Úspěšnost nedonošených dětí ve školním vzdělávacím procesu
Successfulness of premature children in the school educational process
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62175Collections
- Kvalifikační práce [14297]
Author
Advisor
Referee
Šumníková, Pavlína
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Nedonošenost, nedonošené dítě, školní úspěšnost
Keywords (English)
Premature birth, preemie, success in school
Bakalá ská práce se zabývá školní úsp šností nedonošených d tí ve v ku od sedmi do devíti let. Cílem této práce je zjistit, zdali m že mít nedonošenost n jaký vliv na vývoj dít te v pozd jším v ku, p edevším tedy na jeho školní výsledky. Zjiš ování je uskute ováno prost ednictvím dotazník . K vyhodnocování dochází v praktické ásti. Teoretická ást se naopak v nuje problematice nedonošených d tí v obecné rovin . Klí ová slova: nedonošenost, nedonošené dít , školní úsp šnost
The bachelor thesis focuses on the success of prematurely born children between the age of 7 and 9. The goal of this thesis is to find out, whether the preterm birth has any influence on the development of the children later in their lives, especially on school results. The research is carried out through questionnaires. Evaluation is described in the practical part. The theoretical part focuses the topic of prematurely born children in general view. Keywords: premature birth, preemie, success in school