Zobrazit minimální záznam

History and Developement of Paduk
dc.contributor.advisorGlomb, Vladimír
dc.creatorŽaloudková, Klára
dc.date.accessioned2017-05-26T11:34:01Z
dc.date.available2017-05-26T11:34:01Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62520
dc.description.abstract(česky) Práce představuje tradiční korejskou hru paduk z hlediska jejích pravidel, historie a současné situace co do organizace hráčů a rozvoje paduku jak na korejském, tak i mezinárodním poli. V úvodní části je hra představena z hlediska jejích oficiálních pravidel a v základním přehledu je poskytnuta možnost seznámit s odbornou terminologií a hlavní pojmy spojenými s touto hrou. Navazující kapitoly popisují základní strategie a průběh hry včetně praktických ukázek. V historické části se práce zabývá popisem importu paduku na Korejský poloostrov a jeho rozvojem v jednotlivých historických období od Tří království až po moderní dobu a současnost. Zvláštní pozornost je věnována transformaci paduku v Koloniálním období (1910-1945) kdy se v Koreji prosadila, nebo byla prosazena, japonská varianta hry, která je dominantní i v současné době. Formování moderního korejského paduku je popsáno na konkrétních příkladech vzniku padukových organizací, příbězích slavných mistrů a charakteristice postavení současného korejské paduku na mezinárodní scéně. Pozornost je věnována i málo známé problematice postavení paduku v KLDR a otázce rozvoje této hry v severokorejském společnosti. Závěr práce shrnuje základní charakteristiku distinktivních rysů korejského paduku (zejména v porovnání s Japonskem).cs_CZ
dc.description.abstract(česky) The thesis introduces traditional Korean game of paduk, it concerns at its rules, history and nowadays situation with all the players organizations and developement of paduk in Korea and internationally as well. Paduk rules are explained in the first part which follows by the list of the most important and necessary technical and theoretical terms. The next part describes basic strategy and flow of the game, visual demonstrations are included. In the part of Korean historical developement the thesis describes the import to Korean Peninsula and its development in all the historical parts of Korean history from the Three kingdoms to the modern age. There is a special attention on the transformation of the game in the Colonial period (1910 - 1945). During this time the traditional Korean version of the game was left and forgotten, or forced to be forgotten and players have been playing the modern version since then. The modern paduk is shown with foundations of paduk organizations, story of famous masters and the characteristic of Korean paduk in the international field. The focus is also on the almost unknown situation of paduk in DPRK and how it stands in the its society. The conclusion summarizes the basic characteristic of distinctive aspects of Korean paduk (especially in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpadukcs_CZ
dc.subjectkorejské dějinycs_CZ
dc.subjectKoreacs_CZ
dc.subjecthrycs_CZ
dc.subjectkuksucs_CZ
dc.subjectdeskové hrycs_CZ
dc.subjectgocs_CZ
dc.subjectweiqics_CZ
dc.subjectpaduken_US
dc.subjectKorean historyen_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjectboard gamesen_US
dc.subjectgoen_US
dc.subjectweiqien_US
dc.titleHistorie a proměny padukucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150814
dc.title.translatedHistory and Developement of Paduken_US
dc.contributor.refereeLöwensteinová, Miriam
dc.identifier.aleph002014741
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKoreanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineKorean Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKoreanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enKorean Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Práce představuje tradiční korejskou hru paduk z hlediska jejích pravidel, historie a současné situace co do organizace hráčů a rozvoje paduku jak na korejském, tak i mezinárodním poli. V úvodní části je hra představena z hlediska jejích oficiálních pravidel a v základním přehledu je poskytnuta možnost seznámit s odbornou terminologií a hlavní pojmy spojenými s touto hrou. Navazující kapitoly popisují základní strategie a průběh hry včetně praktických ukázek. V historické části se práce zabývá popisem importu paduku na Korejský poloostrov a jeho rozvojem v jednotlivých historických období od Tří království až po moderní dobu a současnost. Zvláštní pozornost je věnována transformaci paduku v Koloniálním období (1910-1945) kdy se v Koreji prosadila, nebo byla prosazena, japonská varianta hry, která je dominantní i v současné době. Formování moderního korejského paduku je popsáno na konkrétních příkladech vzniku padukových organizací, příbězích slavných mistrů a charakteristice postavení současného korejské paduku na mezinárodní scéně. Pozornost je věnována i málo známé problematice postavení paduku v KLDR a otázce rozvoje této hry v severokorejském společnosti. Závěr práce shrnuje základní charakteristiku distinktivních rysů korejského paduku (zejména v porovnání s Japonskem).cs_CZ
uk.abstract.en(česky) The thesis introduces traditional Korean game of paduk, it concerns at its rules, history and nowadays situation with all the players organizations and developement of paduk in Korea and internationally as well. Paduk rules are explained in the first part which follows by the list of the most important and necessary technical and theoretical terms. The next part describes basic strategy and flow of the game, visual demonstrations are included. In the part of Korean historical developement the thesis describes the import to Korean Peninsula and its development in all the historical parts of Korean history from the Three kingdoms to the modern age. There is a special attention on the transformation of the game in the Colonial period (1910 - 1945). During this time the traditional Korean version of the game was left and forgotten, or forced to be forgotten and players have been playing the modern version since then. The modern paduk is shown with foundations of paduk organizations, story of famous masters and the characteristic of Korean paduk in the international field. The focus is also on the almost unknown situation of paduk in DPRK and how it stands in the its society. The conclusion summarizes the basic characteristic of distinctive aspects of Korean paduk (especially in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
dc.identifier.lisID990020147410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV