dc.contributor.advisor | Preiss, Marek | |
dc.creator | Kopecká, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T10:24:38Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T10:24:38Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/62148 | |
dc.description.abstract | 4 Abstrakt Efektivita programu HAPPYneuron Bakalářská práce je koncipována jako výzkumný projekt zkoumající efektivitu tréninku počítačové kognitivní stimulace, který trval po šest měsíců u několika desítek žáků Základních škol v Plzeňském kraji. Cílem výzkumného projektu bylo nejen ověření efektivity počítačového programu kognitivní stimulace ve smyslu zvýšení školní úspěšnosti, ale také zkoumání vlivu tréninku na aktivity každodenního života a na vztah dítěte a rodičů. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to teoretické a empirické. Teoretická část si klade za cíl představit hlavní myšlenky, trendy a výzkumy mj. v oblasti tréninku pracovní paměti u dětí (a také u dětí vykazující příznaky ADHD1) v rámci trénování programu počítačové kognitivní stimulace. V empirické části je popsán cíl, výzkumné otázky projektu této bakalářské práce a metodika. Dotazníkové metody k posouzení stavu dítěte byly předkládány rodičům a učitelům dětí před a po zahájení tréninku. Ani u jedné testové metody jsme nezískali statisticky signifikantní rozdíly ve výsledcích udávaných před tréninkem a po tréninku. Také u hodnocení vztahu rodičů s dítětem nebyly získány statisticky signifikantní rozdíly ve výsledcích před a po tréninku. Výsledky, které jsme ve výzkumném projektu získali z dat hodnocení rodičů a učitelů, nemohou... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The HAPPYneuron Programme Effectivity The bachelor thesis is designed as a research project. This research tries to explore the effectivity of computer cognitive stimulation programme. The Basic School pupils (located in Pilsen region) participated this research, they had been training this programme for six months. The aim of this research project is a verification of effectivity of cognitive computer programme stimulation (it can cause the school results improvement, daily life activities and relationship with parents). The thesis is divided into two main parts - theoretical and empirical. The theoretical part deals with the main trends and researchs in this area. The empirical part describes the aim of the research project, research questions, the metodology, data collection etc. Data for this research were collected from parents and teacher before and after the training. The results were not statistically significant and we can not confirm the effectivity of this programme of cognitive stimulation. The Canadian ADHD Resource Alliance scales (the translations to Czech langure) are the indivisible part of this thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | počítačová kognitivní stimulace | cs_CZ |
dc.subject | počítačový program HAPPYneuron | cs_CZ |
dc.subject | žáci s ADHD | cs_CZ |
dc.subject | posuzovací škály ADHD | cs_CZ |
dc.subject | zlepšení školního výkonu | cs_CZ |
dc.subject | Cogmed Working Memory Training | cs_CZ |
dc.subject | computer cognitive stimulation | en_US |
dc.subject | HAPPYneuron PC programme | en_US |
dc.subject | students with AHDH syn | en_US |
dc.subject | ADHD rating scales | en_US |
dc.subject | school results improvement | en_US |
dc.subject | Cogmed Working Memory Training | en_US |
dc.title | Efektivita programu HAPPYneuron | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-05 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 121426 | |
dc.title.translated | HAPPYneuron Programme Efectivity | en_US |
dc.contributor.referee | Bartošková, Magda | |
dc.identifier.aleph | 001848169 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | 4 Abstrakt Efektivita programu HAPPYneuron Bakalářská práce je koncipována jako výzkumný projekt zkoumající efektivitu tréninku počítačové kognitivní stimulace, který trval po šest měsíců u několika desítek žáků Základních škol v Plzeňském kraji. Cílem výzkumného projektu bylo nejen ověření efektivity počítačového programu kognitivní stimulace ve smyslu zvýšení školní úspěšnosti, ale také zkoumání vlivu tréninku na aktivity každodenního života a na vztah dítěte a rodičů. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to teoretické a empirické. Teoretická část si klade za cíl představit hlavní myšlenky, trendy a výzkumy mj. v oblasti tréninku pracovní paměti u dětí (a také u dětí vykazující příznaky ADHD1) v rámci trénování programu počítačové kognitivní stimulace. V empirické části je popsán cíl, výzkumné otázky projektu této bakalářské práce a metodika. Dotazníkové metody k posouzení stavu dítěte byly předkládány rodičům a učitelům dětí před a po zahájení tréninku. Ani u jedné testové metody jsme nezískali statisticky signifikantní rozdíly ve výsledcích udávaných před tréninkem a po tréninku. Také u hodnocení vztahu rodičů s dítětem nebyly získány statisticky signifikantní rozdíly ve výsledcích před a po tréninku. Výsledky, které jsme ve výzkumném projektu získali z dat hodnocení rodičů a učitelů, nemohou... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The HAPPYneuron Programme Effectivity The bachelor thesis is designed as a research project. This research tries to explore the effectivity of computer cognitive stimulation programme. The Basic School pupils (located in Pilsen region) participated this research, they had been training this programme for six months. The aim of this research project is a verification of effectivity of cognitive computer programme stimulation (it can cause the school results improvement, daily life activities and relationship with parents). The thesis is divided into two main parts - theoretical and empirical. The theoretical part deals with the main trends and researchs in this area. The empirical part describes the aim of the research project, research questions, the metodology, data collection etc. Data for this research were collected from parents and teacher before and after the training. The results were not statistically significant and we can not confirm the effectivity of this programme of cognitive stimulation. The Canadian ADHD Resource Alliance scales (the translations to Czech langure) are the indivisible part of this thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018481690106986 | |