Show simple item record

Self-concept of students with learning disabilities in primary school
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorKosíková, Alžběta
dc.date.accessioned2017-05-26T10:59:22Z
dc.date.available2017-05-26T10:59:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62338
dc.description.abstractNÁZEV: Sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na základní škole AUTOR: Alžběta Kosíková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Bakalářská práce je věnována sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Specifické poruchy učení patří k nejčastějším a nejaktuálnějším problémům současného školství, je tedy na místě, upozornit, že specifické poruchy učení ovlivňují osobnost žáka komplexně. Jednou z oblastí, která je vlivem specifických poruch učení ohrožena, je žákovo sebepojetí. Rizika sníženého sebepojetí by si měl být vědom nejenom rodič, ale i pedagog a všechny osoby, které jsou s žákem v kontaktu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitola a poskytuje informace potřebné k výzkumné části bakalářské práce. Zabývá se tématy specifických poruch učení, charakteristikou žáka mladšího školního věku a sebepojetím. Praktická část využívá kombinace kvalitativních a kvantitativních metod k získání informací o sebepojetí žáků z 5. ročníků základní školy v Praze. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký je rozdíl v sebepojetí žáků se SPU, kteří navštěvují tři rozdílné třídy ve stejné základní škole a jaké faktory se podílí na vývoji sebepojetí těchto žáků KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, žák, sebepojetí, osobnost, výchovacs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Self-concept of students with learning disabilities in primary school AUTHOR: Alžběta Kosíková DEPARTMENT: Department of Special education SUPERVISOR: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRACT: This thesis deals with self-concept of students with learning disabilities in primary school. Learning disabilities are among the most recent and most common problems of contemporary education. It is therefore importatnt to note, that learning disabilities comprehensively affect the personality of a pupil. One of the areas which is influenced by learning disabilities is pupil's self- concept. Parents, teachers and everyone who is in contact with the pupil should be aware of the risk of pupil's reduced self-concept. Theoretical part is divided into three chapters and provides necessary informations for the research. It deals with problems of learning disabilities and self-concept and characterise pupil in school age. Practical part using combination of qualitative and quantitative methods of research to obtain information about pupil's self-concept in fifth grade classes of primary school in Prague. The aim of the thesis is to determine the diference in the self-concept of pupils with learning disabilities who attend three different classes in the same primary school. And which factors are involved in the development of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na základní školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-30
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133549
dc.title.translatedSelf-concept of students with learning disabilities in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
dc.identifier.aleph001779561
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na základní škole AUTOR: Alžběta Kosíková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Bakalářská práce je věnována sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Specifické poruchy učení patří k nejčastějším a nejaktuálnějším problémům současného školství, je tedy na místě, upozornit, že specifické poruchy učení ovlivňují osobnost žáka komplexně. Jednou z oblastí, která je vlivem specifických poruch učení ohrožena, je žákovo sebepojetí. Rizika sníženého sebepojetí by si měl být vědom nejenom rodič, ale i pedagog a všechny osoby, které jsou s žákem v kontaktu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitola a poskytuje informace potřebné k výzkumné části bakalářské práce. Zabývá se tématy specifických poruch učení, charakteristikou žáka mladšího školního věku a sebepojetím. Praktická část využívá kombinace kvalitativních a kvantitativních metod k získání informací o sebepojetí žáků z 5. ročníků základní školy v Praze. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký je rozdíl v sebepojetí žáků se SPU, kteří navštěvují tři rozdílné třídy ve stejné základní škole a jaké faktory se podílí na vývoji sebepojetí těchto žáků KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, žák, sebepojetí, osobnost, výchovacs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Self-concept of students with learning disabilities in primary school AUTHOR: Alžběta Kosíková DEPARTMENT: Department of Special education SUPERVISOR: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRACT: This thesis deals with self-concept of students with learning disabilities in primary school. Learning disabilities are among the most recent and most common problems of contemporary education. It is therefore importatnt to note, that learning disabilities comprehensively affect the personality of a pupil. One of the areas which is influenced by learning disabilities is pupil's self- concept. Parents, teachers and everyone who is in contact with the pupil should be aware of the risk of pupil's reduced self-concept. Theoretical part is divided into three chapters and provides necessary informations for the research. It deals with problems of learning disabilities and self-concept and characterise pupil in school age. Practical part using combination of qualitative and quantitative methods of research to obtain information about pupil's self-concept in fifth grade classes of primary school in Prague. The aim of the thesis is to determine the diference in the self-concept of pupils with learning disabilities who attend three different classes in the same primary school. And which factors are involved in the development of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV