Show simple item record

Stimulation of the development of intellectual abilities of preschool children
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorČermáková, Marie
dc.date.accessioned2017-05-26T10:45:41Z
dc.date.available2017-05-26T10:45:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62265
dc.description.abstractPráce má teoreticko-praktický charakter. Tématem práce je problematika záměrné stimulace schopností dětí v mateřské škole. Teoretická část přináší východiska pro zpracování praktické části. Zabývá se současným pojetí předškolního vzdělávání, upozorňuje na význam pedagoga a zejména jeho diagnostické kompetence. Shrnuje specifika motorického a kognitivního vývoje dětí v tomto období. Stěžejní je popis u nás nové srbské metody NTC, jejímž cílem je pomocí specifických aktivit pravidelně zařazovaných do běžného programu stimulovat a zároveň harmonizovat vývoj dítěte v předškolním věku, včas diagnostikovat případné dílčí deficity funkcí stejně jako mimořádný intelektový potenciál dětí. Základní principy NTC systému učení jsou dány do souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Praktická část práce má formu akčního učitelského výzkumu a sleduje zavedení programu NTC ve vlastní pedagogické praxi, reflektuje jejich přínos pro učení pro skupinu předškolních dětí a zároveň sleduje vliv programu na vlastní pojetí výuky. Vlastní zkušenosti jsou konfrontovány se zkušenostmi učitelky, která tuto metodu také využívá.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis has theoretical and practical character. The theme of the thesis is the deliberating stimulation of the skills of children in nursery school. The theoretical part provides the background for the practical part. This part deals with the current concept of preschool education and highlights the importance of teachers, especially diagnostic skills. It summarizes the specifics of motor and cognitive development of preschool children. The importance lies on the description of the new Serbian NTC method. The aim of NTC method is due specific activities stimulated and harmonized the development of the child. The practical part has form of action-teacher's research. The aim is to introduce the NTC method in own teaching practice and reflects the contribution to the group of preschool children. Practical part also monitors the impact of the program on own approach of teaching. Own experience with the NTC are confronted with experiences of teacher who also uses this method.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectschopnostics_CZ
dc.subjectstimulacecs_CZ
dc.subjectprogramcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectabilitiesen_US
dc.subjectstimulationen_US
dc.subjectprogrammmen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectaction reseachen_US
dc.titleStimulace rozvoje intelektových schopností dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-20
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132828
dc.title.translatedStimulation of the development of intellectual abilities of preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
dc.identifier.aleph001777578
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce má teoreticko-praktický charakter. Tématem práce je problematika záměrné stimulace schopností dětí v mateřské škole. Teoretická část přináší východiska pro zpracování praktické části. Zabývá se současným pojetí předškolního vzdělávání, upozorňuje na význam pedagoga a zejména jeho diagnostické kompetence. Shrnuje specifika motorického a kognitivního vývoje dětí v tomto období. Stěžejní je popis u nás nové srbské metody NTC, jejímž cílem je pomocí specifických aktivit pravidelně zařazovaných do běžného programu stimulovat a zároveň harmonizovat vývoj dítěte v předškolním věku, včas diagnostikovat případné dílčí deficity funkcí stejně jako mimořádný intelektový potenciál dětí. Základní principy NTC systému učení jsou dány do souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Praktická část práce má formu akčního učitelského výzkumu a sleduje zavedení programu NTC ve vlastní pedagogické praxi, reflektuje jejich přínos pro učení pro skupinu předškolních dětí a zároveň sleduje vliv programu na vlastní pojetí výuky. Vlastní zkušenosti jsou konfrontovány se zkušenostmi učitelky, která tuto metodu také využívá.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis has theoretical and practical character. The theme of the thesis is the deliberating stimulation of the skills of children in nursery school. The theoretical part provides the background for the practical part. This part deals with the current concept of preschool education and highlights the importance of teachers, especially diagnostic skills. It summarizes the specifics of motor and cognitive development of preschool children. The importance lies on the description of the new Serbian NTC method. The aim of NTC method is due specific activities stimulated and harmonized the development of the child. The practical part has form of action-teacher's research. The aim is to introduce the NTC method in own teaching practice and reflects the contribution to the group of preschool children. Practical part also monitors the impact of the program on own approach of teaching. Own experience with the NTC are confronted with experiences of teacher who also uses this method.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV