Příběhy jako didaktický prostředek k osvojení elementárních dovedností hry na flétnu
Stories as the main device for learning elemental flute techniques
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62152Identifikátory
SIS: 135103
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kodejška, Miloš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
9. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Rozvoj hudebnosti, asociační představivost, synkretické myšlení, didaktická metoda, sociální a personální kompetence, hra na flétnu, koncentrace dítěteKlíčová slova (anglicky)
Development of musical skills, associative imagination, syncretic thinking, didactic method, social and personal skills, playing the flute, child's concentrationBakalářská práce představuje na základě autorčina dosavadního multidisciplinárního studia i praktických zkušeností možnosti nového didaktického materiálu pro elementární výuku hry na zobcovou flétnu v předškolním věku v prostředí základní umělecké školy. Experimentální vyučování ověřuje realizovatelnost a vlivy série hudebních příběhů na rozvoj nejen hudebních schopností dítěte, ale i na očekávané sociální a personální kompetence na počátku senzitivního období.
Based on the author's multidisciplinary studies and practical experience, the bachelor thesis presents use of new didactic material for teaching elemental recorder skills to preschool aged children in elementary arts schools. Experimental teaching verifies possibilities and influences of musical stories on the development of children's musical skills as well as on their expected social and personal skills at the beginning of the sensitive period.