Zobrazit minimální záznam

Common Transport Policy: the Reforms of European Railways
dc.contributor.advisorNigrin, Tomáš
dc.creatorVolf, Jaromír
dc.date.accessioned2020-08-19T21:17:27Z
dc.date.available2020-08-19T21:17:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62508
dc.description.abstractBakalářská práce Společná dopravní politika: reformy evropské železnice se zabývá reformními snahami Evropského společenství v železniční dopravě od svého vzniku. Věnuje se zejména období posledních dvaceti let, kdy se společná dopravní politika začala rozvíjet. Práce zkoumá příčiny poklesu významu železniční dopravy a s ním spojené strukturální problémy. Kvůli počáteční neaktivitě Společenství musely státy tuto situaci řešit vlastními prostředky, a proto jsou nejdříve přiblíženy reformy ve Švédsku, Velké Británii a Německu, které sloužily jako inspirace pro reformy na evropské úrovni. Následně jsou vytýčeny zlomové momenty, které změnily společnou dopravní politiku. Text analyzuje evropskou legislativu, jejímž hlavním cílem bylo vytvoření společného evropského trhu, oživení a liberalizace železniční dopravy a sjednocení technických norem. Zkoumá implementaci reforem na národní úrovni a také hodnotí jejich efektivitu. Práce dochází k závěru, že společná dopravní politika EU zatím nebyla schopna působit plošně. Ovšem opatření, která Evropská unie zavedla, se v některých členských zemích ukázala jako funkční. Názory na směřování politiky se mezi členskými státy liší, což snižuje její akceschopnost.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis Common transport policy: the Reforms of European Railways focuses on reforms of the railways that European Community has introduced since its foundation. The thesis is devoted particularly to the development during last two decades. The text analyses the causes of decline in volume of the railway transport and its structural difficulties. The European Community did not cover the Common transport policy effectively at that time, thus member states had to solve the problems their own way. Therefore, firstly national models of the reforms are introduced. These models were the pattern for the new coming European reforms. The crucial moments, which had formed the Common Transport Policy, are emphasized. The European legislative is analyzed in the thesis. The primary aims of Common Transport Policy have been: formation of the internal market, revitalizing and liberalization of railways and harmonization of technical standards. The thesis analyses the effectiveness of the Common Transport Policy. The conclusion of the text is that the policy is not in place globally; however some member states demonstrated slight improvements. The different approaches among EU members cause the decrease of the policy's efficiency.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectrailway transporten_US
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjectCommon Transport Policyen_US
dc.subjectrailway reformsen_US
dc.subjectGermanyen_US
dc.subjectSwedenen_US
dc.subjectUnited Kingdomen_US
dc.subjectrailway packagesen_US
dc.subjectželezniční dopravacs_CZ
dc.subjectEvropská uniecs_CZ
dc.subjectspolečná dopravní politikacs_CZ
dc.subjectreformy železniční dopravycs_CZ
dc.subjectSpolková republika Německocs_CZ
dc.subjectŠvédskocs_CZ
dc.subjectSpojené královstvícs_CZ
dc.subjectželezniční balíčkycs_CZ
dc.titleSpolečná dopravní politika: reformy evropské železnicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-16
dc.description.departmentDepartment of German and Austrian Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra německých a rakouských studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId150459
dc.title.translatedCommon Transport Policy: the Reforms of European Railwaysen_US
dc.contributor.refereeRederer, Václav
dc.identifier.aleph001785402
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of German and Austrian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Area Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Společná dopravní politika: reformy evropské železnice se zabývá reformními snahami Evropského společenství v železniční dopravě od svého vzniku. Věnuje se zejména období posledních dvaceti let, kdy se společná dopravní politika začala rozvíjet. Práce zkoumá příčiny poklesu významu železniční dopravy a s ním spojené strukturální problémy. Kvůli počáteční neaktivitě Společenství musely státy tuto situaci řešit vlastními prostředky, a proto jsou nejdříve přiblíženy reformy ve Švédsku, Velké Británii a Německu, které sloužily jako inspirace pro reformy na evropské úrovni. Následně jsou vytýčeny zlomové momenty, které změnily společnou dopravní politiku. Text analyzuje evropskou legislativu, jejímž hlavním cílem bylo vytvoření společného evropského trhu, oživení a liberalizace železniční dopravy a sjednocení technických norem. Zkoumá implementaci reforem na národní úrovni a také hodnotí jejich efektivitu. Práce dochází k závěru, že společná dopravní politika EU zatím nebyla schopna působit plošně. Ovšem opatření, která Evropská unie zavedla, se v některých členských zemích ukázala jako funkční. Názory na směřování politiky se mezi členskými státy liší, což snižuje její akceschopnost.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis Common transport policy: the Reforms of European Railways focuses on reforms of the railways that European Community has introduced since its foundation. The thesis is devoted particularly to the development during last two decades. The text analyses the causes of decline in volume of the railway transport and its structural difficulties. The European Community did not cover the Common transport policy effectively at that time, thus member states had to solve the problems their own way. Therefore, firstly national models of the reforms are introduced. These models were the pattern for the new coming European reforms. The crucial moments, which had formed the Common Transport Policy, are emphasized. The European legislative is analyzed in the thesis. The primary aims of Common Transport Policy have been: formation of the internal market, revitalizing and liberalization of railways and harmonization of technical standards. The thesis analyses the effectiveness of the Common Transport Policy. The conclusion of the text is that the policy is not in place globally; however some member states demonstrated slight improvements. The different approaches among EU members cause the decrease of the policy's efficiency.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017854020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV