Show simple item record

Managing and Evidence School Environment
dc.contributor.advisorVaňková, Petra
dc.creatorBukovský, Karel
dc.date.accessioned2017-05-26T11:03:28Z
dc.date.available2017-05-26T11:03:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62361
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na oblast využití školních informačních systémů u evidenčních, edukačních a manažerských aktivit školy. Je zpracována na základě analýzy právních předpisů a zmapování používaných softwarových prostředí pro podporu evidenčních, edukačních a manažerských aktivit škol. Výzkumná část práce se zabývá analýzou školních informačních systémů používaných základními a středními školami v České republice. Práce obsahuje komplexní přehled právních přepisů vztahujících se k evidenčním aktivitám škol a popisuje funkce jednotlivých školních informačních systémů. V práci jsou porovnány možnosti jejich využití pro evidenční, edukační a manažerské aktivity školy. V závěru práce jsou na základě zpracované kriteriální analýzy navrženy možnosti vhodných řešení v návaznosti na velikost, typ školy a stupeň poskytovaného vzdělávání a s ohledem na efektivní využívání informačních a komunikačních technologií pro řízení a chod školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe present bachelor thesis focuses on the sphere of utilization of school information systems for registration and record keeping, education and management activities of the school. It has been prepared on the basis of an analysis of legal regulations and a research of software environments used for support of the registration and record keeping, education and management activities performed by schools. The research part of the thesis analyses school information systems used by elementary and high schools in the Czech Republic. The thesis contains a complex overview of legal regulations applicable to registration and record keeping activities of schools and describes functions of the individual school information systems. It also compares possibilities for using such systems for registration and record keeping, education and management activities of the school. In the final part of the thesis, having performed a criteria analysis, I have suggested possibilities for suitable solutions depending on the type of the school, its size and the degree of education offered, with respect to efficient use of information and communication technology for school management, administration and operation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleManažerská a evidenční prostředí školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-26
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148194
dc.title.translatedManaging and Evidence School Environmenten_US
dc.contributor.refereeTocháček, Daniel
dc.identifier.aleph001778876
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Technology Oriented at Education - Technical and Information Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Technology Oriented at Education - Technical and Information Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na oblast využití školních informačních systémů u evidenčních, edukačních a manažerských aktivit školy. Je zpracována na základě analýzy právních předpisů a zmapování používaných softwarových prostředí pro podporu evidenčních, edukačních a manažerských aktivit škol. Výzkumná část práce se zabývá analýzou školních informačních systémů používaných základními a středními školami v České republice. Práce obsahuje komplexní přehled právních přepisů vztahujících se k evidenčním aktivitám škol a popisuje funkce jednotlivých školních informačních systémů. V práci jsou porovnány možnosti jejich využití pro evidenční, edukační a manažerské aktivity školy. V závěru práce jsou na základě zpracované kriteriální analýzy navrženy možnosti vhodných řešení v návaznosti na velikost, typ školy a stupeň poskytovaného vzdělávání a s ohledem na efektivní využívání informačních a komunikačních technologií pro řízení a chod školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe present bachelor thesis focuses on the sphere of utilization of school information systems for registration and record keeping, education and management activities of the school. It has been prepared on the basis of an analysis of legal regulations and a research of software environments used for support of the registration and record keeping, education and management activities performed by schools. The research part of the thesis analyses school information systems used by elementary and high schools in the Czech Republic. The thesis contains a complex overview of legal regulations applicable to registration and record keeping activities of schools and describes functions of the individual school information systems. It also compares possibilities for using such systems for registration and record keeping, education and management activities of the school. In the final part of the thesis, having performed a criteria analysis, I have suggested possibilities for suitable solutions depending on the type of the school, its size and the degree of education offered, with respect to efficient use of information and communication technology for school management, administration and operation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990017788760106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV