Anémie pro praxi sestry na intenzivní péči
Anemia in Intensive Care from the Perspective of a Nurse
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61540Identifiers
Study Information System: 126640
Collections
- Kvalifikační práce [4468]
Author
Advisor
Consultant
Valouchová, Pavlína
Bogoczová, Elen
Referee
Hrabánková-Navrátilová, Darja
Faculty / Institute
First Faculty of Medicine
Discipline
Nurse Care in the Anaesthesiology, Resuscitation and Intensive Care
Department
Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University
Date of defense
14. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Anémie, etiologie, diagnostika, příznaky, léčba, intenzivní péčeKeywords (English)
Anemia, etiology, diagnostics, symptoms, treatment, intensive carev ČJ: Tématem předložené práce je problematika anémií. Teoretická část diplomové práce se zabývá přehledem nejznámějších typů anémií, jejich etiologii, diagnostikou, příznaky, léčbou. V praktické části je sledována informovanost o této problematice nelékařských zdravotnických pracovníků, pracujících bez odborného dohledu na odděleních intenzivní péče. Informace od vybraných respondentů budou získány, metodou strukturovaných dotazníků. Výstupem práce je edukační materiál, kterého lze použít k ucelení znalostí o této problematice v rámci adaptačního procesu. Výsledky výzkumného šetření, budou zpracovány do tabulek s grafy a shrnuty v diskuzi a závěru.
v AJ: This thesis deals with the subject of anemia. The theoretical part of the Master's thesis is concerned with an overview of the well-known types of anemia, their etiology, diagnostics, symptoms and treatment. The practical part observes the awareness of the issue within the non-medical sanitary staff working at the intensive care units without professional supervision. The data will be collected in the form of structured questionnaires filled by a selected group of respondents. The thesis is, in the outcome, an educational material that can be used for comprehensive understanding of this issue in the adaptation process. The results of the research will be processed into tables with graphs. They will be summarized in the discussion as well as in the conclusion.