Show simple item record

Climate in the classroom
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorVacková, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-26T12:28:02Z
dc.date.available2017-05-26T12:28:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62808
dc.description.abstractDiplomová práce "Klima školní třídy" je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá obsahovým vymezením pojmu školní klima a následným rozborem a charakteristikou oblastí s ním souvisejících. Jedná se především o analýzu sociálního klimatu školní třídy a zmapování faktorů, které se na daném klimatu podílejí. Zmiňované mechanismy podílející se na tvorbě školního klimatu blíže analyzuji zejména z hlediska samotných aktérů, tedy učitelů a žáků. Dále se v této části práce zabývám vymezením a popisem přístupů ke zkoumání sociálního klimatu se stručným rozborem konkrétních diagnostických metod. Součástí práce je taktéž rámcové vymezení výsledků dosavadní výzkumné činnosti domácích i zahraničních výzkumů ve výše zmiňované oblasti. Empirická část se zaměřuje na diagnostiku klimatu školních tříd na vybraných středních školách okresu Tábor. Výzkum je zaměřen na zmapování klimatu s důrazem na kvantitativní zkoumání prostřednictvím zvolených diagnostických metod. Cílem této části je zjištění, do jaké míry se, z pohledu žáka, liší klima školních tříd y na SOU a SOŠ. Závěr empirické části je věnován významu třídního klimatu společně s možným využitím poznatků o něm a způsoby jeho ovlivňování. Klíčová slova: Klima školy, klima třídy, sociální interakce, učitel, žák, třída,...cs_CZ
dc.description.abstractMaster's thesis "the climate of the school class" is divided into two parts - theoretical and empirical. Theoretical part deals with subject matter definition of school climate and subsequent analysis and characteristics of related areas. This is mainly an analysis of social class and school climate, mapping factors that contribute to the climate change. Conduction of the mechanisms involved in the formation of school climate closer to analysing in particular iterms of the actors, teachers and pupils. Furthermore, in this part of the work I explore the definition and description of approaches for investigating social climate with a brief analysis of the specific diagnostic methods. Part of the work is also a framework defining the results of current research activities of domestic and foreign research in the above mentioned area. Empirical part focuses on diagnosis of classrooms'climate at selected high schools in the region. Research is focused on mapping the climate changes with an emphasis on quantitative study through selected diagnostical methods. The aim of this part is to find out how the climate of the class differs at secondary technical schools and secondary vocational schools. Conclusion of the theoretical part is dedicated to the importance of the class climate, together with the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní klima,interakce,vliv učitele,diagnostikacs_CZ
dc.subjectstyl řízení,pedagogický přístup,kompetencecs_CZ
dc.subjectstatus,oblíbenostcs_CZ
dc.subjectmíra vlivu,pozice a role,preferencecs_CZ
dc.subjectsociální skupina,sociální klimacs_CZ
dc.subjectatmosféracs_CZ
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjectinfluence of teachersen_US
dc.subjectdiagnosisen_US
dc.subjectmanagement styleen_US
dc.subjectteaching approachen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectstatusen_US
dc.subjectpopularityen_US
dc.subjectdegree of influenceen_US
dc.subjectposition and roleen_US
dc.subjectpreferencesen_US
dc.subjectsocial groupen_US
dc.subjectsocial climateen_US
dc.subjectthe atmosphereen_US
dc.titleKlima školní třídycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-23
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId107702
dc.title.translatedClimate in the classroomen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph002014596
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Klima školní třídy" je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá obsahovým vymezením pojmu školní klima a následným rozborem a charakteristikou oblastí s ním souvisejících. Jedná se především o analýzu sociálního klimatu školní třídy a zmapování faktorů, které se na daném klimatu podílejí. Zmiňované mechanismy podílející se na tvorbě školního klimatu blíže analyzuji zejména z hlediska samotných aktérů, tedy učitelů a žáků. Dále se v této části práce zabývám vymezením a popisem přístupů ke zkoumání sociálního klimatu se stručným rozborem konkrétních diagnostických metod. Součástí práce je taktéž rámcové vymezení výsledků dosavadní výzkumné činnosti domácích i zahraničních výzkumů ve výše zmiňované oblasti. Empirická část se zaměřuje na diagnostiku klimatu školních tříd na vybraných středních školách okresu Tábor. Výzkum je zaměřen na zmapování klimatu s důrazem na kvantitativní zkoumání prostřednictvím zvolených diagnostických metod. Cílem této části je zjištění, do jaké míry se, z pohledu žáka, liší klima školních tříd y na SOU a SOŠ. Závěr empirické části je věnován významu třídního klimatu společně s možným využitím poznatků o něm a způsoby jeho ovlivňování. Klíčová slova: Klima školy, klima třídy, sociální interakce, učitel, žák, třída,...cs_CZ
uk.abstract.enMaster's thesis "the climate of the school class" is divided into two parts - theoretical and empirical. Theoretical part deals with subject matter definition of school climate and subsequent analysis and characteristics of related areas. This is mainly an analysis of social class and school climate, mapping factors that contribute to the climate change. Conduction of the mechanisms involved in the formation of school climate closer to analysing in particular iterms of the actors, teachers and pupils. Furthermore, in this part of the work I explore the definition and description of approaches for investigating social climate with a brief analysis of the specific diagnostic methods. Part of the work is also a framework defining the results of current research activities of domestic and foreign research in the above mentioned area. Empirical part focuses on diagnosis of classrooms'climate at selected high schools in the region. Research is focused on mapping the climate changes with an emphasis on quantitative study through selected diagnostical methods. The aim of this part is to find out how the climate of the class differs at secondary technical schools and secondary vocational schools. Conclusion of the theoretical part is dedicated to the importance of the class climate, together with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV