Vnímání a vyjadřování neverbální formy vulgarity v kontextu genderu
Perception and expression of non-verbal vulgarity in context of gender
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62168Identifikátory
SIS: 121631
Kolekce
- Kvalifikační práce [17868]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
4. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
neverbální vulgarita, neverbální komunikace, gesto, výraz, genderKlíčová slova (anglicky)
non-verbal vulgarity, non-verbal communication, gesture, expression, genderFenomén vulgarity je téma velmi diskutované a zajímavé, avšak poměrně málo vědecky prozkoumané. V této práci bych se chtěla věnovat mapování vulgárních gest mezi dospívajícími- pubescenty a adolescenty v ČR. Cílem je posoudit odlišnosti ve vnímání a vyjadřování vulgarity neverbálně prostřednictvím gest mezi 1)chlapci a dívkami 2) pubescenty a adolescenty. Skupiny budou porovnávány na základě četnosti, formy a významu používání vulgárních gest. K tomu byl sestaven dotazník obsahující uzavřené-polouzavřené a otevřené otázky, doprovázené obrazovým materiálem. Vzorek respondentů je složen ze dvou skupin dospívajících ve věku 1) 13 - 15 let a 2) 16 - 17 let, kteří byli ochotni spolupracovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vulgarity is becoming to be an increasingly discussed and interesting topic, although not deeply explored by science. This thesis includes a survey focused on vulgar gestures. The main objective is to compare differences in perception and expression of non verbal vulgarisms- gestures among 1) boys and girls 2) two different teenage groups, in terms of frequency, form and purpose of using the gestures. I mainly use a closed, semi-closed or open questions in the questionnaire, which also includes a parallel presentation of each gesture. A sample of respondents is composed of to groups of teenagers at the age of 1) 13 - 15 and 2) 16 - 17 - who are willing to participate. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)