Show simple item record

Racial prejudice at the secondary school students in Prague
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorKratochvílová, Kristýna
dc.date.accessioned2017-05-26T11:51:32Z
dc.date.available2017-05-26T11:51:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62610
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce se zabývá výzkumem rasových předsudků žáků pražských gymnázií. V teoretické části práce je nejprve analyzována adolescence jako specifické vývojové období, dále je popsán profil žáka gymnázia na základě rozboru Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k formování a upevňování světového názoru, postojů a hodnotové orientace žáků. V rámci teoretické části je také zkoumána oblast předsudků a předsudečného myšlení. Empirická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu předsudečného myšlení žáků dvou pražských gymnázií, metodologii šetření a vyhodnocení výsledků.cs_CZ
dc.description.abstract(in English) The thesis main focus is to research racial prejudice of the secondary school students in Prague. Firstly, the theoretical part analyses adolescence as a specific developmental period. Secondly, it describes the profile of secondary school student based on an analysis of Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools) in relation to the formation and consolidation of a set of beliefs, attitudes and value orientation of the students. Finally, it examines the area of prejudices and prejudicial thinking. The practical part is devoted to the research of prejudicial thinking of students from two secondary schools in Prague, the methodology of the research and the results evaluation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectcizincics_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectpředsudkycs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací program pro gymnáziacs_CZ
dc.subjectRomovécs_CZ
dc.subjectžák gymnáziacs_CZ
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectforeignersen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectprejudiceen_US
dc.subjectFramework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools)en_US
dc.subjectRoma peopleen_US
dc.subjectstudent of a secondary schoolen_US
dc.titleRasové předsudky u studujících pražských gymnáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId96625
dc.title.translatedRacial prejudice at the secondary school students in Pragueen_US
dc.contributor.refereeBěhalová, Andrea
dc.identifier.aleph002014218
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce se zabývá výzkumem rasových předsudků žáků pražských gymnázií. V teoretické části práce je nejprve analyzována adolescence jako specifické vývojové období, dále je popsán profil žáka gymnázia na základě rozboru Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k formování a upevňování světového názoru, postojů a hodnotové orientace žáků. V rámci teoretické části je také zkoumána oblast předsudků a předsudečného myšlení. Empirická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu předsudečného myšlení žáků dvou pražských gymnázií, metodologii šetření a vyhodnocení výsledků.cs_CZ
uk.abstract.en(in English) The thesis main focus is to research racial prejudice of the secondary school students in Prague. Firstly, the theoretical part analyses adolescence as a specific developmental period. Secondly, it describes the profile of secondary school student based on an analysis of Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools) in relation to the formation and consolidation of a set of beliefs, attitudes and value orientation of the students. Finally, it examines the area of prejudices and prejudicial thinking. The practical part is devoted to the research of prejudicial thinking of students from two secondary schools in Prague, the methodology of the research and the results evaluation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020142180106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV