Vážení uživatelé, z důvodu pravidelné údržby bude Digitální repozitář UK dnes mezi 12:00 - 12:15 dočasně nedostupný. Děkujeme za pochopení a omlouvám se za případné komplikace. / Dear users, CU Digital Repository will be temporarily unavailable due to the regular maintenance approximately from 12PM to 12:15PM. Thank you for your understanding and we appologize for any inconvenience.

Show simple item record

School class from a gender perspective - the behaviour of the children in the classroom
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorFousková, Natálie
dc.date.accessioned2017-05-26T08:46:53Z
dc.date.available2017-05-26T08:46:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61641
dc.description.abstractBAKALÁŘSKÁ PRÁCE Školní třída z genderové perspektivy - projevy dětí při vyučování Abstrakt Zabývala jsem se projevy dívek a chlapců při vyučování na prvním stupni základní školy. Vytvořila jsem typologii dětí v jedné školní třídě v kontextu femininních a maskulinních rysů. Věnovala jsem se hledisku dětí samotných, jejich motivaci a způsobu, jakým vnímají pravidla chování a osobu třídní učitelky. Vedlejším tématem byl pohled učitelky na děti a jejich projevy. V první polovině práce jsem nejprve krátce představila gender jako vědecký a zároveň společenský fenomén. Dále jsem popsala významné genderové aspekty v dětském vývoji. Nakonec jsem se soustředila na gender ve školní třídě. Ve druhé polovině práce představuji průběh výzkumu, výsledky, jejich interpretaci a komparaci s teoretickým podkladem. Klíčová slova žák, žákyně, vyučování, gender, škola, učitelka, genderové stereotypy, školství Natálie Fousková Praha 2014cs_CZ
dc.description.abstractBAKALÁŘSKÁ PRÁCE The school class from the gender perspective - children's behaviour during the lessons Abstract I focused on the behaviour of girls and boys during their lessons at the first stage of elementary school. I created a topology of children in one class, concentrating on the masculine or feminine features of their behaviour. I explored the views of the children, including their motivation and the way they perceive the rules of behaviour and their teacher. The secondary topic is the teacher's view of the children and their conduct. In the first half of the thesis I introduce gender as both a scientific and social phenomenon, describing important aspects of gender in a child's development and concentrating on the role of gender in the classroom. In the second half of the thesis I introduce the method and process of performing the research, its results, their interpretation and a comparison with the theoretical basis. Key words pupils, school lessons, gender, school, teacher, gender stereotypes, education Natálie Fousková Praha 2014en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectgenderová identitacs_CZ
dc.subjectrecs_CZ
dc.subjectprodukce femininity a masculinitycs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectgender identityen_US
dc.subjectreen_US
dc.subjectproduction of femininity and masculinityen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.titleŠkolní třída z genderové perspektivy - projevy dětí při vyučovánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-23
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId121746
dc.title.translatedSchool class from a gender perspective - the behaviour of the children in the classroomen_US
dc.contributor.refereePecha Šimotová, Eva
dc.identifier.aleph001778885
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBAKALÁŘSKÁ PRÁCE Školní třída z genderové perspektivy - projevy dětí při vyučování Abstrakt Zabývala jsem se projevy dívek a chlapců při vyučování na prvním stupni základní školy. Vytvořila jsem typologii dětí v jedné školní třídě v kontextu femininních a maskulinních rysů. Věnovala jsem se hledisku dětí samotných, jejich motivaci a způsobu, jakým vnímají pravidla chování a osobu třídní učitelky. Vedlejším tématem byl pohled učitelky na děti a jejich projevy. V první polovině práce jsem nejprve krátce představila gender jako vědecký a zároveň společenský fenomén. Dále jsem popsala významné genderové aspekty v dětském vývoji. Nakonec jsem se soustředila na gender ve školní třídě. Ve druhé polovině práce představuji průběh výzkumu, výsledky, jejich interpretaci a komparaci s teoretickým podkladem. Klíčová slova žák, žákyně, vyučování, gender, škola, učitelka, genderové stereotypy, školství Natálie Fousková Praha 2014cs_CZ
uk.abstract.enBAKALÁŘSKÁ PRÁCE The school class from the gender perspective - children's behaviour during the lessons Abstract I focused on the behaviour of girls and boys during their lessons at the first stage of elementary school. I created a topology of children in one class, concentrating on the masculine or feminine features of their behaviour. I explored the views of the children, including their motivation and the way they perceive the rules of behaviour and their teacher. The secondary topic is the teacher's view of the children and their conduct. In the first half of the thesis I introduce gender as both a scientific and social phenomenon, describing important aspects of gender in a child's development and concentrating on the role of gender in the classroom. In the second half of the thesis I introduce the method and process of performing the research, its results, their interpretation and a comparison with the theoretical basis. Key words pupils, school lessons, gender, school, teacher, gender stereotypes, education Natálie Fousková Praha 2014en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV