| dc.contributor.advisor | Klenková, Jiřina | |
| dc.creator | Sobotová, Zdeňka | |
| dc.date.accessioned | 2017-05-26T11:02:14Z | |
| dc.date.available | 2017-05-26T11:02:14Z | |
| dc.date.issued | 2014 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/62354 | |
| dc.description.abstract | NÁZEV: Komunikace dívek s Rettovým syndromem AUTOR: Zdeňka Sobotová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem práce je komunikace u dívek s Rettovým syndromem, což je závažné neurologické onemocnění, vedoucí ke kombinovanému postižení a vážně narušené komunikační schopnosti. Cílem bakalářské práce je popsat komunikační schopnosti dívek s Rettovým syndromem, roli rodičů v rozvoji komunikace a možnosti logopedické intervence. Tato problematika je představena na kazuistikách tří dívek s Rettovým syndromem různého věku, získaných polostrukturovaným rozhovorem s rodiči nebo blízkými dívek a zúčastněným pozorováním projevů dívek a jejich interakce s okolím. Výsledkem výzkumu je popis motorických a komunikačních dovedností a metod, užívaných k rozvoji komunikace u tří dívek s Rettovým syndromem. Výzkum ukazuje, že i přesto, že komunikační možnosti dívek s Rettovým syndromem jsou velmi individuální, rodiče hledají způsoby, jak komunikační dovednosti dívek rozvíjet a od speciálních pedagogů očekávají odborné vedení, kterého se jim podle jejich názoru dostává nedostatečně. KLÍČOVÁ SLOVA: Rettův syndrom, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence | cs_CZ |
| dc.description.abstract | TITLE: Communication in Girls with Rett Syndrome AUTHOR: Zdeňka Sobotová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRACT: This thesis investigates the communication in girls with Rett syndrome. Rett syndrome is a severe neurological disorder leading to multiple disabilities and severely impaired communication skills. The aim of the thesis is to describe the communication skills of girls with Rett Syndrome, the role of parents in the development of communication and the possibilities for communication intervention. This issue is presented on case histories of three girls with Rett Syndrome of various ages, acquired from semi-structured interviews with parents or caregivers of girls and participative observation of girls' behaviors and their interaction with the environment. The research results in the description of motor and communication skills and methods used to develop communication with the three girls with Rett Syndrome. Research shows that even though the communication capabilities of girls with Rett Syndrome are very individual, parents are looking for ways to develop the communication skills of their daughters and they expect the professional advice from special educators, which they, in their opinion gets poorly. KEYWORDS: Rett Syndrome,... | en_US |
| dc.language | Čeština | cs_CZ |
| dc.language.iso | cs_CZ | |
| dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| dc.subject | Rettův syndrom | cs_CZ |
| dc.subject | narušená komunikační schopnost | cs_CZ |
| dc.subject | logopedická intervence | cs_CZ |
| dc.subject | Rett Syndrome | en_US |
| dc.subject | communication impairement | en_US |
| dc.subject | communication intervention | en_US |
| dc.title | Komunikace dívek s Rettovým syndromem | cs_CZ |
| dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
| dcterms.created | 2014 | |
| dcterms.dateAccepted | 2014-06-02 | |
| dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
| dc.identifier.repId | 135305 | |
| dc.title.translated | Communication in girls with Rett Syndrome | en_US |
| dc.contributor.referee | Durdilová, Lucie | |
| dc.identifier.aleph | 001780176 | |
| thesis.degree.name | Bc. | |
| thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
| thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
| thesis.degree.program | Psychology | en_US |
| uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
| uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
| uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
| uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
| uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
| thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
| thesis.grade.en | Excellent | en_US |
| uk.abstract.cs | NÁZEV: Komunikace dívek s Rettovým syndromem AUTOR: Zdeňka Sobotová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem práce je komunikace u dívek s Rettovým syndromem, což je závažné neurologické onemocnění, vedoucí ke kombinovanému postižení a vážně narušené komunikační schopnosti. Cílem bakalářské práce je popsat komunikační schopnosti dívek s Rettovým syndromem, roli rodičů v rozvoji komunikace a možnosti logopedické intervence. Tato problematika je představena na kazuistikách tří dívek s Rettovým syndromem různého věku, získaných polostrukturovaným rozhovorem s rodiči nebo blízkými dívek a zúčastněným pozorováním projevů dívek a jejich interakce s okolím. Výsledkem výzkumu je popis motorických a komunikačních dovedností a metod, užívaných k rozvoji komunikace u tří dívek s Rettovým syndromem. Výzkum ukazuje, že i přesto, že komunikační možnosti dívek s Rettovým syndromem jsou velmi individuální, rodiče hledají způsoby, jak komunikační dovednosti dívek rozvíjet a od speciálních pedagogů očekávají odborné vedení, kterého se jim podle jejich názoru dostává nedostatečně. KLÍČOVÁ SLOVA: Rettův syndrom, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence | cs_CZ |
| uk.abstract.en | TITLE: Communication in Girls with Rett Syndrome AUTHOR: Zdeňka Sobotová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRACT: This thesis investigates the communication in girls with Rett syndrome. Rett syndrome is a severe neurological disorder leading to multiple disabilities and severely impaired communication skills. The aim of the thesis is to describe the communication skills of girls with Rett Syndrome, the role of parents in the development of communication and the possibilities for communication intervention. This issue is presented on case histories of three girls with Rett Syndrome of various ages, acquired from semi-structured interviews with parents or caregivers of girls and participative observation of girls' behaviors and their interaction with the environment. The research results in the description of motor and communication skills and methods used to develop communication with the three girls with Rett Syndrome. Research shows that even though the communication capabilities of girls with Rett Syndrome are very individual, parents are looking for ways to develop the communication skills of their daughters and they expect the professional advice from special educators, which they, in their opinion gets poorly. KEYWORDS: Rett Syndrome,... | en_US |
| uk.file-availability | V | |
| uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
| uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
| dc.identifier.lisID | 990017801760106986 | |