Show simple item record

Mobile technology as a tool for management and teaching in elementary and secondary education
dc.contributor.advisorSvoboda, Petr
dc.creatorJeništová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-26T11:02:56Z
dc.date.available2017-05-26T11:02:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62358
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce Mobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve škole je popsat současné postavení informačních a komunikačních technologií ve škole a to ze dvou pohledů. Z pohledu řízení školy a z pohledu výuky. Nahlédnout skrze státní politiku ve vzdělávání, Výroční zprávy České školní inspekce, statistické údaje ČSÚ a odbornou literaturu v této oblasti na aktuální stav zavádění technologií do současné školy. Zachytit pohled pedagogických odborníků na nové trendy, které k nám pronikají ze zahraničí. Pomocí nástroje kvantitativního výzkumu zjistit na náhodně vybraném vzorku respondentů možnosti a přínos technologií a znalost nových trendů v našich podmínkách (BYOT). Výzkumem ověřit jak je tato problematika akceptována a vnímána současnými pedagogy a manažery ve školství v regionu Praha a v několika dalších krajích České republiky. Závěr práce se snaží shrnout a ukázat na základě výsledků výzkumu potřeby, možnosti a přínos mobilních technologií pro školu a její klienty. Klíčová slova: ICT, digitální technologie, iPad, notebook, netbook, smartphone, aplikace, výukový software, BYOD, BYOT, digitální propast, digitální rezident, digitální imigrantcs_CZ
dc.description.abstractThe primary aim of the thesis concerning mobile technology as a tool for management and teaching at school is to describe the current status of ICT at school from two perspectives: From the management perspective as well as from the perspective of school education. Further, to look through the state policy in education, Annual report of the Czech School Inspectorate statistics CSO and professional literature in this area at the current state of technology introduction at present-day schools. To capture the view of Experts on the new trends that penetrate to us from abroad. To gather by means of quantitative research of the randomly selected sample of respondents what are the possibilities and benefits of technology and knowledge of new trends in our conditions (BYOT). To verify by means of research how this issue is perceived and accepted by current teachers and leaders at schools in the Prague region and in several other regions of the Czech Republic. The conclusion tries to summarize and on the basis of the research results to show needs, opportunities and benefits of mobile technology for the school and its clients. KEYWORDS: ICT, digital technology, iPad, laptop, netbook, smartphone, applications, educational software, BYOD, BYOT, digital divide, digital native, digital immigranten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectICTcs_CZ
dc.subjectdigitální technologiecs_CZ
dc.subjectiPadcs_CZ
dc.subjectnotebookcs_CZ
dc.subjectnetbookcs_CZ
dc.subjectsmartphonecs_CZ
dc.subjectaplikacecs_CZ
dc.subjectvýukový softwarecs_CZ
dc.subjectBYODcs_CZ
dc.subjectBYOTcs_CZ
dc.subjectdigitální propastcs_CZ
dc.subjectdigitální rezidentcs_CZ
dc.subjectdigitální imigrantcs_CZ
dc.subjectICTen_US
dc.subjectdigital technologyen_US
dc.subjectiPaden_US
dc.subjectlaptopen_US
dc.subjectnetbooken_US
dc.subjectsmartphoneen_US
dc.subjectapplicationsen_US
dc.subjecteducational softwareen_US
dc.subjectBYOD,BYOTen_US
dc.subjectdigital divideen_US
dc.subjectdigital nativeen_US
dc.subjectdigital immigranten_US
dc.titleMobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-20
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148265
dc.title.translatedMobile technology as a tool for management and teaching in elementary and secondary educationen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph001777325
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředmětem bakalářské práce Mobilní technologie jako nástroj k řízení a výuce ve škole je popsat současné postavení informačních a komunikačních technologií ve škole a to ze dvou pohledů. Z pohledu řízení školy a z pohledu výuky. Nahlédnout skrze státní politiku ve vzdělávání, Výroční zprávy České školní inspekce, statistické údaje ČSÚ a odbornou literaturu v této oblasti na aktuální stav zavádění technologií do současné školy. Zachytit pohled pedagogických odborníků na nové trendy, které k nám pronikají ze zahraničí. Pomocí nástroje kvantitativního výzkumu zjistit na náhodně vybraném vzorku respondentů možnosti a přínos technologií a znalost nových trendů v našich podmínkách (BYOT). Výzkumem ověřit jak je tato problematika akceptována a vnímána současnými pedagogy a manažery ve školství v regionu Praha a v několika dalších krajích České republiky. Závěr práce se snaží shrnout a ukázat na základě výsledků výzkumu potřeby, možnosti a přínos mobilních technologií pro školu a její klienty. Klíčová slova: ICT, digitální technologie, iPad, notebook, netbook, smartphone, aplikace, výukový software, BYOD, BYOT, digitální propast, digitální rezident, digitální imigrantcs_CZ
uk.abstract.enThe primary aim of the thesis concerning mobile technology as a tool for management and teaching at school is to describe the current status of ICT at school from two perspectives: From the management perspective as well as from the perspective of school education. Further, to look through the state policy in education, Annual report of the Czech School Inspectorate statistics CSO and professional literature in this area at the current state of technology introduction at present-day schools. To capture the view of Experts on the new trends that penetrate to us from abroad. To gather by means of quantitative research of the randomly selected sample of respondents what are the possibilities and benefits of technology and knowledge of new trends in our conditions (BYOT). To verify by means of research how this issue is perceived and accepted by current teachers and leaders at schools in the Prague region and in several other regions of the Czech Republic. The conclusion tries to summarize and on the basis of the research results to show needs, opportunities and benefits of mobile technology for the school and its clients. KEYWORDS: ICT, digital technology, iPad, laptop, netbook, smartphone, applications, educational software, BYOD, BYOT, digital divide, digital native, digital immigranten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV