dc.contributor.advisor | Janatová, Markéta | |
dc.creator | Řeháková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T12:01:45Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T12:01:45Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/62663 | |
dc.description.abstract | Tématem této bakalářské práce je využití stabilometrické plošiny Nintendo Wii Balance Board v kombinaci se softwarem pro terapii poruch rovnováhy v domácí terapii. Uvedená terapie využívá vizuální zpětnou vazbu. Vizuální zpětná vazba je zásadní pro udržování rovnováhy. Všechny studie, které byly v této práci použity a zabývaly se danou problematikou, prokazují pozitivní vliv vizuální zpětné vazby na stabilitu. Autoři mnohých studií uvádějí možnost využití komerčních herních systémů pro tento druh terapie. Často zmiňují Kinect, Nintendo a PlayStation. Zmíněné herní konzole využívají virtuální prostředí, které dovoluje vystavit pacienta situacím, jež jsou pro něj obtížné. Tím je umožněn trénink těchto situací. Právě obtížnost je předmětem mnoha diskuzí. Komerční hry mají často rychlý spád, a proto nemusí být vždy vhodným nástrojem pro terapii. Z tohoto podnětu vznikla potřeba vytvoření speciálních programů, které by byly přímo určené pro potřeby terapie. V teoretické části jsou popsány tři programy, které toto splňují a zároveň jsou využívány nebo mají potenciál pro využití k domácí terapii stability. Jedná se o HomeBalance, Easy Balance Virtual Rehabilitation (eBaViR) a The Intelligent Game Engine for Rehabilitation (IGER). V praktické části práce je účinek této terapie ověřován ve dvou kazuistikách. K... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The theme of this thesis is using stabilometric platform Nintendo Wii Balance Board to home therapy of balance. The therapy utilizes visual biofeedback. Visual biofeedback is important for maintaining balance. All the studies which were used in this work and deal with this issue, are demonstrating the positive impact of visual feedback for stability. Authors of numerous studies indicate the possibility of using commercial gaming system for this type of therapy. They often mention Kinect, Nintendo and PlayStation. These gaming systems are based on virtual reality which allows to expose the patient to situations that are difficult for them. It enables the training of these situations. Nowadays, the difficulty of created situations is the subject of many discussions. Fast interaction is often necessary for commercial games, and therefore they may not always be an appropriate therapy tools. On this initiative, special programs were created and designed specifically for the therapy. The theoretical part describes three programs which are useful for home therapy of stability or have the potential for that. These programs are HomeBalance, Easy Balance Virtual Rehabilitation (eBaViR) and The Intelligent Game Engine for Rehabilitation (IGER). In the practical part is verified the effect of this therapy on two... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova. 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.title | Fyzioterapie v domácím prostředí pacienta s využitím stabilometrické plošiny | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-18 | |
dc.description.department | Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospital | en_US |
dc.description.department | Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze | cs_CZ |
dc.description.faculty | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | First Faculty of Medicine | en_US |
dc.identifier.repId | 152496 | |
dc.title.translated | Home therapy of patient with utilization of stabilometric platform | en_US |
dc.contributor.referee | Pochylová, Barbora | |
dc.identifier.aleph | 002010270 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Fyzioterapie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physiotherapy | en_US |
thesis.degree.program | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializations in Health Service | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 1. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | First Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospital | en_US |
uk.faculty-name.cs | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | First Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 1.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzioterapie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physiotherapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Health Service | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této bakalářské práce je využití stabilometrické plošiny Nintendo Wii Balance Board v kombinaci se softwarem pro terapii poruch rovnováhy v domácí terapii. Uvedená terapie využívá vizuální zpětnou vazbu. Vizuální zpětná vazba je zásadní pro udržování rovnováhy. Všechny studie, které byly v této práci použity a zabývaly se danou problematikou, prokazují pozitivní vliv vizuální zpětné vazby na stabilitu. Autoři mnohých studií uvádějí možnost využití komerčních herních systémů pro tento druh terapie. Často zmiňují Kinect, Nintendo a PlayStation. Zmíněné herní konzole využívají virtuální prostředí, které dovoluje vystavit pacienta situacím, jež jsou pro něj obtížné. Tím je umožněn trénink těchto situací. Právě obtížnost je předmětem mnoha diskuzí. Komerční hry mají často rychlý spád, a proto nemusí být vždy vhodným nástrojem pro terapii. Z tohoto podnětu vznikla potřeba vytvoření speciálních programů, které by byly přímo určené pro potřeby terapie. V teoretické části jsou popsány tři programy, které toto splňují a zároveň jsou využívány nebo mají potenciál pro využití k domácí terapii stability. Jedná se o HomeBalance, Easy Balance Virtual Rehabilitation (eBaViR) a The Intelligent Game Engine for Rehabilitation (IGER). V praktické části práce je účinek této terapie ověřován ve dvou kazuistikách. K... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theme of this thesis is using stabilometric platform Nintendo Wii Balance Board to home therapy of balance. The therapy utilizes visual biofeedback. Visual biofeedback is important for maintaining balance. All the studies which were used in this work and deal with this issue, are demonstrating the positive impact of visual feedback for stability. Authors of numerous studies indicate the possibility of using commercial gaming system for this type of therapy. They often mention Kinect, Nintendo and PlayStation. These gaming systems are based on virtual reality which allows to expose the patient to situations that are difficult for them. It enables the training of these situations. Nowadays, the difficulty of created situations is the subject of many discussions. Fast interaction is often necessary for commercial games, and therefore they may not always be an appropriate therapy tools. On this initiative, special programs were created and designed specifically for the therapy. The theoretical part describes three programs which are useful for home therapy of stability or have the potential for that. These programs are HomeBalance, Easy Balance Virtual Rehabilitation (eBaViR) and The Intelligent Game Engine for Rehabilitation (IGER). In the practical part is verified the effect of this therapy on two... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020102700106986 | |