Show simple item record

Cyberbullying and its prevention in Královehradecký region in the view of primary school
dc.contributor.advisorBurešová, Karolína
dc.creatorOrnstová, Eliška
dc.date.accessioned2017-05-26T11:59:31Z
dc.date.available2017-05-26T11:59:31Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62652
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá kyberšikanou a informovaností učitelů o tomto sociálně patologickém jevu. Teoretická část charakterizuje pojem kyberšikana, vymezuje formy kyberšikany a popisuje dopady pro oběť kyberšikany. Práce se věnuje prevenci kyberšikany na základní škole a vymezuje, jak se na prevenci podílejí rodiče dětí a jak pedagogové. Práce popisuje projekty, které vznikly pro bezpečnější užívání internetu. Cílem diplomové práce je analýza tématu kyberšikany a její prevence z pohledu pedagogů na vybraných základních školách. Druhým cílem je zjistit, jaké povědomí mají učitelé o sledovaném jevu a jakým způsobem nahlížejí na jeho prevenci. V rámci empirické části je realizován kvalitativní výzkum, který je založen na provedení rozhovorů s pedagogy. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with cyber bullying and teachers awareness about this socio-pathological phenomenon. The theoretical part describes the concept and forms of cyber bullying, defines and describes the consequences for the cyber bullying victim. The work is dedicated to the elementary school cyber bullying prevention and defines how parents and teachers are involved with. This work describes some projects focused on safer use of the Internet. The aim of this thesis is to analyse the topic of cyber bullying and its prevention from the perspective of educators in selected primary schools. The second objective is to determine what do teachers know about the observed phenomenon and how do they perceive its prevention. Qualitative research in empirical part of the work is based on interviews with teachers. Interviews are conducted with regard to the topics content analysis in the theoretical part of the work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectšikanacs_CZ
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectoběťcs_CZ
dc.subjectpachatelcs_CZ
dc.subjectinformační a komunikační technologiecs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectcyberbullyingen_US
dc.subjectvictimen_US
dc.subjectoffenderen_US
dc.subjectinformation and communication technologiesen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.titleKyberšikana a její prevence v Královehradecké kraji z pohledu základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-24
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150794
dc.title.translatedCyberbullying and its prevention in Královehradecký region in the view of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph002014415
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá kyberšikanou a informovaností učitelů o tomto sociálně patologickém jevu. Teoretická část charakterizuje pojem kyberšikana, vymezuje formy kyberšikany a popisuje dopady pro oběť kyberšikany. Práce se věnuje prevenci kyberšikany na základní škole a vymezuje, jak se na prevenci podílejí rodiče dětí a jak pedagogové. Práce popisuje projekty, které vznikly pro bezpečnější užívání internetu. Cílem diplomové práce je analýza tématu kyberšikany a její prevence z pohledu pedagogů na vybraných základních školách. Druhým cílem je zjistit, jaké povědomí mají učitelé o sledovaném jevu a jakým způsobem nahlížejí na jeho prevenci. V rámci empirické části je realizován kvalitativní výzkum, který je založen na provedení rozhovorů s pedagogy. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with cyber bullying and teachers awareness about this socio-pathological phenomenon. The theoretical part describes the concept and forms of cyber bullying, defines and describes the consequences for the cyber bullying victim. The work is dedicated to the elementary school cyber bullying prevention and defines how parents and teachers are involved with. This work describes some projects focused on safer use of the Internet. The aim of this thesis is to analyse the topic of cyber bullying and its prevention from the perspective of educators in selected primary schools. The second objective is to determine what do teachers know about the observed phenomenon and how do they perceive its prevention. Qualitative research in empirical part of the work is based on interviews with teachers. Interviews are conducted with regard to the topics content analysis in the theoretical part of the work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV