Show simple item record

Comparison of upbringing of children with autism according to Structured teaching and according to Son-Rise Program
dc.contributor.advisorMatoušek, Oldřich
dc.creatorFialková, Karolína
dc.date.accessioned2017-05-26T11:23:29Z
dc.date.available2017-05-26T11:23:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62466
dc.description.abstractPředložená bakalářská práce pojednává o dvou výchovných programech, se kterými mohou pracovat rodiče s dětmi s autismem. První část práce se věnuje stručné charakteristice poruchy autistického spektra. Uvedeny jsou různé podoby této poruchy s jejich popisem. Pokračuje text o biologickém původu autismu, jeho vztahu k mentální retardaci a ke spřízněným poruchám. Navazující blok vymezuje teoretické základy obou programů. Objasňuje jejich metody a principy s přihlédnutím k problémovému chování, komunikaci, sociální interakci a imaginaci. Zmíněny jsou i další přístupy využívané dotazovanými rodiči. Empirická část staví na rozhovorech s rodinami, které praktikují zkoumané programy. Výzkumným cílem je porovnat dané přístupy v klíčových aspektech. Záměrem výzkumných otázek bylo získání obrazu o tom, jakou roli zaujímá výchovný program ve vztahu rodičů a dětí, při společné interakci a komunikaci. Zájem byl i o podobu hry dítěte a o jeho interakci s cizími lidmi. Významným aspektem byl pohled rodičů na daný program i nelehkou situaci ohledně výchovy dítěte s autismem. Odhalené rozdíly ve výchově korelují s odlišnostmi teoretických základů, záměry i metodami daných programů.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with two programs of upbringing the parents with children with ASD (autism spectrum disorder) can work with. The first section of thesis briefly describes a characteristic of ASD. Various forms of this disorder are described here. The following chapters present theoretical basics of both upbringing programs. There are explanations of methods and principles focused on behaviour problems, communication, social interaction and imagination. Another kinds of interventions are mentioned by interviewed parents. The empirical part is based on interviews with families practicing described programs. The research objective is to compare the key aspects of the interventions. The intent of research question was to acquire the survey of the role of upbringing program in relationship between parents and their children, during their mutual interaction and communication. The study concerns with child game forms and his interaction with strangers. The parent's view of their upringing program and difficult situation about upbringig of a child with ASD were also the significant aspects of the exploration. The revealed differencies in upbringing correlate with distinctions in theoretical basics, intentions and methods of these programs.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpourucha autistického spektracs_CZ
dc.subjectSon-Rise programcs_CZ
dc.subjectstrukturované učenícs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectsociální interakcecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectpředstavivostcs_CZ
dc.subjectautism spectrum disorderen_US
dc.subjectSon-Rise programen_US
dc.subjectstructured teachingen_US
dc.subjectupbringingen_US
dc.subjectsocial interactionen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectimaginationen_US
dc.titlePorovnání výchovy dětí s autismem podle strukturovaného učení a podle Son-Rise Programucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-16
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136415
dc.title.translatedComparison of upbringing of children with autism according to Structured teaching and according to Son-Rise Programen_US
dc.contributor.refereeHavránková, Olga
dc.identifier.aleph001783847
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Politicy and Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Politicy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená bakalářská práce pojednává o dvou výchovných programech, se kterými mohou pracovat rodiče s dětmi s autismem. První část práce se věnuje stručné charakteristice poruchy autistického spektra. Uvedeny jsou různé podoby této poruchy s jejich popisem. Pokračuje text o biologickém původu autismu, jeho vztahu k mentální retardaci a ke spřízněným poruchám. Navazující blok vymezuje teoretické základy obou programů. Objasňuje jejich metody a principy s přihlédnutím k problémovému chování, komunikaci, sociální interakci a imaginaci. Zmíněny jsou i další přístupy využívané dotazovanými rodiči. Empirická část staví na rozhovorech s rodinami, které praktikují zkoumané programy. Výzkumným cílem je porovnat dané přístupy v klíčových aspektech. Záměrem výzkumných otázek bylo získání obrazu o tom, jakou roli zaujímá výchovný program ve vztahu rodičů a dětí, při společné interakci a komunikaci. Zájem byl i o podobu hry dítěte a o jeho interakci s cizími lidmi. Významným aspektem byl pohled rodičů na daný program i nelehkou situaci ohledně výchovy dítěte s autismem. Odhalené rozdíly ve výchově korelují s odlišnostmi teoretických základů, záměry i metodami daných programů.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with two programs of upbringing the parents with children with ASD (autism spectrum disorder) can work with. The first section of thesis briefly describes a characteristic of ASD. Various forms of this disorder are described here. The following chapters present theoretical basics of both upbringing programs. There are explanations of methods and principles focused on behaviour problems, communication, social interaction and imagination. Another kinds of interventions are mentioned by interviewed parents. The empirical part is based on interviews with families practicing described programs. The research objective is to compare the key aspects of the interventions. The intent of research question was to acquire the survey of the role of upbringing program in relationship between parents and their children, during their mutual interaction and communication. The study concerns with child game forms and his interaction with strangers. The parent's view of their upringing program and difficult situation about upbringig of a child with ASD were also the significant aspects of the exploration. The revealed differencies in upbringing correlate with distinctions in theoretical basics, intentions and methods of these programs.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV