny a E15 v průběhu jednoho kalendářního roku. Praktická analýza nejdříve kvantifikuje základní rysy zkoumaných článků a odpovídá na otázky, jaký typ firem používá téma udržitelného rozvoje pro svou propagaci nebo jaké společnosti jsou s ním spojovány, jaký je hlavní předmět článků a kdo jsou hlavní aktéři. Pomocí kvalitativní analýzy metodou ukotvené teorie je pak vytvořen mediální obraz zkoumaného tématu.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis examines the topic of sustainable development and its media interpretation when talking about privately owned companies, especially multinationals. The theoretical part creates a framework to understand the topic of sustainability and its development related to companies and it aims to uncover the reasons why the companies incorporate sustainability into their strategies. At the same time, up to date media research in the field of sustainable development, theory of agenda setting, company marketing and a relationship of PR workers with journalists is examined. The research was conducted on the Czech newspapers MF DNES, Právo, Hospodářské noviny, Lidové noviny and E15 within one calendar year. The practical part uses quantitative analysis to describe the basic features of selected articles and answers questions of which companies use sustainability for promotion or which companies are connected to it, what the main subject of articles is or who the main actors are. Qualitative analysis using the method of grounded theory helps us to create the overall media image.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV