Show simple item record

School as a Community Center - the Reality and Possibilities of Development of Community Education
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorNeumannová, Klára
dc.date.accessioned2017-05-26T11:59:11Z
dc.date.available2017-05-26T11:59:11Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62650
dc.description.abstracta klíčová slova Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání Klíčová slova: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie. Tématem diplomové práce jsou komunitní školy v České republice a možnosti jejich rozvoje. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunitní vzdělávání v mezinárodním kontextu a komunitní škola. Dále jsou popsána teoretická východiska práce a aktuální výzvy rozvoje komunitních škol u nás. Výzkumná část je založena na vícečetné případové studii a seznamuje s aktuálním stavem vybraných komunitních škol. Tento aktuální stav škol je komparován s jejich stavem před šesti lety, jehož zdrojem je Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol z roku 2008, a je tak zhodnocen jejich vývoj. Na základě zmíněné diachronní komparace bylo zjištěno, že komunitní koncepty vybraných škol se prakticky nezměnily. Závěr práce polemizuje s možnými příčinami stagnace tohoto vývoje. Praktickým přínosem práce je vedle návrhu možností dalšího rozvoje komunitních škol v České republice také podrobnější popis jejich aktuálního fungování.cs_CZ
dc.description.abstractand key words School as a community center - reality and possiblities of development of communtiy education Key words: local community, school as a community center, cooperation, community work, lifelong learning, case study. This thesis deals with the community schools in the Czech Republic and the possibilities of their development. Firstly, it defines basic concepts like community education in an international context and the notion of community schools itself. Secondly, it discusses certain theoretical assumptions and presuppositions as well as current challenges of development of the community schools. The research is based on a multiple case study and it describes the current situation of selected community schools. The current situation of the schools is compared to their situation and conditions six years ago. Basing on the diachronic comparison using the academic document "Analysis of environment in the Czech Republic and the possibility of the development of community schools" of 2008, the research revealed that community concepts in schools are almost unchanged. Finally, the work challenges possible causes of this stagnation of development. Its contribution is in addition to the design possibilities for further development of community schools in the Czech Republic. Further value added...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlokální komunitacs_CZ
dc.subjectškola jako společenské centrumcs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectkomunitní prácecs_CZ
dc.subjectceloživotní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectlocal communityen_US
dc.subjectschool as a community centeren_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectcommunity worken_US
dc.subjectlifelong learningen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.titleŠkola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-24
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId154472
dc.title.translatedSchool as a Community Center - the Reality and Possibilities of Development of Community Educationen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.identifier.aleph002014414
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csa klíčová slova Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání Klíčová slova: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie. Tématem diplomové práce jsou komunitní školy v České republice a možnosti jejich rozvoje. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunitní vzdělávání v mezinárodním kontextu a komunitní škola. Dále jsou popsána teoretická východiska práce a aktuální výzvy rozvoje komunitních škol u nás. Výzkumná část je založena na vícečetné případové studii a seznamuje s aktuálním stavem vybraných komunitních škol. Tento aktuální stav škol je komparován s jejich stavem před šesti lety, jehož zdrojem je Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol z roku 2008, a je tak zhodnocen jejich vývoj. Na základě zmíněné diachronní komparace bylo zjištěno, že komunitní koncepty vybraných škol se prakticky nezměnily. Závěr práce polemizuje s možnými příčinami stagnace tohoto vývoje. Praktickým přínosem práce je vedle návrhu možností dalšího rozvoje komunitních škol v České republice také podrobnější popis jejich aktuálního fungování.cs_CZ
uk.abstract.enand key words School as a community center - reality and possiblities of development of communtiy education Key words: local community, school as a community center, cooperation, community work, lifelong learning, case study. This thesis deals with the community schools in the Czech Republic and the possibilities of their development. Firstly, it defines basic concepts like community education in an international context and the notion of community schools itself. Secondly, it discusses certain theoretical assumptions and presuppositions as well as current challenges of development of the community schools. The research is based on a multiple case study and it describes the current situation of selected community schools. The current situation of the schools is compared to their situation and conditions six years ago. Basing on the diachronic comparison using the academic document "Analysis of environment in the Czech Republic and the possibility of the development of community schools" of 2008, the research revealed that community concepts in schools are almost unchanged. Finally, the work challenges possible causes of this stagnation of development. Its contribution is in addition to the design possibilities for further development of community schools in the Czech Republic. Further value added...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020144140106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV