Zobrazit minimální záznam

Non-daily commuting with the capital city Prague as an example
dc.contributor.advisorČermák, Zdeněk
dc.creatorHoráček, Jiří
dc.date.accessioned2017-05-26T09:33:40Z
dc.date.available2017-05-26T09:33:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61882
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na téma nedenní dojížďky, demonstrovaná na příkladu hlavního města Prahy. V úvodní části je charakterizována prostorová mobilita, její vývoj a pojmy spojené s nedenní dojížďkou. Další část popisuje data, která jsou podkladem pro analýzy v empirické části této práce. Porovnávám například absolutní hodnoty nedenní dojížďky z jednotlivých obcí s rozšířenou působností (ORP) Česka, intenzita nedenní dojížďky podle ORP a nebo vztah nedenní dojížďky a dlouhodobé migrace do Prahy. V další části jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření, které korespondují se zjištěními získanými analýzou dat ze SLDB 2011. Shrnutím šetření a analýzy byla prokázána silná závislost nedenní dojížďky a migrace do Prahy. V rámci Česka dosahuje nedenní dojížďka nejvyšší intenzity v Jihočeském kraji. Jediný kraj, který disponuje ještě vyšší intenzitou dojížďky do Prahy, je kraj Středočeský, avšak v tomto případě se nejedná o dojížďku nedenní trvající déle než 24 hodin. Klíčová slova: nedenní dojížďka, migrace, prostorová mobilita, hlavní město Praha, Sčítání lidu, domů a bytů 2011cs_CZ
dc.description.abstractThe Bachelor's thesis is focused on non-daily commuting, with Prague use as the example. Spatial mobility, its development and concepts associated with non-daily commuting are addressed in the introductory part. Followed by a section dealing with data and population census and housing. Thereafter, non-daily commuting data is analysed and compared with the absolute values of daily commuting. I also focused on the intensity of non-daily commuting and the relationship between non-daily commuting and long-term migration to Prague. The next section describes the survey, which confirms the results stemming from the analysis of data from the 2011Census. A review of the investigation and analysis has demonstrated a strong dependence between non-daily commuting and migration to Prague. Within Czechia, non-daily commuting reaches its highest intensity in the Southern Region. The only region that has an even higher level of commuting to Prague is the Central Bohemian Region, but this case is not involved in non-daily commuting lasting more than 24 hours. Keywords: non-daily commuting, migration, spatial mobility, the capital city of Prague, 2011 Census and Housingen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectnedenní dojížďkacs_CZ
dc.subjectmigracecs_CZ
dc.subjectprostorová mobilitacs_CZ
dc.subjecthlavní město Prahacs_CZ
dc.subjectSčítání liducs_CZ
dc.subjectdomů a bytů 2011cs_CZ
dc.subjectnon-daily commutingen_US
dc.subjectmigrationen_US
dc.subjectspatial miobilityen_US
dc.subjectthe capital city of Pragueen_US
dc.subject2011 Census and housingen_US
dc.titleNedenní dojížďka na příkladu hlavního města Prahycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId160574
dc.title.translatedNon-daily commuting with the capital city Prague as an exampleen_US
dc.contributor.refereeNemeškal, Jiří
dc.identifier.aleph002006619
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeografie a kartografiecs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography and Cartographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie a kartografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography and Cartographyen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce je zaměřena na téma nedenní dojížďky, demonstrovaná na příkladu hlavního města Prahy. V úvodní části je charakterizována prostorová mobilita, její vývoj a pojmy spojené s nedenní dojížďkou. Další část popisuje data, která jsou podkladem pro analýzy v empirické části této práce. Porovnávám například absolutní hodnoty nedenní dojížďky z jednotlivých obcí s rozšířenou působností (ORP) Česka, intenzita nedenní dojížďky podle ORP a nebo vztah nedenní dojížďky a dlouhodobé migrace do Prahy. V další části jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření, které korespondují se zjištěními získanými analýzou dat ze SLDB 2011. Shrnutím šetření a analýzy byla prokázána silná závislost nedenní dojížďky a migrace do Prahy. V rámci Česka dosahuje nedenní dojížďka nejvyšší intenzity v Jihočeském kraji. Jediný kraj, který disponuje ještě vyšší intenzitou dojížďky do Prahy, je kraj Středočeský, avšak v tomto případě se nejedná o dojížďku nedenní trvající déle než 24 hodin. Klíčová slova: nedenní dojížďka, migrace, prostorová mobilita, hlavní město Praha, Sčítání lidu, domů a bytů 2011cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor's thesis is focused on non-daily commuting, with Prague use as the example. Spatial mobility, its development and concepts associated with non-daily commuting are addressed in the introductory part. Followed by a section dealing with data and population census and housing. Thereafter, non-daily commuting data is analysed and compared with the absolute values of daily commuting. I also focused on the intensity of non-daily commuting and the relationship between non-daily commuting and long-term migration to Prague. The next section describes the survey, which confirms the results stemming from the analysis of data from the 2011Census. A review of the investigation and analysis has demonstrated a strong dependence between non-daily commuting and migration to Prague. Within Czechia, non-daily commuting reaches its highest intensity in the Southern Region. The only region that has an even higher level of commuting to Prague is the Central Bohemian Region, but this case is not involved in non-daily commuting lasting more than 24 hours. Keywords: non-daily commuting, migration, spatial mobility, the capital city of Prague, 2011 Census and Housingen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990020066190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV