Show simple item record

The Issue of School Readiness and its Diagnosis
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorHavránková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-27T22:23:13Z
dc.date.available2017-05-27T22:23:13Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62330
dc.description.abstractCílem bakalářské práce "Problematika školní zralosti a její diagnostika" je teoretické vymezení školní zralosti, jejich znaků a nástrojů její diagnostiky. Cílem praktické části je nástin "komplexní diagnostiky školní zralosti" ze strany učitelky v mateřské škole. Tedy praktické užití některých diagnostických testů a metod pedagogické diagnostiky. V teoretické části se zmiňuji o předškolním období a mladším školním věku z hlediska vývojové psychologie. Následně o školní zralosti a připravenosti. O Metodách pedagogické diagnostiky a metodách posuzování školní zralosti. V závěru se zabývám odkladem školní docházky a jeho nejčastějšími příčinami. Praktická část obsahuje podrobné kazuistiky dvou předškolních dětí. Tyto kazuistiky se skládají z osobní a rodinné anamnézy dítěte, získané především z rozhovorů s rodiči a učiteli, spolu s výsledky mého zúčastněného pozorování. Dále obsahují interpretaci výsledků tří testů školní zralosti: Orientačního testu školní zralosti, Metody zjišťování deficitů v dílčích funkcích a Školní zralosti- co by dítě mělo umět před vstupem do školy. Výsledkem je tedy určitá "komplexní diagnostika školní zralosti", která by mohla být prováděna učitelkami v mateřských školách. Klíčová slova školní zralost, znaky školní zralosti, odklad školní docházky, diagnostika, dítě v...cs_CZ
dc.description.abstractAfterwards the school the theoretical definition of school readiness, its main features and instruments of diagnostics. The aim of the practical part is to outline the "complex diagnostics of school readiness" which could be used by the nursery school teacher. I also applied some of the diagnostic tests and methods of educational diagnostics. The theoretical part defines the preschool time and the first school period concerning the developmental Psychology. be a child able to do before entering the school. The outcome is a sort of "complex diagnostic of maturity and readiness is mentioned. The following part refers to methods of educational diagnostics and methods of school readiness assessment. The final part is focused on suspension of school attendance and its frequent causes. The practical part deals with 2 detailed case histories of preschool age children. These case histories include personal and family based anamnesis of the child, obtained mainly thanks to interviews with parents and teachers. In addition to that I also conducted participant observation. This part also concerns interpretation of results of three school readiness tests: Indicative test of school readiness, Findings methodology of the partial function deficits, and School readiness - what should This bachelor thesis named...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní zralostcs_CZ
dc.subjectodklad školní docházkycs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectdítě v předškolním věkucs_CZ
dc.subjectpříčina odkladu školní docházkycs_CZ
dc.subjectmetody a nástroje diagnostikycs_CZ
dc.subjectschool readinessen_US
dc.subjectsuspension of school attendanceen_US
dc.subjectdiagnosticsen_US
dc.subjectchild of preschool ageen_US
dc.subjectcause delay school attendanceen_US
dc.subjectmethods and diagnostic toolsen_US
dc.titleProblematika školní zralosti a její diagnostikacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-28
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId137587
dc.title.translatedThe Issue of School Readiness and its Diagnosisen_US
dc.contributor.refereeVincejová, Eva
dc.identifier.aleph001785374
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce "Problematika školní zralosti a její diagnostika" je teoretické vymezení školní zralosti, jejich znaků a nástrojů její diagnostiky. Cílem praktické části je nástin "komplexní diagnostiky školní zralosti" ze strany učitelky v mateřské škole. Tedy praktické užití některých diagnostických testů a metod pedagogické diagnostiky. V teoretické části se zmiňuji o předškolním období a mladším školním věku z hlediska vývojové psychologie. Následně o školní zralosti a připravenosti. O Metodách pedagogické diagnostiky a metodách posuzování školní zralosti. V závěru se zabývám odkladem školní docházky a jeho nejčastějšími příčinami. Praktická část obsahuje podrobné kazuistiky dvou předškolních dětí. Tyto kazuistiky se skládají z osobní a rodinné anamnézy dítěte, získané především z rozhovorů s rodiči a učiteli, spolu s výsledky mého zúčastněného pozorování. Dále obsahují interpretaci výsledků tří testů školní zralosti: Orientačního testu školní zralosti, Metody zjišťování deficitů v dílčích funkcích a Školní zralosti- co by dítě mělo umět před vstupem do školy. Výsledkem je tedy určitá "komplexní diagnostika školní zralosti", která by mohla být prováděna učitelkami v mateřských školách. Klíčová slova školní zralost, znaky školní zralosti, odklad školní docházky, diagnostika, dítě v...cs_CZ
uk.abstract.enAfterwards the school the theoretical definition of school readiness, its main features and instruments of diagnostics. The aim of the practical part is to outline the "complex diagnostics of school readiness" which could be used by the nursery school teacher. I also applied some of the diagnostic tests and methods of educational diagnostics. The theoretical part defines the preschool time and the first school period concerning the developmental Psychology. be a child able to do before entering the school. The outcome is a sort of "complex diagnostic of maturity and readiness is mentioned. The following part refers to methods of educational diagnostics and methods of school readiness assessment. The final part is focused on suspension of school attendance and its frequent causes. The practical part deals with 2 detailed case histories of preschool age children. These case histories include personal and family based anamnesis of the child, obtained mainly thanks to interviews with parents and teachers. In addition to that I also conducted participant observation. This part also concerns interpretation of results of three school readiness tests: Indicative test of school readiness, Findings methodology of the partial function deficits, and School readiness - what should This bachelor thesis named...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV