Zobrazit minimální záznam

Awareness of adolescent about the problem of depression
dc.contributor.advisorPavlíková, Pavla
dc.creatorLangerová, Hana
dc.date.accessioned2017-05-26T10:56:51Z
dc.date.available2017-05-26T10:56:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62326
dc.description.abstractv ČJ: Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část je věnována charakteristice období dospívání, kde jsou zahrnuty vývojové aspekty, význam edukace u adolescentů, u duševně nemocných a oblasti intervence u rizikových adolescentů. Dále jsou uvedeny typy deprese u adolescentů, rizikové faktory, příznaky, diagnostika a léčba deprese. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na nebezpečí sebevražd u adolescentů, kde jsou zahrnuty varovné signály a preventivní opatření. Cílem empirické části je zjistit, zda jsou adolescenti informováni o problematice deprese v dospívajícím věku. Pro výzkumné šetření byla použita kvantitativní metoda pomocí dotazníku vlastní konstrukce. Šetření se zúčastnily tři střední odborné školy v Praze. Výzkumný vzorek tvořilo 214 respondentů, dívky v počtu 96 a chlapci v počtu 118. I když přes 79% dotazovaných odpovědělo, že o depresi v dospívajícím věku ví, z ostatních odpovědí vyplývá, že jejich informovanost je nedostatečná. V závěru empirické části je uvedena diskuze nad danou problematikou a doporučení pro praxi. Klíčová slova: adolescence, deprese, edukace, intervence, sebevražda, prevencecs_CZ
dc.description.abstractv AJ: The bachelor's thesis has theoretical and empirical character. The theoretical part is devoted to characteristics of adolescence, which are included aspects of evolution, the importance of education for adolescents, the mentally ill patients and areas of intervention in high-risk adolescents. Furthermore, they are listed the types of depression in adolescents, risk factors, symptoms, diagnosis and treatment of depression. The last chapter of this theoretical part focuses on the danger of suicide among adolescents, which are included the warning signals and preventive measures. The goal of the empirical part is finding whether adolescents are informed about the issue of depression in the adolescent age. The research survey was used quantitative method using a questionnaire by my own design. This survey was answered by three vocational high schools in Prague. The research sample consisted of 214 respondents, girls in the number of 96 and boys in the number of 118. Although over 79 % of the respondents answered that the depressions in the adolescent age know, of other responses it is clear that their awareness is insufficient. At the end of the empirical part is presented a discussion on the issues and recommendations for practice. Keywords: adolescence, depression, education, intervention,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectAdolescencecs_CZ
dc.subjectdepresecs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectsebevraždacs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectdepressionen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjectsuicideen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.titleInformovanost dospívajících o problematice depresecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-10
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId141959
dc.title.translatedAwareness of adolescent about the problem of depressionen_US
dc.contributor.refereeMarková, Eva
dc.identifier.aleph001782426
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csv ČJ: Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část je věnována charakteristice období dospívání, kde jsou zahrnuty vývojové aspekty, význam edukace u adolescentů, u duševně nemocných a oblasti intervence u rizikových adolescentů. Dále jsou uvedeny typy deprese u adolescentů, rizikové faktory, příznaky, diagnostika a léčba deprese. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na nebezpečí sebevražd u adolescentů, kde jsou zahrnuty varovné signály a preventivní opatření. Cílem empirické části je zjistit, zda jsou adolescenti informováni o problematice deprese v dospívajícím věku. Pro výzkumné šetření byla použita kvantitativní metoda pomocí dotazníku vlastní konstrukce. Šetření se zúčastnily tři střední odborné školy v Praze. Výzkumný vzorek tvořilo 214 respondentů, dívky v počtu 96 a chlapci v počtu 118. I když přes 79% dotazovaných odpovědělo, že o depresi v dospívajícím věku ví, z ostatních odpovědí vyplývá, že jejich informovanost je nedostatečná. V závěru empirické části je uvedena diskuze nad danou problematikou a doporučení pro praxi. Klíčová slova: adolescence, deprese, edukace, intervence, sebevražda, prevencecs_CZ
uk.abstract.env AJ: The bachelor's thesis has theoretical and empirical character. The theoretical part is devoted to characteristics of adolescence, which are included aspects of evolution, the importance of education for adolescents, the mentally ill patients and areas of intervention in high-risk adolescents. Furthermore, they are listed the types of depression in adolescents, risk factors, symptoms, diagnosis and treatment of depression. The last chapter of this theoretical part focuses on the danger of suicide among adolescents, which are included the warning signals and preventive measures. The goal of the empirical part is finding whether adolescents are informed about the issue of depression in the adolescent age. The research survey was used quantitative method using a questionnaire by my own design. This survey was answered by three vocational high schools in Prague. The research sample consisted of 214 respondents, girls in the number of 96 and boys in the number of 118. Although over 79 % of the respondents answered that the depressions in the adolescent age know, of other responses it is clear that their awareness is insufficient. At the end of the empirical part is presented a discussion on the issues and recommendations for practice. Keywords: adolescence, depression, education, intervention,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990017824260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV