Zobrazit minimální záznam

Home therapy of patient with utilization of stabilometric platform
dc.contributor.advisorJanatová, Markéta
dc.creatorŘeháková, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-26T12:01:45Z
dc.date.available2017-05-26T12:01:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62663
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je využití stabilometrické plošiny Nintendo Wii Balance Board v kombinaci se softwarem pro terapii poruch rovnováhy v domácí terapii. Uvedená terapie využívá vizuální zpětnou vazbu. Vizuální zpětná vazba je zásadní pro udržování rovnováhy. Všechny studie, které byly v této práci použity a zabývaly se danou problematikou, prokazují pozitivní vliv vizuální zpětné vazby na stabilitu. Autoři mnohých studií uvádějí možnost využití komerčních herních systémů pro tento druh terapie. Často zmiňují Kinect, Nintendo a PlayStation. Zmíněné herní konzole využívají virtuální prostředí, které dovoluje vystavit pacienta situacím, jež jsou pro něj obtížné. Tím je umožněn trénink těchto situací. Právě obtížnost je předmětem mnoha diskuzí. Komerční hry mají často rychlý spád, a proto nemusí být vždy vhodným nástrojem pro terapii. Z tohoto podnětu vznikla potřeba vytvoření speciálních programů, které by byly přímo určené pro potřeby terapie. V teoretické části jsou popsány tři programy, které toto splňují a zároveň jsou využívány nebo mají potenciál pro využití k domácí terapii stability. Jedná se o HomeBalance, Easy Balance Virtual Rehabilitation (eBaViR) a The Intelligent Game Engine for Rehabilitation (IGER). V praktické části práce je účinek této terapie ověřován ve dvou kazuistikách. K...cs_CZ
dc.description.abstractThe theme of this thesis is using stabilometric platform Nintendo Wii Balance Board to home therapy of balance. The therapy utilizes visual biofeedback. Visual biofeedback is important for maintaining balance. All the studies which were used in this work and deal with this issue, are demonstrating the positive impact of visual feedback for stability. Authors of numerous studies indicate the possibility of using commercial gaming system for this type of therapy. They often mention Kinect, Nintendo and PlayStation. These gaming systems are based on virtual reality which allows to expose the patient to situations that are difficult for them. It enables the training of these situations. Nowadays, the difficulty of created situations is the subject of many discussions. Fast interaction is often necessary for commercial games, and therefore they may not always be an appropriate therapy tools. On this initiative, special programs were created and designed specifically for the therapy. The theoretical part describes three programs which are useful for home therapy of stability or have the potential for that. These programs are HomeBalance, Easy Balance Virtual Rehabilitation (eBaViR) and The Intelligent Game Engine for Rehabilitation (IGER). In the practical part is verified the effect of this therapy on two...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleFyzioterapie v domácím prostředí pacienta s využitím stabilometrické plošinycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-18
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId152496
dc.title.translatedHome therapy of patient with utilization of stabilometric platformen_US
dc.contributor.refereePochylová, Barbora
dc.identifier.aleph002010270
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této bakalářské práce je využití stabilometrické plošiny Nintendo Wii Balance Board v kombinaci se softwarem pro terapii poruch rovnováhy v domácí terapii. Uvedená terapie využívá vizuální zpětnou vazbu. Vizuální zpětná vazba je zásadní pro udržování rovnováhy. Všechny studie, které byly v této práci použity a zabývaly se danou problematikou, prokazují pozitivní vliv vizuální zpětné vazby na stabilitu. Autoři mnohých studií uvádějí možnost využití komerčních herních systémů pro tento druh terapie. Často zmiňují Kinect, Nintendo a PlayStation. Zmíněné herní konzole využívají virtuální prostředí, které dovoluje vystavit pacienta situacím, jež jsou pro něj obtížné. Tím je umožněn trénink těchto situací. Právě obtížnost je předmětem mnoha diskuzí. Komerční hry mají často rychlý spád, a proto nemusí být vždy vhodným nástrojem pro terapii. Z tohoto podnětu vznikla potřeba vytvoření speciálních programů, které by byly přímo určené pro potřeby terapie. V teoretické části jsou popsány tři programy, které toto splňují a zároveň jsou využívány nebo mají potenciál pro využití k domácí terapii stability. Jedná se o HomeBalance, Easy Balance Virtual Rehabilitation (eBaViR) a The Intelligent Game Engine for Rehabilitation (IGER). V praktické části práce je účinek této terapie ověřován ve dvou kazuistikách. K...cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of this thesis is using stabilometric platform Nintendo Wii Balance Board to home therapy of balance. The therapy utilizes visual biofeedback. Visual biofeedback is important for maintaining balance. All the studies which were used in this work and deal with this issue, are demonstrating the positive impact of visual feedback for stability. Authors of numerous studies indicate the possibility of using commercial gaming system for this type of therapy. They often mention Kinect, Nintendo and PlayStation. These gaming systems are based on virtual reality which allows to expose the patient to situations that are difficult for them. It enables the training of these situations. Nowadays, the difficulty of created situations is the subject of many discussions. Fast interaction is often necessary for commercial games, and therefore they may not always be an appropriate therapy tools. On this initiative, special programs were created and designed specifically for the therapy. The theoretical part describes three programs which are useful for home therapy of stability or have the potential for that. These programs are HomeBalance, Easy Balance Virtual Rehabilitation (eBaViR) and The Intelligent Game Engine for Rehabilitation (IGER). In the practical part is verified the effect of this therapy on two...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990020102700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV