Rasové předsudky u studujících pražských gymnázií
Racial prejudice at the secondary school students in Prague
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62610Identifikátory
SIS: 96625
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Běhalová, Andrea
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
adolescence, cizinci, postoje, předsudky, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Romové, žák gymnáziaKlíčová slova (anglicky)
adolescence, foreigners, attitudes, prejudice, Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools), Roma people, student of a secondary school(česky) Diplomová práce se zabývá výzkumem rasových předsudků žáků pražských gymnázií. V teoretické části práce je nejprve analyzována adolescence jako specifické vývojové období, dále je popsán profil žáka gymnázia na základě rozboru Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k formování a upevňování světového názoru, postojů a hodnotové orientace žáků. V rámci teoretické části je také zkoumána oblast předsudků a předsudečného myšlení. Empirická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu předsudečného myšlení žáků dvou pražských gymnázií, metodologii šetření a vyhodnocení výsledků.
(in English) The thesis main focus is to research racial prejudice of the secondary school students in Prague. Firstly, the theoretical part analyses adolescence as a specific developmental period. Secondly, it describes the profile of secondary school student based on an analysis of Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools) in relation to the formation and consolidation of a set of beliefs, attitudes and value orientation of the students. Finally, it examines the area of prejudices and prejudicial thinking. The practical part is devoted to the research of prejudicial thinking of students from two secondary schools in Prague, the methodology of the research and the results evaluation.