Show simple item record

"Musicians or Curiosities?" Czechoslovak All-Girl Band Satanic Girls
dc.contributor.advisorHavelková, Tereza
dc.creatorSvobodová, Eliška
dc.date.accessioned2024-08-07T08:23:24Z
dc.date.available2024-08-07T08:23:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62216
dc.description.abstractPráce se zabývá tématem československé dívčí kapely Satanic Girls (v jižní Americe vystupující pod názvem Las Satánicas), která působila od srpna 1968 v emigraci. Autorka na základě analýzy rozhovorů (vedených v období únor 2013 - březen 2014), článků z tisku, fotografií, videí a materiálů z archivů pomocí hudebně-antropologických přístupů popisuje, analyzuje a interpretuje historii kapely se zaměřením na procesy vyjednávání. Na vytyčené tematické linii "ženy - hudebnice - emigrantky", se v textu zabývá tím, nakolik emigrace, neustálé a extrémní změny kulturního prostředí a pokyny manažerů ovlivňovaly hudební i vizuální styl kapely. Jedno z ústředních témat představuje neustálá, nedobrovolná (a někdy i nevědomá) oscilace kapely mezi tím, být prezentovány jako hudebnice a nebo jako sexuálně přitažlivé atrakce.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the Czechoslovakian all-girl band Satanic Girls (in South America performing under the name Las Satánicas), which performed in exile since August 1968. The author, using music and anthropological approaches based on the analysis of interviews (conducted in the period February 2013 - March 2014), press articles, photos, videos and archival materials, describes, analyses and interprets the history of the band. Doing so, the main emphasis is being put on the processes of negotiation. Setting out the thematic line "women - musicians - emigrants", the text observes how the emigration and the constant extreme changes in the cultural environment as well as the managers influenced the musical and visual style of the band. One of the central themes is a permanent, involuntary (and sometimes unconscious) oscillation of the band between being presented as the musicians or as the sexual attractions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGendercs_CZ
dc.subjectdívčí kapelacs_CZ
dc.subjectdixielandcs_CZ
dc.subjectemigracecs_CZ
dc.subjectkomunistický režimcs_CZ
dc.subjectChilecs_CZ
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectall-girl banden_US
dc.subjectdixielanden_US
dc.subjectemigrationen_US
dc.subjectcommunist regimeen_US
dc.subjectChileen_US
dc.title"Hudebnice nebo kuriozity?" Československá dívčí kapela Satanic Girlscs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-22
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId137401
dc.title.translated"Musicians or Curiosities?" Czechoslovak All-Girl Band Satanic Girlsen_US
dc.contributor.refereeSeidlová, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusic Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusic Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá tématem československé dívčí kapely Satanic Girls (v jižní Americe vystupující pod názvem Las Satánicas), která působila od srpna 1968 v emigraci. Autorka na základě analýzy rozhovorů (vedených v období únor 2013 - březen 2014), článků z tisku, fotografií, videí a materiálů z archivů pomocí hudebně-antropologických přístupů popisuje, analyzuje a interpretuje historii kapely se zaměřením na procesy vyjednávání. Na vytyčené tematické linii "ženy - hudebnice - emigrantky", se v textu zabývá tím, nakolik emigrace, neustálé a extrémní změny kulturního prostředí a pokyny manažerů ovlivňovaly hudební i vizuální styl kapely. Jedno z ústředních témat představuje neustálá, nedobrovolná (a někdy i nevědomá) oscilace kapely mezi tím, být prezentovány jako hudebnice a nebo jako sexuálně přitažlivé atrakce.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the Czechoslovakian all-girl band Satanic Girls (in South America performing under the name Las Satánicas), which performed in exile since August 1968. The author, using music and anthropological approaches based on the analysis of interviews (conducted in the period February 2013 - March 2014), press articles, photos, videos and archival materials, describes, analyses and interprets the history of the band. Doing so, the main emphasis is being put on the processes of negotiation. Setting out the thematic line "women - musicians - emigrants", the text observes how the emigration and the constant extreme changes in the cultural environment as well as the managers influenced the musical and visual style of the band. One of the central themes is a permanent, involuntary (and sometimes unconscious) oscillation of the band between being presented as the musicians or as the sexual attractions.en_US
uk.file-availabilityN
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantZdrálek, Vít
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe document or parts thereof are inaccessible in accordance with Article 18a (7) of the Code of Study and Examination in conjunction with Article 10 of the Rector’s Directive No. 6/2010. The full text of the thesis is accessible in the physical database in accordance with Article 18a (5) of the Code of Study and Examination.en
uk.embargo.reasonCelý dokument nebo jeho části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 10 opatření rektora č. 6/2010. Plný text práce je zpřístupněn prostřednictvím věcné databáze dle čl. 18a odst. 5 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020805830106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV