dc.contributor.advisor | Lorenzová, Jitka | |
dc.creator | Neumannová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T11:59:11Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T11:59:11Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/62650 | |
dc.description.abstract | a klíčová slova Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání Klíčová slova: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie. Tématem diplomové práce jsou komunitní školy v České republice a možnosti jejich rozvoje. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunitní vzdělávání v mezinárodním kontextu a komunitní škola. Dále jsou popsána teoretická východiska práce a aktuální výzvy rozvoje komunitních škol u nás. Výzkumná část je založena na vícečetné případové studii a seznamuje s aktuálním stavem vybraných komunitních škol. Tento aktuální stav škol je komparován s jejich stavem před šesti lety, jehož zdrojem je Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol z roku 2008, a je tak zhodnocen jejich vývoj. Na základě zmíněné diachronní komparace bylo zjištěno, že komunitní koncepty vybraných škol se prakticky nezměnily. Závěr práce polemizuje s možnými příčinami stagnace tohoto vývoje. Praktickým přínosem práce je vedle návrhu možností dalšího rozvoje komunitních škol v České republice také podrobnější popis jejich aktuálního fungování. | cs_CZ |
dc.description.abstract | and key words School as a community center - reality and possiblities of development of communtiy education Key words: local community, school as a community center, cooperation, community work, lifelong learning, case study. This thesis deals with the community schools in the Czech Republic and the possibilities of their development. Firstly, it defines basic concepts like community education in an international context and the notion of community schools itself. Secondly, it discusses certain theoretical assumptions and presuppositions as well as current challenges of development of the community schools. The research is based on a multiple case study and it describes the current situation of selected community schools. The current situation of the schools is compared to their situation and conditions six years ago. Basing on the diachronic comparison using the academic document "Analysis of environment in the Czech Republic and the possibility of the development of community schools" of 2008, the research revealed that community concepts in schools are almost unchanged. Finally, the work challenges possible causes of this stagnation of development. Its contribution is in addition to the design possibilities for further development of community schools in the Czech Republic. Further value added... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | lokální komunita | cs_CZ |
dc.subject | škola jako společenské centrum | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce | cs_CZ |
dc.subject | komunitní práce | cs_CZ |
dc.subject | celoživotní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | local community | en_US |
dc.subject | school as a community center | en_US |
dc.subject | cooperation | en_US |
dc.subject | community work | en_US |
dc.subject | lifelong learning | en_US |
dc.subject | case study | en_US |
dc.title | Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-24 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 154472 | |
dc.title.translated | School as a Community Center - the Reality and Possibilities of Development of Community Education | en_US |
dc.contributor.referee | Valenta, Josef | |
dc.identifier.aleph | 002014414 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | a klíčová slova Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání Klíčová slova: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie. Tématem diplomové práce jsou komunitní školy v České republice a možnosti jejich rozvoje. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunitní vzdělávání v mezinárodním kontextu a komunitní škola. Dále jsou popsána teoretická východiska práce a aktuální výzvy rozvoje komunitních škol u nás. Výzkumná část je založena na vícečetné případové studii a seznamuje s aktuálním stavem vybraných komunitních škol. Tento aktuální stav škol je komparován s jejich stavem před šesti lety, jehož zdrojem je Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol z roku 2008, a je tak zhodnocen jejich vývoj. Na základě zmíněné diachronní komparace bylo zjištěno, že komunitní koncepty vybraných škol se prakticky nezměnily. Závěr práce polemizuje s možnými příčinami stagnace tohoto vývoje. Praktickým přínosem práce je vedle návrhu možností dalšího rozvoje komunitních škol v České republice také podrobnější popis jejich aktuálního fungování. | cs_CZ |
uk.abstract.en | and key words School as a community center - reality and possiblities of development of communtiy education Key words: local community, school as a community center, cooperation, community work, lifelong learning, case study. This thesis deals with the community schools in the Czech Republic and the possibilities of their development. Firstly, it defines basic concepts like community education in an international context and the notion of community schools itself. Secondly, it discusses certain theoretical assumptions and presuppositions as well as current challenges of development of the community schools. The research is based on a multiple case study and it describes the current situation of selected community schools. The current situation of the schools is compared to their situation and conditions six years ago. Basing on the diachronic comparison using the academic document "Analysis of environment in the Czech Republic and the possibility of the development of community schools" of 2008, the research revealed that community concepts in schools are almost unchanged. Finally, the work challenges possible causes of this stagnation of development. Its contribution is in addition to the design possibilities for further development of community schools in the Czech Republic. Further value added... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020144140106986 | |