Show simple item record

A Conception of Preschool Child's resilience and its Comparison from Teacher's and Parent's Point of View
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorFrídová, Denisa
dc.date.accessioned2017-05-26T12:20:12Z
dc.date.available2017-05-26T12:20:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62765
dc.description.abstractbakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.cs_CZ
dc.description.abstractA Conception of pre-school child's resilience and its comparison from teacher's and parent's point of view The key words:  psychological resilience  pre-school child  initiative  self-regulation  attachment/relationships Abstract Theoretical part In the theoretical part the term "psychic resilience" and various approaches to it will be established. The reader will be familiarized with the factors of psychic resilience that are of the utmost importance for its development. A self-contained chapter will be dedicated to the characteristics of the pre-school child with a focus on the most important areas of said age - socialization, play, the development of self-regulation and initiative. Kindergartens as important institutions throughout the pre-school age will also be targeted. Practical part The goal of the practical part is to determine whether the viewing angle and overall conception of a child's psychic resilience differ among a child's parents and a child's teachers. Given the fact that psychic resilience is being developed in two separate environments, family and school, disparities in the conception of psychic resilience from a parent and teacher's standpoint have been observed. The standardized DECA-2 form has been used.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpsychická odolnostcs_CZ
dc.subjectresiliencecs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectseberegulacecs_CZ
dc.subjectiniciativacs_CZ
dc.subjectvztahycs_CZ
dc.subjectvazbycs_CZ
dc.subjectsrovnánícs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectrodičcs_CZ
dc.subjectfaktorycs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectodměnycs_CZ
dc.subjecttrestycs_CZ
dc.subjectrozvojcs_CZ
dc.subjectpsychological resilienceen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectchild of preschool ageen_US
dc.subjectself-regulationen_US
dc.subjectinitiativeen_US
dc.subjectattachmenten_US
dc.subjectrelationshipsen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectparenten_US
dc.subjectfactorsen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectrewardsen_US
dc.subjectpunishmentsen_US
dc.titlePojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitelecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-17
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150885
dc.title.translatedA Conception of Preschool Child's resilience and its Comparison from Teacher's and Parent's Point of Viewen_US
dc.contributor.refereeŠvandová, Martina
dc.identifier.aleph002010916
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csbakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.cs_CZ
uk.abstract.enA Conception of pre-school child's resilience and its comparison from teacher's and parent's point of view The key words:  psychological resilience  pre-school child  initiative  self-regulation  attachment/relationships Abstract Theoretical part In the theoretical part the term "psychic resilience" and various approaches to it will be established. The reader will be familiarized with the factors of psychic resilience that are of the utmost importance for its development. A self-contained chapter will be dedicated to the characteristics of the pre-school child with a focus on the most important areas of said age - socialization, play, the development of self-regulation and initiative. Kindergartens as important institutions throughout the pre-school age will also be targeted. Practical part The goal of the practical part is to determine whether the viewing angle and overall conception of a child's psychic resilience differ among a child's parents and a child's teachers. Given the fact that psychic resilience is being developed in two separate environments, family and school, disparities in the conception of psychic resilience from a parent and teacher's standpoint have been observed. The standardized DECA-2 form has been used.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020109160106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV